نکات مهم در خرید بارانی

0

نکات مهم در خرید بارانی

خیلی از افراد، روزهای بارانی را غم انگیز و دلگیر می دانند. شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد، اما شما می­توانید با کت های بارانی، چکمه های بارانی و چترهای مد روز، این روزها را به فرصتی برای نشان دادن استایل فصلی خود تبدیل کنید. در کنار چتر و چکمه های بارانی، یک کت بارانی عالی به شما این امکان را می دهد که درعین شیک بودن، از خود در مقابل باد و باران و سرما محافظت کنید.

خرید بارانی

خوشبختانه، انتخاب‌های زیادی برای کت‌های بارانی شیک وجود دارد که شما را گرم نگه می‌دارد، از بارانی های خاص کلاسیک گرفته تا کت‌های بارانی زیبا و بلند.

ممکن است موضوع ساده‌ای به نظر برسد، اما جزئیات شگفت انگیزی وجود دارد که یک بارانی خوب را به بهترین کت بارانی تبدیل می کند. ما در ادامه درباره مواردی صحبت کرده­ایم که هنگام خرید کت بارانی بهتر است به آنها توجه داشته باشید؛ پس با ما همراه باشید.

 خرید بارانی

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

۵ مورد از موارد مهم هنگام خرید کت بارانی

هنگامی که می‌خواهید یک بارانی جدید زنانه بخرید دقت کنید که پیش از پرداخت وجه به یک سری نکات توجه کنید در غیر این صورت ممکن است بعدا حس خوبی از خریدتان نداشته باشید. معمولا خانم‌های شیک‌پوش و علاقه‌مند به استایل‌های خاص بارانی می‌پوشند. پس اگر قصد خرید بارانی را دارید، حتما به نکات زیر توجه کنید.

۱ . پارچه ضد آب

اولین و بارزترین ویژگی هر کت بارانی این است که از پارچه ضد آب تهیه شده باشد. پارچه های دافع آب دارای پوششی برای دفع آب هستند. به طور کلی، پارچه ای ضد آب در نظر گرفته می شود که بتواند در برابر نشتی ۳۰۰۰ میلی متر آب در آزمایش سرهیدرواستاتیک آزمایشگاهی مقاومت کند.

۲ . پوشانندگی کامل

ممکن است بارانی مدل جدید شما نشان دهد که تا ۲۰۰۰۰ میلی متر ضد آب است، اما اگر درز پارچه ها به درستی بسته نشده باشند، باز هم ممکن است نشتی داشته باشد. حتی در پارچه‌های بسیار گران‌ قیمت نیز ممکن است آب راهی برای نفوذ به درزهای دوخته شده پیدا ‌کرده و لباس های شما را خیس ‌کند. به همین دلیل پوشاندن داخلی همه درزها پس از دوخت، با نوار مخصوص ضد آب ضروری است. اگر درزهای بارانی شما کاملاً پوشانده نشده باشند، ممکن است در یک بارندگی شدید لباس شما از طریق درزها خیس شود.

تمام درز کت های بارانی مدل جدید در آستین با مواد مخصوص پوشانده می­شوند که آنها را واقعا ضدآب می کند.

۳ . داشتن کلاه مناسب

جزء ضروری بعدی یک کلاه خوب است که در هنگام بارش باران و پوشیدن کت بارانی خود، روی سرتان بکشید. اما چه چیزی یک کلاه بارانی را بهتر از دیگری می کند؟

در هنگام بارش باران معمولاً باد می وزد، یا ممکن است لازم باشد برای در امان بودن از قطرات باران به دنبال سرپناه بدوید، بنابراین برای جلوگیری از وزیدن باد به سرتان بهتر است از بارانی های خاص با کلاه مناسب استفاده کنید.

خرید بارانی

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

۴ . قابلیت تنفس

شما کت بارانی مدل جدید ضدآب با پوشانندگی کامل و کلاهدار خود را پوشیده‌اید، شروع به راه رفتن سریع یا دویدن می‌کنید تا در اسرع وقت به محل مورد نظر خود برسید، اما کت بارانی‌تان شبیه لاستیک شده و راهی برای رد شدن هوا ندارد. در این صورت شما عرق می‌کنید و به نظر می رسد که در سونا هستید!

یکی دیگر از اجزای ضروری که اغلب نادیده گرفته می شود، قابلیت تنفس پارچه بارانی های خاص است. اینکه پارچه چقدر می تواند رطوبت را جذب و دفع کند با قابلیت تنفس آن اندازه گیری می شود.

هرچه پارچه قابلیت تنفس بیشتری داشته باشد، گرمای بیشتری نیز از دست خواهد داد، بنابراین این شما هستید که باید تصمیم بگیرید از چه مدل کت بارانی استفاده کنید.

۵ . اندازه قد بارانی

طول یک کت بارانی نیز نکته ای است که باید در نظر داشت، زیرا بارانی هر قسمتی از بدنتان را که بپوشاند، از قطرات باران در امان خواهد بود و هر قسمتی نه توسط بارانی پوشانده نشده باشد، خیس می شود.

اگرچه بلندی بیش از حد ممکن است حرکت را محدود کند و خطر زمین خوردن را هم افزایش دهد، اما بلندی قد کت‌های بارانی خاص به محافظت بهتر در برابر باران کمک می کند. انتخاب اینکه بارانی شما چقدر بلند باشد نیز به تصمیم و ترجیح شما در هنگام خرید بارانی باز می‌گردد.

این ۵ ویژگی مهمی است که باید هنگام خرید یک بارانی خوب و مناسب در نظر بگیرید. اما برای خرید مطمئن­تر بهتر است با انواع مدل های بارانی هم آشنا شوید.

خرید بارانی

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

انواع کت های بارانی

امروزه طیف گسترده ای از کت های زمستانی و بارانی خاص ارائه می شود. در حالی که یک کت بارانی شیک می تواند برای پوشیدن در محل کار مناسب باشد، یک پانچوی بارانی ضدآب جزو لوازم جانبی مفید یا حتی ضروری برای کمپینگ است. کت های بارانی در اندازه ها، رنگ ها، سبک ها و وزن های مختلف وجود دارد که هم بزرگسالان و هم کودکان دوست دارند هنگام بارندگی آنها را به عنوان لباس بیرونی بپوشند.

۱ . بارانی های ضد آب

در حالی که بارانی های پارچه ای برای جلوگیری از نفوذ باران به پارچه ضد آب هستند، پانچوها یا بارانی های ضد آب اجازه می دهند آب به پایین بارانی چکه کند و از لباس خارج شود. پانچوهای بارانی ساخته شده از پلاستیک یا پلی­اورتان معمولا ارزان تر از کت های موجود از جنس پارچه هستند، اما اغلب باعث می شود افراد عرق  کنند.

برخی از بارانی های ضد آب دارای قسمت های توری شکل در زیر بغل و زیپ برای تنفس بهتر می باشند. بارانی های ضد آب با آستر پنبه نسبت به انواع بدون آستر راحت تر هستند.

خرید بارانی

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

۲ . بارانی با روکش ضد آب (آنوراک یا پارک)

بارانی زمستانی با روکش ضد آب به آنوراک یا پارک معروف است. آنوراک های بارانی مدل جدید ممکن است دارای بند کمر کشی و کلاه باشند.

در مناطقی که هوای سرد بارانی دارند، این مدل بارانی های خاص ضخیم پوشیده می شود اما برای دماهای پایین‌تر، کت های بارانی سبک‌ مناسب­تر هستند.

۳ . کت های بارانی کلاسیک (ترنچ)

کت های کلاسیک از آنجا که می‌توان آن را هم با لباس‌ غیررسمی و هم با لباس‌ رسمی پوشید، از بارانی های خاص اما محبوب محسوب می­شوند. کت های کلاسیک معمولا از پارچه گاباردین که محکم و متراکم است تهیه می­شود.

بارانی های کلاسیک زنانه و مردانه در دو مدل کوتاه و بلند ارائه می شود. کمربند، یقه های پهن و دکمه های جذاب همگی از ویژگی بارانی های کلاسیک (ترنچ) هستند.

بارانی های ترنچ قبل از اینکه به یک ترند محبوب لباس زمستانی تبدیل شود، اولین بار به عنوان جایگزینی برای کت های سنگین سرژ توسط سربازان بریتانیایی و فرانسوی در جنگ جهانی اول استفاده شد.

سخن پایانی

دفعه بعد که نیاز به خرید یک کت بارانی داشتید، این موارد را در نظر بگیرید و کت بارانی مدل جدیدی را انتخاب کنید که کاملاً مناسب شما باشد، عالی به نظر برسد و سال ها دوام داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آستین تنوع بی‌نظیری از انواع بارانی‌های زنانه را مشاهده کنید که حاصل هنر دست طراحان خوش‌ذوق ایرانی است.

خرید بارانی

عکس از وبسایت AASSTTIINN.COM

نظرات