عوارض مصرف بیش از اندازه قرص زینک + انواع قرص زینک

0

عوارض قرص زینک : زینک یا همان روی یکی از ضروری‌ترین عناصر معدنی برای بدن است که در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. مصرف بیش از اندازه این قرص عوارض زیادی دارد. در ادامه سایت ما عوارض این قرص ها را ویژه ۱۴۰۱ برای شما بازگو می کند. همراه ما باشید.

عوارض قرص زینک

همان‌طور که کمبود روی عوارض ناخوشایندی را در پی خواهد داشت، مصرف بیش از حد آن نیز شما را دچار عوارض قرص زینک خواهد کرد. استفاده از قرص زینک در دوزهای تعیین شده اغلب عوارضی را به دنبال ندارد اما در صورتی که بیش از حد از آن استفاده شود، عوارض دارد از جمله :

حالت تهوع و استفراغ،از دست دادن اشتها،اسهال،دردهای شکمی،سردرد،کاهش عملکرد ایمنی بدن،کاهش سطح کلسترول خوب در بدن،افزایش حساسیت در بیماران تنفسی.

کاهش قابل توجه سطح مس در بدن حتی در افرادی که تنها به مدت ۱۰ هفته روزانه ۶۰ میلی گرم روی استفاده کرده‌اند نیز دیده شده است.

قرص زینک

انواع رایج قرص زینک :

زینک سولفات: براساس یافته‌ها و ادعاهای پزشکی، زینک سولفات علاوه بر این که از کمبود زینک در بدن جلوگیری می‌کند، می‌تواند نقش مؤثری نیز در کم‌کردن شدت آکنه روی پوست داشته باشد.

زینک گلوکونات : این مکمل یکی از رایج‌ترین گونه‌های مکمل زینک است که اغلب در داروهای سرماخوردگی به کار می‌رود، مانند قرص‌های مکیدنی.

زینک پیکولینات : مطالعات نشان داده بدن در جذب این نوع مکمل زینک، بهتر از دیگر انواع آن به‌ویژه زینک گلوکونات و زینک سیترات عمل می‌کند.

نکته : مکمل قرص زینک در اشکال مختلف کپسول، قرص و قرص‌های مکیدنی (مانند آب‌نبات) وجود دارند و می‌توانید براساس نوع مکملی که انتخاب می‌کنید، مقدار دوز مصرفی مورد نیاز خود را به بدن‌تان انتقال دهید. به خاطر داشته باشید که استفاده از مکمل زینک به‌صورت اسپری بینی می‌تواند باعث کاهش حس بویایی شود، پس تا جایی که می‌توانید، از مصرف این مکمل خودداری نمایید.

انواع قرص زینک

همراه ما باشید

نظرات