بیوگرافی حمید منوچهری دوبلور و همسرش+ عکس ها و آثار و شغل فرزندان

0

بیوگرافی حمید منوچهری دوبلور و همسرش+ عکس ها و آثار و شغل فرزندان

بیوگرافی و زندگی شخصی حمید منوچهری دوبلور و بازیگر و همسرش و فرزندانش + عکس ها و آثار و شغل فرزندان و اینستاگرام حمید منوچهری گوینده دوبلور و بازیگر همراه با زندگینامه و سوابق هنری از گویندگی تا دوبله و بازیگری و عکس های جوانی وی را در ادامه از مجله حرف تازه می توانید بخوانید.

بیوگرافی حمید منوچهری دوبلور و همسرش+ عکس ها و آثار و شغل فرزندان و اینستاگرام

بیوگرافی حمید منوچهری دوبلور و گوینده

حمید منوچهری دوبلور و گوینده (زادهٔ ۹ دی ۱۳۲۰) در تهران است. او یکی از گویندگان، دوبلورها و بازیگران ایرانی است که بیشتر مخاطبان با صدای او خاطره دارند، مخصوصا گوینده سریال نوستالژی و پر بیننده اوشین که در یادها ماندگار شده است.

بیوگرافی حمید منوچهری دوبلور و بازیگر و گوینده

 

سوابق از گویندگی تا دوبله

اقای منوچهری گویندهٔ رادیو، دوبلور، بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است که بطور حرفه ای از سال ۱۳۳۷ وارد عرصه دوبلاژ شده است‌

او در سال ۱۳۳۶ در ۱۶ سالگی به تشویق دوست خود هوشنگ کاظمی با نمایش‌های رادیوئی آشنا شد و سپس برای فراگیری تئاتر، نزد استاد رفیع شاگردی کرد.

در سال ۱۳۴۲ توسط نصرت‌الله محتشم به رادیو ایران رفت و تا ۱۳۵۱ در رادیو به گویندگی پرداخت.

او در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک برادر را برعهده گرفت و تا سال ۵۷ چند برنامه برای بچه ها کارگردانی کرد.

همسر حمید منوچهری دوبلور کیست

همسر حمید منوچهری دوبلور کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای فرزند پسر به نام های امیر و وحید است که هر دو دوبلور هستند.

شغل فرزندان حمید منوچهری

استاد منوچهری درباره فرزندانش گفته: پسرم امیر منوچهری هم در اصفهان مشغول تعلیم دادن گویندگی است و حتی یکی از شاگردهایش در برنامه “جادوی صدا ” یکی از مقام‌های برتر را کسب کرد.

وحید در رشته مهندسی معدن تحصیل کرد اما بعد کارش را رها کرد و وارد حرفه گویندگی شد. امیر هم که از همان ابتدا عشق همین کار را داشت و تحصیلاتش را ادامه ندارد. آن‌ها عاشق این کار بودند و به این کار ورود کردند. من هم تا زمانی که زنده باشم مخلصشان هستم و به آن‌ها مشورت خواهم داد. فرزندانم بعضی‌اوقات مرا هم به کارشان دعوت می‌کنند تا یک متنی را برایشان گویندگی کنم و این برای من بسیار خوشحال‌کننده و افتخارآمیز است.

زندگینامه حمید منوچهری گوینده

برنامه صبح جمعه با شما

استاد منوچهری در سال ۱۳۶۰ کارگردانی صبح جمعه با رادیو را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۶۵ به فعالیت خود ادامه داد و بعد از آن در عصر جمعه و برنامه‌های ویژه رادیو به کارگردانی و ایفای نقش پرداخت.

ورود به بازیگری

علاوه بر گویندگی و دوبله در زمینه بازیگری نیز ز تجربه داشته در طول فعالیت های بازیگری خود در فیلم‌های سینمائی «مشت و تفنگ شکسته»، «شیطان صفتان»، «مأموریت»، «چهره دوم»، «سقوط»، «جغدها» و مجموعه تلویزیونی «یکی از این روزها»، «داستان یک زندگی» و «معمای شاه» نیز حضور فعال داشته‌است.

عکس های خانوادگی حمید منوچهری بازیگر و دوبلور

از جمله آثار دوبله و نمونه صدای استاد منوچهری میتوان به نقش‌های شاخص: کارتون: کارآگاه گجت (کلاه) – میتی کومان (نقش‌های منفی)، فیلم کلاه (رنه لفر / ژیلبر وارنو) – رمز شرافت و مدیریت دوبلاژ: وسوسه شیطان – پسران بد ۲ (دوبله تلویزیونی) – حرفه خانوادگی – تعقیب کوبنده و … اشاره کرد.

آثار دوبله حمید منوچهری

فیلم ها و سریال ها

معمای شاه (۱۳۹۴)
تازیانه بر باد (۱۳۷۴)
منطقه ممنوع (۱۳۷۳)
مشت (۱۳۶۳)
شبکه صفر (۱۳۵۶)
مدیر صحنه
گبه (۱۳۷۴)
صداپیشه
ایرانی
کمیته مجازات ۱۳۷۷
سفر پرماجرا
و

نظرات