تفاوت زاویه‌سازی فک و چانه با فیلر و چربی

0

زاویه‌سازی فک و چانه امروزه بسیار رایج شده است و روش‌هایی مانند تزریق فیلر و چربی متداول‌ترین راهکارها برای بهبود سطوح صورت هستند. این روش‌ها عموما بی‌خطر هستند و تنها در موارد بسیار کمی در دنیا افراد با تزریق ژل و چربی دچار مشکل شده‌اند. با توجه به اینکه این درمان‌ها را می‌تواند هم موقت هم دائمی باشد، در این مقاله اطلاعات جامعی برای شما آماده کردیم تا با یک دید وسیع نسبت به این موضوع اقدام کنید.

 زاویه‌سازی فک و چانه

همه چیز درباره فیلر فک و چانه

افرادی که از ظاهر فک یا چانه خود احساس نارضایتی می‌کنند، ممکن است تصمیم داشته باشند تا تغییری در این ناحیه از صورتشان ایجاد کنند. این تغییرات ظاهری در صورت برخی از افراد می‌تواند ناشی از ژنتیک یا سن فرد باشد، برخی از افراد نیز به عنوان یک عمل زیبایی از این امکان استفاده کنند. فیلر می‌تواند تقارن یا تعادل را به این ناحیه و به ویژه نیمرخ شما اضافه کند.همه فیلرها کاربرد و نحوه استفاده یکسانی ندارند مهم است بدانید که فیلرهای فک و چانه، چه کارهایی را می‌توانند و چه کارهایی را نمی‌توانند انجام دهند تا بتوانید به نتایج دلخواه‌تان برسید.

فیلرها، ژل‌هایی هستند که به پوست تزریق می‌شوند، به صورت شما حجم می‌دهند و تولید هیالورونیک یا کلاژن را تحریک می‌کنند. این فیلرها می‌توانند افتادگی پوست و تحلیل استخوان اطراف فک و چانه را کاهش دهند.

موارد استفاده فیلر:

  • ترمیم کردن خط فک نامتقارن
  • ترمیم کردن ظاهر چانه
  • کانتور کردن خط فک و ایجاد تغییرات ظاهری
  • ترمیم کردن تاثیرات افزایش سن روی پوست صورت

فیلرها چقدر ماندگاری دارند؟

نتایج استفاده از فیلر، بلافاصه قابل مشاهده است. این نتایج برای افراد گوناگون باهم متفاوت است اما برای بسیاری از کابران فیلر اسید هیالورونیک ممکن است تا ۲۴ ماه و هیدروکسی لاپاتیت کلسیم ممکن است تا ۱۵ ماه دوام بیاورد. خیلی مهم نیست که شما از کدام نوع فیلر استفاده می‌کنید، عموما بعد از گذشت ۹ تا ۱۲ ماه در صورت عدم ترمیم و تمدید فیلر، کاهش نتایج و اثربخشی در افراد مشاهده می‌شود.

با انجام این کارها می‌توانید به افزایش طول عمر فیلر کمک کنید:

  • اجتناب از قرارگیری در معرض اشعه ماوراء بنفش با استفاده از ضد آفتاب و…
  • مرطوب‌کردن مداوم پوست
  • نوشیدن آب زیاد و هیدراته نگه‌داشتن بدن
  • داشتن رژیم غذایی سالم
  • کاهش استرس

آیا فیلرهای فک و چانه درد دارند؟

زاویه‌سازی فک و چانه

درد تزریق فیلر آن‌قدر زیاد نیست که باعث آزار شما شود، این درد می‌تواند بیشتر ذهنی باشد تا فیزیکی! در هنگام تزریق فیلر، بعضی از افراد بیشتر از دیگران احساس ناراحتی می‌کنند. اگر پیش از تزریق مضطرب هستید، از قبل با پزشک خود مشورت کنید. قبل از تزریق فیلر، احتمالا پزشک ناحیه مورد نظر را با یک کرم موضعی بی‌حس می‌کند، اگر زیر دست یک فرد ماهر باشید، تزریق فیلر فک نباید درد یا ضرر خاصی داشته باشد. ممکن است با هر تزریق، فشار مختصر یا احساس عجیبی داشته باشید اما واقعا نیاز نیست تا نگران این موضوع باشید!

پس از اینکه اثرات کرم بی‌حسی از بین رفت، احتمالا مقداری درد یا ناراحتی در محل تزریق احساس کنید که اما همین مقدار درد هم نباید بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشد. در صورت داشتن درد شدید یا پایدار اگرچه بسیار دور از ذهن و بعید است، فرد نیاز به تماس و مراجعه فوری با پزشک دارد.

قبل و بعد از تزریق

قبل:

  • قبل از عمل حتما تصورات و انتظاراتتان را با پزشک درمیان بگذارید
  • پزشک خود را از هر دارو یا مکملی که مصرف می‌کنید مطلع کنید
  • مصرف‌های رقیق‌کننده خون، داروهای مسکن، ویتامین E، سیر و زنجبیل را متوقف کنید
  • ۱ یا ۲ روز قبل، از نوشیدن الکل خودداری کنید
  • هرگونه استفاده درمان‌های موضعی پوست حاوی اسید گلیکولیک، رتینول یا ریتونوئید را چند روز قبل متوقف کنید
  • در این مدت از محصولات اصلاح مو مانند موچین خودداری کنید
  • مثل همیشه غذا بخورید و بنوشید زیر این تزریق جراحی محسوب نمی‌شود

حین تزریق:

ابتدا پزشک ناحیه را بی‌حس می‌کند. پس از ایجاد بی‌حسی، مقدار کمی ژل در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود (ممکن است از یک کانول برای کمک به هدایت ژل استفاده شود). پزشک شما به آرامی به طور مداوم تزریق ژل را در طول عمل ارزیابی می‌کند و حدودا ۳۰ دقیقه بعد کار تمام است.

بعد:

ممکن است بعد از دریافت ژل، مقداری کبودی یا تورم در ناحیه مشاهده کنید. در این صورت می‌توانید با صلاح‌دید پزشک از کرم‌های موضعی در ناحیه برای التیام آن مصرف کنید. بعد از عمل همچنین می‌توانید از یخ روی پوست استفاده کنید.

زاویه سازی فک و چانه با چربی

استفاده از چربی به جای فیلر صورت مزایای قابل توجهی می‌تواند به همراه داشته باشد. اگر حجم قابل توجهی در شقیقه‌ها، گونه‌ها، خط فک یا چانه مورد نیاز است، پیوند چربی معمولا انتخاب بهتری است. چربی‌هایی که با موفقیت به ناحیه پیونده زده می‌شوند دوام بیشتری از تزریق ژل دارند اما نمی‌توان همیشه از این روش استفاده کرد.

در این عمل معمولا مقداری چربی از شکم، پهلوها یا ران خارج می‌کنند، سپس چربی خارج‌شده به ناحیه‌ای که نیاز به پرکردن دارد تزریق می‌شود. قطرات ریز چربی توسط پزشک زیر پوست جاگیر می‌شوند تا به صورت صاف شده و حالت مورد نظر مراجع با موفقیت حاصل شود. یکی دیگر از مزایای زاویه‌سازی فک و چانه با چربی نسبت به زاویه‌سازی فک با فیلر این است که هیچ شانسی برای واکنش آلرژیک یا پس‌زدن چربی توسط بدن وجود ندارد.

شایان ذکر است که تزریق چربی به مراتب سخت از فیلر است و دردسر بیشتری دارد. زیرا لیپوساکشن و استخراج چربی از بدن مرحله‌ای از تزریق چربی است که در تزریق فیلر وجود ندارد. گرچه این لیپوساکشن خیلی جزئی است و قابل مقایسه با لیپوساکشن برای کاهش وزن نیست اما تزریق چربی باعث ایجاد ناراحتی در محل لیپو خواهد شد. همچنین ممکن است نیاز به بیهوشی باشد و شما بعد از این عمل نیاز به یک دوره کوتاه نقاهت داشته باشید.

به‌طور کلی زاویه سازی با استفاده از تزریق چربی برای مواقعی پیشنهاد می‌شود که بخواهیم چند بخش از صورت فرد را درمان کنیم. برای مثال برجسته کردن گونه عموما از تزریق چربی استفاده می‌شود اما اگر بخواهیم کار کوچک‌تری انجام بدیم، تزریق ۳ سی‌سی ژل می‌تواند بسیار منطقی‌تر از آن است که بخواهید دردسرهای لیپو را تحمل کنید.

کلینیک زیبایی مهزیار

کلینیک زیبایی مهزیار، یک مجموعه بزرگ ارائه خدمات زیبایی بر پایه تکنولوژی و متد روز دنیا است. کلینیک مهزیار با کمک پزشکان درجه یک ایرانی جراحی‌های لاغری، صورت و زیبایی را برای شما عزیزان در کمال دقت و وسواس انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از لیست کامل خدمات کلینیک زیبایی مهزیار به وب‌سایت mahziarclinic.com مراجعه فرمایید.

نظرات