کدام روش زیبایی واژن برای من مناسب تر است؟

0

جوانسازی واژن یکی از جراحی‌های زیبایی است که توسط متخصص و جراح زیبایی زنان انجام می‌شود. این عمل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که به دلیل نداشتن عوارض جانبی، در بین زنان محبوبیت پیدا کرده‌ است. در این مطلب به بررسی روش‌های مختلف جوانسازی واژن می‌پردازیم.

 جراحی زیبایی واژن

ساختار واژن چگونه است؟

کانالی ماهیچه‌ای که رحم را به بیرون از بدن متصل می‌کند، واژن نامیده می‌شود. این کانال محل خروج نوزاد به هنگام زایمان طبیعی است. ابعاد و اندازه واژن در زنان مختلف متفاوت است. نژاد، ژنتیک، شرایط فیزیولوژیکی افراد و وقوع اتفاقاتی که باعث آسیب به ناحیه تناسلی شوند، می‌توانند بر شکل و اندازه واژن تاثیرگذار باشند. اثر گذاری این موارد در همه افراد یکسان نیست و باعث به وجود آمدن تنوع شکل این اندام در زنان شده است.

چه کسانی به جوانسازی واژن نیاز دارند؟

جوانسازی واژن به مجموعه‌ای گسترده از تغییراتی گفته می‌شود که بر روی ناحیه تناسلی در زنان انجام می‌شود. واژینوپلاستی، لابیاپلاستی، پربنورافی و … از نمونه جراحی‌هایی هستند که به منظور جوانسازی واژن  باید توسط بهترین متخصص زنان انجام شوند. انجام این جراحی‌ها اجباری نبوده و حتی مورد پسند برخی از افراد نیست.

دلایل انجام جوانسازی واژن در بانوان

انجام زایمان، افزایش سن و فرایند‌هایی مانند یائسگی می‌توانند باعث ایجاد تغییر شکل در ناحیه واژن شوند. بارداری و زایمان خود باعث بروز تغییراتی معین و واضح در بدن می‌شوند. یکی از این عوارض، شل شدن واژن است. این موضوع می‌تواند سلامت و بهداشت ناحیه را مورد خطر قرار دهد. زیرا معمولا به دنبال این رویداد، خشکی واژن نیز اتفاق می‌افتد. بروز خشکی می‌تواند باعث عفونت واژن و مشکلات مربوط به آن شود.

در گذشته معمولا با تزریق هورمون (هورمون درمانی) به رفع مشکلات به وجود آمده در واژن می‌پرداختند. امروزه شیوه‌های متعددی برای جوانسازی واژن و افزایش سلامت آن وجود دارد. از طرفی دیگر، انجام اعمال جوانسازی واژن باعث افزایش اعتماد به نفس در زنان شده و به بهبود شرایط روحی آنان کمک می‌کند.

در جوانسازی واژن و ناحیه تناسلی از جراحی و یا سایر روش‌های بدون نیاز به جراحی استفاده می‌کنند. در صورت جراحی، بیمار باید بیهوش شود. در این بخش به بررسی روش‌های جوانسازی واژن با جراحی می‌پردازیم.

انواع جراحی زیبایی واژن

  انواع روش های جوانسازی واژن

در زیر به معرفی تعدادی از این روش های زیبایی خواهی پرداخت تا شما متوجه شوید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر!

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از جراحی‌هایی است که امروزه به وسیله لیزر و جراحی سبک و سرپایی نیز انجام می‌شود. به طور کلی نمی‌توان قالب یکسانی برای شکل لابیا در افراد در نظر گرفت، این بخش در برخی زنان بزرگ بوده و باعث بروز مشکلاتی می‌شود. بزرگ بودن لابیا بیش از پنج سانت باعث ایجاد اختلال در حرکات ورزشی و گاهی نیز در طی روابط جنسی می‌شود. انجام لابیاپلاستی به برطرف کردن این مشکلات کمک می‌کند. در طی این جراحی اندازه لابیا کاهش یافته و شکل آن قرینه می‌شود.

 سفید کردن واژن

رنگ پوست واژن و ناحیه تناسلی با توجه به هورمون‌ها، بارداری، ژنتیک، استفاده از لباس‌های زیر نامناسب و رعایت بهداشت متغیر است. برخی زنان ترجیح می‌دهند پوست روشنی داشته باشند و انجام روش سفید کردن واژن به تحقق این خواسته در آنان کمک می کند. برای سفید کردن واژن می‌توان از روش های مختلف استفاده کرد. روشن و سفید کردن واژن به وسیله لیزر توسط متخصص زنان انجام می‌شود. این روش باعث از بین بردن تیرگی پوست شده و شادابی و روشنی را به آن باز می‌گرداند.

تزریق ژل

برای کاهش تیرگی و چین و چروک پوست در ناحیه تناسلی، می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. تزریق ژل و چربی از روش‌های غیر تهاجمی جوانسازی واژن هستند. این روش‌ها دائمی نبوده بعد از چند سال نیاز به تجدید دارند تا شکل ناحیه مورد نظر حفظ شود. تزریق ژل به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی عملی است که به تنگ کردن کانال واژن می‌انجامد. معمولا زنان پس از زایمان طبیعی دچار شل شدن عضلات واژن می‌شوند. این فرایند به دلیل تضعیف ماهیچه‌های واژن و کاهش قطر آنها روی می‌دهد. شل شدن واژن مشکلاتی مانند بی‌اختیاری ادرار، عفونت و کاهش لذت جنسی را به همراه دارد. انجام این عمل باعث بهبود وضعیت سلامت جسمی فرد شده و با افزایش کیفیت روابط جنسی به بهبود سلامت روان در زنان کمک می‌کند. در واژینوپلاستی، بخش‌هایی از عضلات واژن را پس از برش برمی‌دارند. سپس نواحی برش خورده را به یکدیگر بخیه می‌زنند. این کار باعث تنگ شدن کانال واژن می‌شود.

تزریق چربی

تزریق چربی به واژن مانند تزریق ژل برای خوش فرم کردن ناحیه تناسلی و رفع چروک آن و همچنین روشن کردن پوست صورت می‌گیرید. در این روش بخشی از چربی بدن فرد به او تزریق می‌شود. انجام این فرایند نیازی به برش و جراحی ندارد. به دلیل اینکه تزریق چربی از بدن خود فرد انجام می‌شود، خطر واکنش بدن به این بافت پیوندی و یا ایجاد عفونت وجود ندارد.

بهترین روش جراحی زیبایی واژن

استفاده از لیزر در جوانسازی واژن

بسیاری از روش‌های جوانسازی واژن که در بالا عنوان شد، توسط لیزر انجام داده می‌شوند. عوارض انجام این جراحی‌ها به وسیله لیزر به مراتب کمتر از جراحی‌های سنتی است و زودتر می‌توان به انجام کارهای روزمره پرداخت. درحالی که دوره نقاهت در جراحی‌های سنتی طولانی‌تر بوده و با درد بیشتری همراه است.

 

نکاتی که پس از جراحی‌ باید رعایت کرد:

  • رعایت بهداشت چه در دوران سلامت و چه در طول دوره نقاهت بسیار اهمیت دارد. پس از جراحی و جوانسازی‌ها به بهداشت ناحیه تناسلی خود دقت کنید و لباس‌ زیر خود را روزانه عوض کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • از بلند کردن اشیای سنگین خودداری کنید. شکم و پاها را تا بهبودی در برابر ضربه محافظت کنید.
  • رابطه جنسی تا مدتی که پزشک تعین می‌کند، نباید انجام شود.

 

هزینه‌ جوانسازی واژن

هر یک از روش های جوانسازی هزینه ای متفاوت دارند. برای اطلاع از هزینه های دقیق میتوانید با پزشک خود مشورت کنید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر مهدیان متخصص زنان به آدرس  www.drmahdian.com  مطرح کنید.

نظرات