تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

0

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

مقدمه

ایمپلنت دندان یک روش عالی برای افرادی می‌ باشد که دندان های خود را از دست داده اند. این روش امروزه بسیار پرطرفدار است. افراد زیادی خواهان انجام آن هستند. این روش توانسته است یک تحول عظیم ایجاد کند. اگر شما به هر دلیلی مانند پوسیدگی، بالا رفتن سن، تصادف و شکستگی و … دندان های خود را از دست داده اید می توانید از این روش بهره ببرید.

فرقی نمی‌ کند که کدام یک از دندان های شما از بین رفته است زیرا با این روش دندان پزشک می تواند هر دندانی که باشد را به راحتی پر کند. به این طریق دیگر جای خالی دندان را احساس نمی کنید. نبودن دندان سبب می شود مشکلات زیادی برای فرد ایجاد شود. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی صحبت کنیم.

 

ایمپلنت

به عنوان مثال نبود دندان های جلویی سبب می شود که فرد اعتماد به نفس خود را در هنگام صحبت کردن و یا خندیدن از دست بدهد و تمایلی نداشته باشد که در میان دیگران صحبت کند. نبود دندان های عقبی در دهان نیز سبب می‌شود که افراد نتوانند غذا ها را خوب بجوند و به این ترتیب ممکن است با مشکلات گوارشی نیز روبرو شوند. علاوه بر همه این مشکلات نبود دندان می‌ تواند بیان درست کلمات را با مشکل روبرو کند و شکل ظاهری صورت را تغییر دهد. همچنین اگر بی دندانی گسترده باشد ، میتوانید از ایمپلنت کامل دندان نیز استفاده کنید.

اگر شما نیز قصد دارید از روش ایمپلنت دندان استفاده کنید بهتر است در رابطه با آن اطلاعاتی به دست آورید. ما قصد داریم تا در رابطه با انواع ایمپلنت اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم‌ پس تا پایان همراه ما باشید.

ایمپلنت دندان معمولی

در روش ایمپلنت دندان معمولی دندانپزشک یک پایه از جنس تیتانیوم را درون استخوان فک بیمار قرار می دهد. بعد از گذشت مدت زمانی از این کار نصب تاج دائمی بر روی پایه صورت می‌ پذیرد. اگر‌ بیمار مراقبت های لازم را انجام دهد و بهداشت دهان و دندان را رعایت کند می تواند تا پایان عمر از ایمپلنت های خود استفاده کند. این ایمپلنت در چند جلسه نصب می شود و با کمی درد و خونریزی نیز همراه است.

البته انجام این روش با تشخیص و صلاحدید پزشک مربوطه‌ می باشد. این روش مزیت های زیادی دارد که سبب می شود زندگی فرد راحت تر گردد. دندانپزشکان برای اینکه مایع درون استخوان فک به طور کامل جوش بخورد زمانی بین ۳ تا ۶ ماه منتظر می مانند. در این‌ مدت پایه درون استخوان فک نصب شده است و تاج موقت بر روی آن قرار دارد. امروزه ایمپلنت ها توسط کشور های متفاوتی اعم از ایمپلنت سوئیسی ، کره ای ، آمریکایی و …… ساخته می شوند.

ایمپلنت

بعد از این مدت اگر مشکلی پیش‌ نیامده باشد دندانپزشک تاج دائم را بر روی‌ پایه مربوطه نصب‌ می کند. این روش به دلیل قدیمی بودن طرفداران زیادی دارد. اکثر افراد تمایل دارند از روش معمولی استفاده کنند. زیرا با گذشت زمان امتحان خود را پس داده است.

ایمپلنت دندان دیجیتال

ایمپلنت دندان دیجیتال برای افرادی مناسب است که از جراحی ترس دارند و نمی خواهند درد و خونریزی را تجربه کنند. نصب سریع یکی از مزایای ایمپلنت دیجیتال است. زیرا در بعضی مواقع دندانپزشک تشخیص می دهد که بلافاصله بعد از کشیدن دندان فرد باید جای خالی آن را پر کند. ایمپلنت دیجیتال یک انتخاب مناسب برای این افراد می‌ باشد. البته در این روش بیمار باید استخوان های فک‌ مناسبی داشته باشد و لثه های او از سلامت خوبی نیز برخوردار باشند. انجام این روش زمان کمتری نسبت به نوع معمولی نیاز دارد. این روش می تواند به سرعت جای خالی دندان های شما را می کند و دیگر‌ شما درگیر‌ پورشه درمان طولانی نشوید. همچنین می تواند اعتماد به نفس از دست رفته شما را باز گرداند.

به گونه ای که شما می توانید به سرعت جای خالی دندان خود را پر کنید و از زیبایی به وجود آمده لذت ببرید. هزینه کمتر این روش نیز یکی از مزیت های دیگر‌آن می باشد که افراد را ترغیب می کند تا به انجام این روش رو بیاورند. در کل می توان گفت با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر‌هیچ کاری محال نمی‌ باشد و افراد می توانند بیشتر مشکلات خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند.

ایمپلنت

بررسی تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

ایمپلنت دندان به دو نوع ایمپلنت دیجیتال و معمولی تقسیم‌ بندی می شود. حال می خواهیم‌ به بررسی تفاوت های این دو مدل بپردازیم تا بهتر با این موضوع آشنا شوید. ایمپلنت دیجیتال دیگر ‌سبب به وجود آمدن درد و خونریزی در فرد نمی شود و به جراحی پیچیده ای نیز نیاز ندارد. در ایمپلنت دیجیتال دیگر‌ نیازی نیست که فرد چند جلسه درگیر درمان شود و در یک جلسه تمام‌ مراحل انجام می شود. اما در نوع معمولی فرد باید چند جلسه به دندانپزشک مراجعه کند تا درمانش تکمیل شود. انتخاب این دو روش درمان بر عهده دندانپزشک است. این انتخاب با توجه به وضعیت جسمانی بیمار و وضعیت لثه و دندان ها و استخوان فک فرد انجام می گیرد.

ایمپلنت دندان دیجیتال هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد. همچنین به دلیل سرعت بالایی که در انجام آن وجود دارد می تواند از بروز مشکلاتی مانند از بین رفتن اعتماد به نفس در افراد جلوگیری کند. ممکن است در مدت زمانی که فرد دندان خود را از دست داده است از جمع گریزان شود و تمایلی به صحبت کردن نداشته باشد . این روش باعث می شود که به سرعت جای خالی دندان خود را پر کند و دیگر با این مشکلات روبرو نشود. در نظر داشته باشید جنس و کیفیت این کار بسیار مهم است. زیرا اگر از جنس با کیفیتی استفاده شود می تواند تا آخر عمر برای افراد کارایی داشته باشد. همچنین انتخاب یک دندانپزشک کاربلد و با تجربه نیز‌ می تواند یک نتیجه بسیار عالی برای افراد رقم بزند. قبل از انجام این کار باید در انتخاب دندانپزشک خود دقت کنید. زیرا این روش بسیار حساس است و نیازمند وجود یک دندانپزشک ماهر و با تجربه می باشد.

امید است با مطالب بالا توانسته باشید اطلاعات مفید و سودمندی در رابطه با ایمپلنت دندان معمولی و دیجیتال و تفاوت های این دو با هم به دست آورده باشید.

نظرات