اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم سه رخ با نقش ها +عکس ها و داستان

0

فیلم سه رخ : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم سه رخ با اسامی و عکس ها و نقش های فیلم سینمایی سه رخ همراه با اسامی عوامل با بازی بهناز جعفری، جعفر پناهی ، مرضیه رضایی و …در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم سه رخ

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم سه رخ با نقش ها +عکس ها و داستان

این فیلم به کارگردانی جعفر پناهی و تهیه‌ کنندگی نادر ساعی‌ور محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم  در ژانر درام، اجتماعی و خانوادگی ساخته شده است متاسفانه این فیلم توقیف شده است.

خلاصه داستان

بهناز جعفری بازیگر مشهور با دیدن ویدئو دختری شهرستانی آشفته می‌شود. خانواده دختر او را تحت فشار گذاشته‌اند تا تحصیلاتش در دانشکده هنر تهران را رها کند. بهناز صحنه فیلم‌برداری خود را ترک می‌کند و سراغ جعفر پناهی فیلم‌ساز می‌رود تا در حل مشکل دخترک او را راهنمایی کند. آن دو با اتومبیل به سمت روستایی در شمال غرب کشور که زادگاه دختر است می‌روند و در آنجا محو مهمان‌نوازی مردمان بومی آن روستای کوهستانی می‌شوند اما به زودی در می‌یابند سخاوت و مهمان‌نوازی این مردم به اندازه حرمت گذاشتن به سنت‌ها برای آنها با اهمیت است.

فیلم های توقیف شده معروف

این فیلم موفق شد در هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، نخل طلایی بهترین فیلمنامه را برای جعفر پناهی به ارمغان بیاورد. همچنین روز ۱۳ مهرماه ۱۳۹۷، هیئت داوران پنجاه و پنجمین دوره جشنواره‌های فیلم پرتقال طلایی آنتالیا و هامبورگ، به ترتیب پرتقال طلایی بهترین فیلم و جایزه داگلاس سیرک را به جعفر پناهی اهدا کردند. سومین دوره جشنواره فیلم سلیمانیه نیز در مراسم افتتاحیه، برای فیلم سه رخ یک جایزه افتخاری را به جعفر پناهی اختصاص داد و در مراسم اختتامیه نیز، سه رخ به عنوان بهترین فیلم جشنواره شناخته شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم سه رخ

  • جعفر پناهی
  • بهناز جعفری
  • مرضیه رضایی
  • مائده ارتقایی
  • و…

زمان اکران

این فیلم به کارگردانی : جعفر پناهی و تهیه‌کنندگی : نادر ساعی‌ور محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم  در ژانر درام، اجتماعی و خانوادگی ساخته شده است سه رخ برای نخستین بار، شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ (۱۲ مه ۲۰۱۸) در هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی، به نمایش درآمد. همچنین قرارداد اکران فیلم در ۴۷ کشور از ۵ قاره، پس از پایان نمایش در جشنواره کن، ثبت شده‌است. فرانسه با اکران عمومی و استرالیا با جشنواره فیلم سیدنی به ترتیب از روز چهارشنبه ۱۶ و جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷(۰۶ و ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸)، سه رخ را اکران کرده‌اند. و کشور های دیگر اما متاسفانه در ایران توقیف شده.

بهناز جعفری در فیلم سه رخ

زادهٔ ۲۵ مرداد ۱۳۵۳ هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.

بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.اولین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود. او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، ساخته بهمن فرمان‌آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

جعفری بازی در تئاتر را با نمایش سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد و در نمایشهای کارگردانان شاخصی چون بهرام بیضایی، محمد رحمانیان، علیرضا نادری و … به ایفای نقش پرداخته‌است. بهناز جعفری مبتلا به ام‌اس است.وی در مصاحبه‌ای در شهریور ۱۳۹۶ اعلام کرد که به تازگی به اینستاگرام پیوسته و قصد ازدواج ندارد زیرا به باور وی ازدواج مانع فعالیت بازیگری وی خواهد بود.

بهناز جعفری

جعفر پناهی

زادهٔ ۲۰ تیر ۱۳۳۹ در شهر میانهٔ آذربایجان شرقی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. پناهی کارش را در سینما به عنوان دستیار کارگردان فیلم‌های عباس کیارستمی آغاز کرد. بسیاری از فیلم‌های او تصویری انتقادی از مشکلات جامعهٔ ایرانی ارائه می‌دهند که این امر سبب اعمال محدودیت‌هایی برای نمایش آثارش شده‌است. سینمای جعفر پناهی اغلب به عنوان نئورئالیسم ایرانی تعریف شده‌است. فیلم های اخیر پناهی اغلب با هزینه کم ساخته شده اند. جعفر پناهی در جشنوارهٔ کن ۲۰۱۸ با فیلم سه‌رخ جایزهٔ بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. آخرین فیلم جعفر پناهی با نام تاکسی برندهٔ جایزهٔ خرس طلایی جشنوارهٔ فیلم برلین شد؛ خواهرزادهٔ وی این جایزه را به نیابت از ایشان اخذ کردند. او در سال ۲۰۰۰ میلادی، با فیلم دایره برندهٔ جایزهٔ شیر طلایی جشنوارهٔ فیلم ونیز و در ۲۰۰۶ میلادی، برندهٔ خرس نقره‌ای جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین برای فیلم آفساید شد.

جعفر پناهی

دیگر عوامل

مستانه مهاجر (تدوینگر)، امین جعفری (فیلمبردار) و سولماز پناهی (دختر جعفر پناهی) و …

نظرات