ویتامین های ضد فراموشی کدامند؟

0

امروزه بیشتر افراد به دلیل مشغله کاری و زندگی دچار فراموشی های متعددی می شوند که باید قبل از حاد شدن این بیماری آن را درمان کنند. در این پست ویتامین های ضد فراموشی را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آنها برای درمان فراموشی خود استفاده کنید.

ویتامین های ضد فراموشی

ویتامین های ضد فراموشی، چه ویتامین هایی هستند؟

طبق اطلاعات موجود بین المللی، تقریباً ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری فراموشی رنج می برند که بسیاری از آن ها به نوعی فراموشی مزمن دچار می شوند و این باعث تخریب عملکرد ذهنی خواهد شد که با بالا رفتن سن، وضعیت بدتر می شود. رایج ترین علائم فراموشی شامل کاهش سطح حافظه، گم شدن در مسیر های اصلی خانه، تغییر طرز فکر یا نوع یادگیری و غیره است.

کاکائو

کاکائو حاوی کاتچین و اپی کاتچین است که دو طعم دهنده محلول در آب هستند و فواید زیادی برای وضعیت عروقی دارند، مطالعات روی طعم دهنده‌های کاکائو و محصولات آن نشان می‌دهد که می‌تواند از مشکلاتی مانند التهاب، فشار خون و مقاومت به انسولین جلوگیری کند و فواید زیادی برای مشکلات قلبی عروقی داشته باشد.

تیامین

تیامین مانند سایر ویتامین‌های گروه B، یک ماده‌ی مغذی بسیار مهم برای سوخت و ساز غذا و تبدیل آن به انرژی و حفاظت از عملکردهای گوناگون سیستم عصبی است. تیامین زیادی در مغز شما وجود دارد و به عملکرد مناسب آنزیم‌های لازم برای تولید فرارسان‌های عصبی جهت تفکر، حرکت، خلق و خو و حافظه کمک می‌کند.

اسید فولیک

اسید فولیک (فولات) به تولید کاتکولامین‌ها که گروه خاصی از واسطه‌های شیمیایی هستند، کمک می‌کند. کمبود کاتکولامین‌ها باعث اضطراب، افسردگی و عدم تمرکز می‌شود. اسید فولیک حافظه و تمرکز را تقویت می‌کند و در غلات سبوس‌دار، لوبیا چشم‌بلبلی و کلم بروکلی وجود دارد. خانم‌های باردار برای پیشگیری از نواقص مغز و نخاع جنین، اسید فولیک مصرف می‌کنند.

مولتی ویتامین

ویتامین های ضد فراموشی

مولتی ویتامین ها هم رایج ترین نوع مکمل ها هستند و بیش از یک سوم مردم دنیا از آن استفاده می کنند و هدف آن ها جبران کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن است. مولتی ویتامین همچنین خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد. مطالعات روی افراد بالای ۵۰ سال نشان می دهد کسانی که مولتی ویتامین مصرف می کنند، ۸ درصد احتمال کم تری برای ابتلا به سرطان دارند اما تاثیری روی وضعیت قلبی عروقی آن ها دیده نشده است.

ویتامین D

تحقیقات اولیه نشان داده که کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به ضعف قدرت ادراکی به شکل زوال عقل شود. ویتامین D اساساً مربوط به سلامت استخوان‌هاست، اما دانشمندان از آزمایشاتی که انجام دادند فهمیدند بیش از نیمی از افراد تحت آزمایش که زوال عقل داشتند، کمبود ویتامین D نیز داشتند. این نتایج قابل توجه هستند زیرا ویتامین D‌ به راحتی از منابع غذایی به دست نمی‌آید، بنابراین تحقیقات برای پیدا کردن ارتباط دقیق بین کمبود ویتامین D و از دست دادن حافظه ادامه دارد.

نظرات