زمان پخش و داستان سری جدید انیمیشن پهلوانان در نوروز ۱۴۰۱ + رکوردشکنی و صداپیشگان

0

سری جدید انیمیشن پهلوانان در نوروز ۱۴۰۱ پخش خواهد شد. در ادامه زمان پخش و داستان سری جدید انیمیشن پهلوانان ۱۴۰۱ + رکوردشکنی IMDB و اسامی و بیوگرافی صداپیشگان انیمیشن «پهلوانان» و معرفی کامل گویندگان فصل جدید انیمیشن پهلوانان و تعداد قسمت ها و عوامل آن می پردازیم

زمان پخش و داستان سری جدید انیمیشن پهلوانان در نوروز 1401 + رکوردشکنی و گویندگان

زمان پخش و داستان سری جدید انیمیشن پهلوانان در نوروز ۱۴۰۱ + رکوردشکنی و گویندگان

فصل جدید “انیمیشن پهلوانان”, محصول سال ۱۴۰۱ به کارگردانی و نویسندگی سیاوش زرین آبادی و تهیه کنندگی علیرضا گلپایگانی است که تاکنون ۳ فصل ۵۲ قسمتی از آن پخش شده و حالا قرار است سری جدید پویانمایی پهلوانان با محوریت زندگینامه پوریای ولی از عید نوروز ۱۴۰۱ پخش شود. سیاوش زرین آبادی نویسنده و کارگردان پویانمایی پهلوانان گفت: سری جدید انیمیشن پهلوانان به لحاظ محتوا و داستان، تفاوت چندانی با سری‌های قبل آن ندارد؛ در سری جدید این مجموعه سعی کردیم از همان فضا و شخصیت‌های مألوف و آشنا برای مخاطب استفاده کنیم.

زمان پخش و داستان سری جدید انیمیشن پهلوانان در نوروز 1401 + رکوردشکنی و صداپیشگان

موضوع و داستان فصل جدید انیمیشن پهلوانان

پویانمایی پهلوانان در سری جدید خود از نظر تکنیکی و پردازش مدل‌ها تا حدودی ارتقا پیدا کرده، به گونه‌ای که کاراکتر‌های آن قابلیت حرکت و چرخش بهتر و بیشتری پیدا کرده‌اند.

شخصیت محوری قصه‌ها پهلوان پوریای ولی، شاعر، عارف و ورزشکار نامی ایران زمین است. پوریا شغل آهنگری دارد و صاحب تنها زورخانه شهر نیز هست که در آنجا آداب و اخلاق جوانمردی و پهلوانی و فنون کشتی را به شاگردان خود می‌آموزد.

پهلوان پوریای ولی، با تیزهوشی و همکاری شاگردانش: پهلوان یاور، پهلوان صفی و پهلوان مفرد، در مقابل مکر و حیلهٔ اسکندرخان، داروغهٔ طماع، حریص و جاه‌طلب شهر، ایستادگی و مبارزه می‌کند. همچنین گفته‌های پوریای ولی در این انیمیشن آمیخته با نکات اخلاقی و فرهنگی است. داستان این مجموعه در شهر خوارزم، از شهرهای خراسان قدیم، در قرن هشتم هجری قمری می‌گذرد.

در روایت داستان‌های این مجموعه سعی شده نبرد جبهه خیر و شر در قالب شخصیت‌های ملموس و آشنا با مخاطبان ایرانی، یعنی پهلوانان و جوانمردان در نظر گرفته شود. همچنین این انیمیشن با قرار دادن داروغه‌ ظالم، زورگو و مستبد درمیان روایت‌های خود ضمن ایجاد تعلیق و پرکشش کردن قصه‌ها در نظر دارد پیام‌های اخلاقی، معنوی و کاربردی بسیاری را به مخاطب منتقل کند.

موضوع قصه‌های این انیمیشن در بستر مسائل و چالش‌های اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی و محتوایی آن بدون زمان و مکان هستند و به دوره‌ی تاریخی خاصی تعلق ندارند.

زمان پخش و داستان سری جدید انیمیشن پهلوانان در نوروز 1401 + رکوردشکنی و صداپیشگان

 

اسامی گویندگان انیمیشن پهلوانان

علی‌ همت مومی‌ وند در نقش اسکندر
شهروز ملک‌ آرایی در نقش تیمور
امیرمحمد صمصامی در نقش یاور
بیژن علی محمدی در نقش پوریای ولی
ظفر گرایی در نقش مفرد
حمیدرضا آشتیانی‌پور در نقش صَفی
تورج نصر در نقش طوطی/ طغرل گزمهٔ داروغه‌خانه
اکبر منانی
ژیلا اشکان
زنده یاد سیامک اطلسی درگذشته
شایسته تاج‌بخش
هادی جلیلی
ناصر خویشتن‌دار
مریم نوری درخشان
مجتبی فتح‌الهی
حسن کافی

زمان پخش

سری جدید انمیشن پهلوانان که همچون سری پیشین خود با تکنیک دوبُعدی ساخته شده، همزمان با نوروز ۱۴۰۱ از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

رکوردشکنی انیمیشن پهلوانان در IMBD

در بهمن ۱۴۰۰ انیمیشن پهلوانان ساخت ایران رکورد انیمیشن های برکینگ بد و گات را شکست و در IMDB به رتبه ۹.۹ رسید

با رای کاربران انیمیشن پهلوانان در رتبه اول قرار گرفت. می‌توان گفت که حمله‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های جهانی شهرت جهانی دارد و اکنون هم‌وطنان ما طی یک حرکت برنامه‌ریزی شده انیمیشن پهلوانان را به یکی از بهترین مجموعه‌های سایت IMDb (از لحاظ نمره) تبدیل کرده‌اند.

نویسندگی و کارگردانی این مجموعه بر عهده سیاوش زرین‌آبادی و تهیه‌کنندگی برعهده علیرضا گلپایگانی قرار دارد و تاکنون به زبان‌های عربی و ترکی نیز دوبله شده است.

رکوردشکنی انیمیشن پهلوانان در IMBD

دیگر عوامل ساخت

عوامل این انیمیشن عبارتند از: تهیه کننده: سید علیرضا گلپایگانی/ سوپروایزر: حامد اکرمی/ دستیار کارگردان: مهدی صادقی راد/ لی اوت مَن: لیلان آهنگ/ دستیار لی اوت من: فاطمه طهوری/ انیماتور: مسعود مرادی- فرشید توکلی – نگین قاسمی – مریم رئوف – مونا شاهی – گلناز گودرزی – گلرخ الوان – اعظم آقالویی – فاطمه طهوری/ لیکاریل و انیماتیک: سیاوش زرین‌آبادی/ طراح شخصیت: حمید برزویی/ طراح فضا: حسین صافی/ اجرای بک گراند : حسین صافی – مرتضی نائیجی/ مدلساز: فرشید توکلی – مریم رئوف / طراح پوز و سیکل: حمید برزویی/ صدای شاهد: سرآبادانی – بانکی/ صدا گذاری: آرش قاسمی/ دوبله: حمیدرضا آشتیانی پور/ مدیر تولید: مریم جلیلی

 

نظرات