خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال معمای شاه

0

سریال “معمای شاه″، سریال پرهزینه ایرانی به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی است. این سریال در ژانر تاریخی و معمایی در سال ۹۳ ساخته و برای اولین بار در سال ۹۴ از شبکه اول سیما منتشر شد. حالا قرار است بار دیگر این سریال در روزهای پاییزی امسال بر روی آنتن صدا و سیما برود. در ادامه مطلب به معرفی سریال “معمای شاه” و بازیگران آن می پردازیم و همچنین زمان پخش آن در آبان ماه را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم. با ما باشید.

خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال معمای شاه

 

خلاصه داستان

سریال “معمای شاه” روایتگر برهه خاصی از تاریخ معاصر است. این سریال ماجراهای به قدرت رسیدن محمدرضا شاه پهلوی را روایت می کند. داستان این سریال از زمان بازگشت محمدرضا از مصر و ازدواجش با فوزیه آغاز و تا انقلاب ۵۷ ادامه می یابد.

داستان سریال معمای شاه

در خلاصه این سریال آمده است که “محمود وزیری” دکتر داروساز جوانی که در دوران پهلوی زندگی می‌کند قدم به عرصه سیاست می‌گذارد اما دنیای سیاست باعث می‌شود او روایتگر دوران تاریخ پهلوی شود.

بیوگرافی بازیگران سریال معمای شاه

این سریال، یکی از پرهزینه ترین سریال های ایرانی است. در این مجموعه ۱۲۰ بازیگر اصلی ۸۵۳ بازیگر فرعی حضور دارند. ۹۱۰ سکانس دارد و کل بازیگران سریال ۱۶۰۰ نَفَر هستند. این مجموعه در خصوص جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره پادشاهی محمدرضا پهلوی است و در ۹۵ قسمت ساخته شده است.

 

اسامی بازیگران سریال معمای شاه

اسامی بازیگران سریال معمای شاه

 

دیگر عوامل

کارگردان: محمدرضا ورزی، تهیه کننده: علی لدنی، روابط عمومی: هادی داداشی، برنامه ریزی: مجیدرضا فاضلی، چهره پرداز: سید جلال موسوی، دستیار صحنه: بهزاد آقابیگی، کیوان حمزه لویی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد خالقی.

 

زمان پخش سریال معمای شاه

سریال “معمای شاه” قرار است از سه شنبه ( مصادف با ۲۰ آبان ماه) راس ساعت ۲۰:۰۰ از آی فیلم ۲ پخش شود. همچنین تکرار آن در ساعات ۰۲:۰۰، ۰۸:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد به نمایش گذاشته می شود.

نظرات