بازیگران و خلاصه داستان سریال جنگجویان کوهستان

0

بازیگران و خلاصه داستان سریال جنگجویان کوهستان

سریال جنگجویان کوهستان یا به نام معروف در ایران سریال لیان شان پو بعد از سالها قرار است باز پخش شود و علاقه مندان به این سریال دهه هفتادی و نوستالژی می توانند آن را از شبکه نمایش تماشا کنند

این سریال مجموعه ای ژاپنی و تولیسد کشور ژاپن است در سال‌های پایانی دههٔ ۱۳۶۰ و اوائل دهه ۱۳۷۰ شمسی از شبکه یک سیما پخش می‌شد و در آن زمان علاقه مندان و مخاطبان زیادی به خود جذب کرد

سریال جنگجویان کوهستان

لیانگ شان پو نام منطقه‌ای در کوهستان در کنارهٔ رود زرد و محل استقرار شورشیان چین بود. همان طور که از نام سریال برمی آید منظور از حاشیه آب در واقع رود زرد در چین است.

خلاصه داستان سریال جنگجویان کوهستان

سریال «جنگجویان کوهستان» که در ۲۴ قسمت و به سفارش کشور چین ساخته شد، دوران وزیر کائو چیو را به تصویر می کشد که بی عدالتی و ظلم و ستم او باعث جمع شدن مخالفین کائو چیو به فرماندهی لین چان در کوهستان لیانگ شان پو می شود.

اگر قدیمی ها یادشان باشد بسیاری از ایرانیان خاطره تماشای این سریال به صورت رنگی یا سیاه و سفید را دارند و نامش را به لیان شامپو می‌شناسند که در بین ایرانیان دقیقاً ضرب‌المثل و معادلی‌ست برای محله‌های هرج و مرج داده شده بود
این سریال بر اساس یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک چین به نام لبه آب یا شوئی خو جوئن اثر شی نایان و لو گوانجونگ نوشته شده‌است و داستان ۱۰۸ قهرمان را نقل می‌کند که از سرتاسر چین در مکانی به نام «لیانگ شان پو» گردهم آمده و علیه ظلم و فساد حکومتی قیام می‌کنند و جاودانه می‌شوند.

سریال جنگجویان کوهستان

بازیگران سریال جنگجویان کوهستان

آتسو ناکامورا در نقش لین چان
سانائه سوچیدا در نقش هو سن‌نیان
کی ساتو در نقش کائو چیو
ایسامو ناگاتو در نقش لو جی‌شن
توشیو کوروساوا در نقش تای سانگ
تاکشی اوبایاشی در نقش سونگ کیانگ
توشی ماتسو در نقش سیائو لن
هاجیمه هانا در نقش وو سونگ
تتسورو تانبا در نقش ژنرال هو
ماری ناکایاما در نقش ین لی
تروهیکو آئوئی در نقش شی چین
ایسائو یاماگاتا در نقش چائو کای
میچیکو ماتسوکی در نقش یو لان
آکیو هاسگاوا در نقش چان شون
یوشیرو کیتاهارا در نقش وانگ لون
کوئیچی یاماموتو در نقش لیان چون شو
یوتاکا میزوتانی در نقش امپراتور هوئی‌تزونگ

سریال جنگجویان کوهستان

تعداد قسمت های سریال لیان شان پو

سیزده قسمت اول این سریال ۲۶ قسمتی را شبکهٔ تلویزیونی نیپون یا به اختصار ان اچ کی تولید نموده و از همین شبکه در ژاپن پخش شده‌ است و پس از آن بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰، کشورهای انگلستان، فرانسه، هلند، اسپانیا و آلمان غربی اقدام به نمایش آن کرده‌اند.

سانائه سوچیدا در نقش هو سن‌نیان

سریال جنگجویان کوهستان

وی متولد ۴ مرداد ۱۳۲۸ برابر با ۲۶ جولای ۱۹۴۹در شهر تویوناکا در اوزاکا ژاپن، بازیگر ژاپنی است. سانائه سوچیدا که به دلیل بازیگری در نقش هوسانیانگ در لسان شان پو محبوبیت و شهرت خاصی در میان ایرانیان پیدا کرده بود

زمان پخش و تکرار سریال

این اکنون در کنداکتور پخش شبکه تماشا قرار گرفته و قرار است از روز شنبه ۱۸ آبان ۹۸ ساعت ۱۹ و ۷ عصر به نمایش گذاشته می شود.

سریال جنگجویان کوهستان از روز شنبه ۱۸ آبان ماه هر شب ساعت ۱۹:۰۰ در شبکه تماشا پخش می شود و تکرار آن هم ساعات ۱ بامداد، ۷ صبح و ۱۳ روز بعد خواهد بود.

آتسو ناکامورا در نقش لین چان

سریال جنگجویان کوهستان

وی متولد ۱۸ فوریه ۱۹۴۰ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ژاپنی است. در ایران او را بیشتر با نقش لین‌چان در سریال لیان شان پو می‌شناسند.

عوامل سازنده سریال

کارگردان

توشیو ماسودا

فیلمنامه

ایچیرو میاکاوا

موسیقی

ماسارو ساتو

تهیه‌کنندگان

کنسوکه ایشینو
توشیو کاتو (قسمت‌های ۱–۱۰)
نوریو کاتو (قسمت‌های ۱۱–۲۶)
کازوئو موریکاوا (قسمت‌های ۱۱، ۱۳–۲۶)

سریال جنگجویان کوهستان

نظرات