بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم روحینا با نقش +‌عکس و داستان

4

فیلم فیلم روحینا به کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی و با موضوع داعش و مدافعان حرم تولید شده و قرار بر این است از شبکه نمایش پخش شود. در این فیلم بازیگرانی چون مهدی زمین‌پرداز (سیدرضا)، نازنین رحیمی (روحینا همسر سید رضا)، مهری سادات آل آقا و مهدیس فراهانی در آن ایفای نقش کردند. در ادامه به معرفی بیوگرافی بازیگران فیلم روحینا همراه با بیوگرافی و عکس های تمامی بازیگران فیلم سینمایی روحینا و بیوگرافی نقش هایشان در فیلم روحینا با عکس های واقعی و همسرانشان در این سریال و زمان پخش در اردیبهشت ۱۴۰۳ می پردازیم.

بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم روحینا با نقش +‌عکس و داستان

بیوگرافی همه بازیگران فیلم روحینا با عکس جدید

روحینا فیلم سینمایی به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی محصول کشور ایران بوده و در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. این فیلم با بازی درخشان مهدی زمین پرداز در نقش سید رضا و نازنین رحیمی در نقش روحینا زن سیدرضا برای اولین بار در در همان سال از تلویزیون ایران پخش شد. روحینا داستان درام دارد و درباره مدافعان حرم و دوران جنگ داعش است. در خلاصه داستان فیلم، توضیحی آمده است: ”روحینا” فیلمی متفاوت و جذاب درباره مدافعان حرم و خانواده آنهاست که در آن چندین بازیگر آشنا و شناخته شده هنرنمایی می کنند.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم روحینا با نقش+ داستان کامل و حواشی و عکس ها

اسامی بازیگران فیلم روحینا

بازیگران فیلم روحینا به کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی عبارتند از:

مهدی زمین پرداز در نقش سیدرضا، نازنین رحیمی در نقش روحینا همسر سیدرضا، مهری آل آقا ، حشمت آرمیده ، ساقی زینتی ، مرتضی کاظمی حسن خوانساری ، مهدیس فراهانی ، امین تیموری ، محمد کدخدا زاده در نقش داعشی و بشیر احمدی که از بازیگران فیلم‌روحینا می باشند.

نازنین رحیمی بازیگر نقش روحینا در فیلم روحینا کیست

معرفی کلی فیلم روحینا

“فیلم روحینا”، جدیدترین فیلمی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی در صدا و سیمای با موضوع مدافعان حرم در ژانر دفاع مقدس و جنگی در مرکز قم تولید شده است. این فیلم را امشب دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شبکه نمایش تماشا کنید. ”روحینا” فیلمی متفاوت و جذاب درباره مدافعان حرم و خانواده آنهاست که در آن چندین بازیگر آشنا و شناخته شده هنرنمایی می کنند.

این فیلم به سفارش سیمای استان‌ها جهت پخش از شبکه‌ های سراسری رسانه ملی آماده می‌شود. تصویربرداری این اثر پائیز ۱۳۹۹ در قم و دیگر شهرهای کشور آغاز شده و از جمله ویژگی‌های برجسته آن، تولید و ساخت در سه فضای افغانستان، ایران و سوریه است.

بازیگران فیلم روحینا

موضوع و داستان فیلم روحینا

داستان فیلم «روحینا» روایت زنی به نام روحینا بوده که اهل کشور افغانستان است که همسرش سیدرضا در بحبوحه حضور تروریست‌های داعشی در سوریه به جمع مدافعان حرم پیوسته و این خود سرنوشت جدیدی را برای او و خانواده‌اش رقم می‌زند؛ این فیلم، داستانی با محوریت همه مدافعان حرم حضرت زینب (علیهاسلام) از همه کشورها داشته و به طور کلی و در مفهومی جامع به تبیین مسئله انتظار می‌پردازد.

این فیلم به سفارش سیمای استان‌ها جهت پخش از شبکه‌های سراسری رسانه ملی، همچنین جهت اکران و حضور در جشنواره‌ها آماده می‌شود. تصویربرداری این اثر پائیز ۱۳۹۹ در قم و دیگر شهرهای کشور آغاز شده و از جمله ویژگی‌های برجسته آن، تولید و ساخت در سه فضای افغانستان، ایران و سوریه است.

داستان فیلم روحینا

عکس و بیوگرافی بازیگران فیلم روحینا

از جمله بازیگرانی که در فیلم تلویزیونی روحینا بازی کردند عبارتند از:

  • نازنین رحیمی (رو.حینا)
  • مهری‌سادات آل آقا
  • حشمت آرمیده
  • ساقی زینتی
  • مرتضی کاظمی
  • حسن خوانساری
  • مهدیس فراهانی
  • امین تیموری
  • بشیر احمد
  • مهدی زمین‌ پرداز (سید رضا) و …از جمله بازیگران این فیلم هستند.

کارگردان فیلم روحینا با موضوع شهدای مدافع حرم

عبدالرضا صادقی‌ جهانی کارگردان فیلم روحینا

فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دلواپسی، کیمیا، اکسیر، مس، آواز آب‌ها، مزرعه پدری و عبور از تاریکی از جمله آثار دیگری‌ست که در کارنامه کاری عبدالرضا صادقی‌ جهانی در مقام نویسنده، کارگردان و تهیه کننده به چشم می‌خورد

عبدالرضا صادقی‌ جهانی کارگردان تله فیلم درباره ایده ساخت فیلم گفته: روحینا من در این زمینه مطالعات جدی داشتم و همواره این مورد برایم دغدغه بود. تا اینکه شخصی یک عکس از خانواده مدافع حرم افغانستانی به من نشان داد. عکس یک پسر و زنی که بالای یک تابوت نشسته اند و حتی پرچمی روی آن تابوت نبود. این عکس در زمان خودش خیلی سروصدا کرد.

این عکس من را با خودش درگیر کرد تا اینکه من قصه زندگی این افراد را خواندم و این آغاز داستان قصه ما شد که وارد مبحث مدافعان حرم بشویم. یک قصه جذاب و یک تجربه زیستی خیلی خاص. اینگونه شد که من فیلمنامه را با نگاه به یک زندگی واقعی و داستان هایی که این عزیزان داشتند نوشتم.

فیلم درباره عزیزانی است که ما مدیون تک تک آنها هستیم ولی باور کنید که من اگر یک فیلم کمدی می ساختم یا یک فیلم اجتماعی حمایت ها از من خیلی خیلی بیشتر از این فیلم بود. ما از همه طرف عاجز ماندیم. برای ساده ترین چیز ها عاجز ماندیم. ساخت و تولید و رسیدن این کار برای پخش چیزی شبیه به معجزه بود.

مهدی زمین پرداز بازیگر نقش سیدرضا کیست

اسامی بازیگران فیلم روحینا

مهدی زمین پرداز بازیگر نقش سید رضا فیلم‌روحینا بازی کرده است. مهدی زمین پرداز بازیگر ایرانی در ۲۳ شهریور سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمده و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. مهدی زمین پرداز بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون متولد ۲۳ شهریورماه سال ۱۳۶۰ اهل تهران است .

مهدی زمین پرداز فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر از دانشگاه هنر در مقطع فوق لیسانس است .

مهدی زمین پرداز بازیگری را از صحنه های تئاتر شروع کرد و سپس وارد سینما شد . او فعالیت خود را به صورت جدی از سال ۱۳۷۳ در سن ۱۳ سالگی با کانون فرهنگی هنری مطهری با اجرا برای کودکان و مدارس آغاز کرد .اما به صورت حرفه ای از سال ۱۳۷۹ همزمان با ورود به دانشگاه آزاد برای لیسانس بازیگری با عضویت در گروه های پاییز، گروتمان، روایان ایران، هفت سبز، فریاد و … فعالیت خود را ادامه داد.

مهدی زمین پرداز در سال ۱۳۷۴ در سن ۱۴ سالگی توانست دیپلم افتخار و مقام اول جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را به دست آورد و از آن زمان تا الان هر سال در جشنواره های تئاتری افتخارآفرینی می کند.

این چهره در کنار بازیگری، مدتی کارگردانی تئاتر را تجربه کرد سپس وارد عرصه نویسندگی شد و با حضور در فیلم های کوتاه و مستند فعالیتش را پیش برد .

بیوگرافی نازنین رحیمی در نقش روحینا

بازیگران فیلم روحینا

نازنین رحیمی بازیگر نقش روحینا در فیلم روحینا متولد دهه ۶۰ است. او در فیمل ها و سریال های زیادی بازی کرده اما با همین فیلم به شهرت رسید.

بیوگرافی محمد کدخدا زاده در نقش داعشی

فیلم روحینا

حضور محمد کدخدازاده بازیگر جوان و موفق قمی در این فیلم و نقش متفاوت وی که در هیبت یک «داعشی ظاهر شده است

فیلم سینمایی روحینا

زمان پخش

فیلم سینمایی جدید روحینا به کارگردانی عبدالرضا صادقی جهانی، یمشنله ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

اسامی برخی عوامل

حمید عزتی برنامه‌ریز، طراح صحنه و ناظر کیفی، مجتبی متولی مشاور تهیه و تولید، امین تیموری دستیار کارگردان، خلیل محمدی تدوین و جلوه‌های ویژه، حسن زارعی نور و تصویر، محمد لطفی صدابردار، محمدحسین حسنی جانشین تولید، محمدرضا شاه‌مردی مدیر روابط عمومی و حجت موسوی طراح گریم از دیگر عوامل «روحینا» هستند.

4 دیدگاه در “بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم روحینا با نقش +‌عکس و داستان

  1. امین گفت:

    خيلی قشنگ بود یک واقعیتی بود که در این فیلم به نمایش در آمده بود

  2. golnastaran1513 گفت:

    با سلام و تشکر
    خیلی عالی ولی حیف که بازیگر ایرانی نقش افغانستانی بازی میکنن و متاسفانه لهجه شیرین و زیبای افغانستانی رو خوب بلد نیستن، بعضی‌ها که خیلی بد ادا میکنن. بهتر نیست آموزش ببینن ویا از یه افغانستانی دعوت کنید بازی کنه مثلا مثل آقای عبد الحکیم وفا که گوینده و برنامه ساز رادیو مشهد هستند.

  3. رضایی گفت:

    خیلی فيلم قشنگی بود. با تک تک صحنه هایش گریستم وبخاطر تولید چنین فیلمی از همه عواملش تشکر می کنم.
    ان شاء الله دعای خیر شهدا بدرغه راهتون.
    به امید تولیدات بیشتر صدا وسیما وسینما در حوزه های شهدا ومسائل مهم جامعه.

  4. شخصی از عوامل گفت:

    این ادم هنوز پول مارو نداده

نظرات