تفاوت کرم روز و شب چیست؟

1

تفاوت کرم روز و شب چیست؟

شادابی و طراوت پوست برای اغلب افراد بسیار اهمیت دارد. این موضوع شاید تا ۲۵ الی ۳۰ سالگی، تنها با استفاده از لوازم آرایشی مرغوب و تغذیه سالم امکان پذیر باشد؛ اما پس از آن قطعا پوست برای زیبا و جوان ماندن به مراقبت‌ و رسیدگی‌ احتیاج دارد.

 تفاوت کرم روز و شب

در واقع از سن ۲۵ سالگی به بعد میزان کلاژن سازی پوست به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. در اثر این اتفاق پوست به مرور دچار خشکی، افتادگی، خطوط و چین و چروک می‌شود و مانند قبل شاداب و با طراوت نخواهد بود.

بنابراین از میانه دهه سوم زندگی به بعد بهتر است استفاده از محصولاتی مانند کرم روز به همراه کرم شب را در روتین روزانه خود قرار دهید، تا به وسیله آن‌ها علاوه بر حفظ زیبایی و جوانی پوست صورتتان، از پیری و چین و چروک‌های آن نیز جلوگیری کنید.

در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با این موضوع که کرم شب و روز چیست ، فواید و تفاوت‌هایشان کدام‌اند، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

تفاوت کرم روز و شب

کرم شب و روز چیست؟

کرم‌های شب و روز محصولات مراقبتی هستند که به دلیل تاثیر بسیار بالای خود بر سلول‌های پوست، در سال‌های اخیر طرافداران بسیاری پیدا کرده‌اند. البته این محصولات در عین موثر بودن احتیاج به استفاده مداوم و روزمره دارند تا بتوانند تاثیر حقیقی خود را بر روی پوست داشته باشند.

کرم روز چیست؟

اگر برای شما این سوال مطرح است که کرم روز چیست باید بدانید که این محصول یک فرآورده مراقبتی است که با تزریق مواد مغذی به پوست، از فرآیند خود ترمیمی پوست حمایت می‌کنند. همچنین به دلیل خواص ضد آفتابی که دارند در مقابل اشعه‌های خورشید مقاومت کرده و باعث کاهش یا جلوگیری از لکه‌های پوستی نیز می‌شوند.

کرم‌های روز ساختار سبک و ملایمی داشته و با خاصیت آبرسانی و آنتی اکسیدانی که دارند، موجب تنفس سلول‌های پوستی در طول روز خواهند شد. اغلب انواع این محصول حاوی عصاره‌های گیاهانی مانند آلوئه‌ورا و هامامیلز و انواع ویتامین‌ها ضروری برای  پوست هستند.

تفاوت کرم روز و شب

کرم شب چیست؟

پوست صورت در طول روز تحت تأثیر عوامل مضر زیادی از جمله هوای آلوده، رادیکال‌های آزاد، مواد آرایشی و از همه مهم‌تر اشعه‌های فرابنفش خورشید قرار می‌گیرد. پس به زمانی برای بازسازی و احیاء نیازمند است و شب زمان بازسازی پوست است.

زیرا پوست نیز همانند بسیاری از ارگان‌های بدن، در طول شب به دفع سموم و بازسازی سلول‌های خود می‌پردازد و کرم‌های شب با بافت سنگین و چرب خود موجب تامین مواد مغذی، بازسازی سلول‌ها و کلاژن رسانی به پوست صورت خواهند شد.

هنگام شب، چین و چروک‌های سطحی حاصل از فعالیت‌های روزانه ترمیم می‌شود و در این زمان وجود کرم شب و مواد مغذی درون آن، به این کار سرعت و قدت بیشتری می‌بخشد. به همین دلیل کسانی که از کرم شب استفاده می‌کنند عموماً پوست‌هایی صاف و ابریشمی دارند و نشانه‌های  پیری بسیار آهسته‌تر بر صورت آن‌ها نمایان می‌شود.

بنابراین از آنجایی که در شب سرعت ترمیم پوست بیشتر است و خون رسانی بهتر به سلول‌های پوست صورت می‌گیرد، این کرم‌ها به بهترین شکل ممکن جذب شده و بهترین تأثیر را دارند.

فرق کرم روز با کرم شب چیست؟

در پاسخ به سوال تفاوت کرم روز و شب چیست بهتر است بدانید که این محصولات شاید به ظاهر هر دو در جهت مراقبت و جوانسازی پوست صورت قدم بردارند، اما طبیعتاً مشابه به یکدیگر عمل نمی‌کنند و به صورت دو محصول جداگانه خواص منحصر به فرد خود را نیز دارند. برخی تفاوت‌های کرم و روز شب به شرح زیر می‌باشند:

فرق کرم روز با کرم شب در بافت

مهم‌ترین تفاوت کرم روز و شب با یکدیگر در میزان تراکم و سنگینی بافت آن‌ها می‌باشد. به همین دلیل کرم‌های روز که بافتی سبک دارند کاملاً مخصوص به استفاده در روز و کرم‌های شب با بافت متراکم، سنگین و چرب خود مناسب برای استفاده در هنگام شب هستند.

تفاوت در عملکرد کـرم‌ روز و شب

دیگر تفاوت کرم شب و روز در عملکرد آن‌هاست. به این صورت که کرم‌های روز مختص به مراقبت و تغذیه پوست طراحی شده و کرم‌های شب که حاوی ترکیبات ضد پیری و مرطوب‌کننده قوی برای تغذیه پوست در طول شب هستند، برای ترمیم و احیای آن به هنگام شب تولید می‌شوند. مناسب هستند.

تفاوت کرم روز و شب

تفاوت کـرم روز و شب در میزان مرطوب کنندگی

دیگر فرق کرم روز با کرم شب در این است که کرم‌های روز حاوی ترکیبات مرطوب کننده هستند، در صورتی که کرم‌های شب مسئولیت رطوبت رسانی به پوست را ندارند.

تفاوت در میزان SPF کرم شب و روز

پوست ما به هنگام روز در معرض عوامل مختلفی قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل یک کرم روز باید حاوی SPF مناسب، برای مراقبت از پوست در مقابل اشعه UV می‌باشد. اما کرم‌های شب این خاصیت را ندارند و البته لزومی نیز بر وجود آن نیست.

1 دیدگاه در “تفاوت کرم روز و شب چیست؟

  1. سحر قاسمی گفت:

    چقدر شیوا و کامل فرق کرم روز با کرم شب رو توضیح دادید ممنون

نظرات