بیوگرافی پروین خلیلی همسر امام موسی صدر از ازدواج تا درگذشت + عکس ها و فرزندان

0

بیوگرافی و درگذشت پروین خلیلی همسر امام موسی صدر از ازدواج تا درگذشت +عکس ها و آثار و سوابق و فرزندان و علت درگذشت و فوت همسر امام موسی صدر و بیوگرافی و زندگینامه همسر امام موسی صدر کیست و همسر و فرزندانش را در این بخش از مجله حرف تازه می خوانید

بیوگرافی پروین خلیلی همسر امام موسی صدر از ازدواج تا درگذشت + عکس ها و آثار

بیوگرافی پروین خلیلی همسر امام موسی صدر کیست

پروین خلیلی فرزند شیخ عزیزالله در نجف ، همسر امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان است که در دارای ۴ فرزند به نام های صدرالدين، حميد، حورا و مليحه می باشد.

۸ مهرماه ۱۴۰۰ پروین خلیلی دارفانی را وداع گفت. رسانه‌های لبنانی از درگذشت همسر امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» (جنبش امل) خبر دادند.

پروین خلیلی همسر امام موسی صدر درگذشت +عکس ها و آثار

ازدواج و فرزندان

پروین خلیلی در سال ۱۳۳۵ شمسی، با اما موسی صدر ازدواج کرد. حاصل این پیوند، دو پسر به نام‌های سید صدرالدین (متولد ۱۳۳۵) و سید حمیدالدین (متولد ۱۳۳۸) و دو دختر به نام‌های حورا (متولد ۱۳۴۱) و ملیحه (متولد ۱۳۵۰) می باشد

امام موسی صدر در سال ۱۳۴۴ غزلی با عنوان «مهتاب» سروده و آن را به پروین خلیلی (همسرش) تقدیم کرده بود. نکته این غزل آن است که حروف اول مصرع‌های اول آن نام «پروین خلیلی» و حروف اول مصرع‌های دوم نام «موسی صدر» را می‌سازند.

پروین خلیلی همسر امام موسی صدر کیست

علت فوت همسر امام موسی صدر

نزدیکان این خانواده گفتند که خانم خلیلی که در لبنان به سر می برد، امروز فوت کرده است.

لازم به ذکر است که امام موسی صدر به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) نُهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۳۱ آگوست ۱۹۷۸) در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر القذافی، رئیس جمهور وقت این کشور صورت گرفت، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت او و همراهانش اطلاعی در دست نیست.

او در ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ش در قم متولد شد و از عالمان و اندیشمندان شیعه در عرصه فرهنگی و سیاسی است که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد.

نظرات