معرفی ۶ پرینتر سه بعدی بزرگ جهان

1

معرفی ۶ پرینتر سه بعدی  بزرگ جهان

 پرینتر 3 بعدی

تولید قطعات به شیوه لایه افزودنی یا ۳D Printing محدود به قطعات و مدلهای کوچکی نیست که می توانند در خانه ساخته شوند. برخی از پرینتر های سه بعدی حجم چاپ بسیار زیادی را که به چند متر مکعب می رسد، ارائه می دهند! این امر نیازی به مونتاژ اجزای مختلف برای ایجاد قطعه بزرگتر را از بین می برد. این نوع چاپگرهای سه بعدی حرفه ای با فرمت بزرگ می توانند واقعا راهگشای کارگاهها و کارخانجات در بخش تحقیق و توسعه محصول باشند. در این مقاله ما بر روی فناوری پرینترهای سه بعدی مدلسازی رسوب ذوب یا FDM  تمرکز می کنیم که ماده مصرفی آنها برای ساخت مواد رشته ترموپلاستیک فیلامنت میباشد.

 ۱- The Box 3D Printer: BLB Industries

پرینتر 3 بعدی

THE BOX Large یک چاپگر سه بعدی حرفه ای است که توسط تولید کننده BLB Industries در سوئد توسعه یافته است. THE BOX Large که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، از فناوری چاپ سه بعدی پلت اکستروژن  FGF استفاده می کند که باعث کاهش هزینه ها و انتخاب طیف وسیعی از مواد می شود. همچنین با دو نازل اکسترودر متوسط ​​یا بزرگ عرضه میشود. این چاپگر سه بعدی پلت حداکثر حجم تولید ۲۰۰۰*۲۰۰۰*۱۵۰۰ mm را ارائه می دهد ” ۶۰۰۰ لیتر ” و آنرا به عنوان بالاترین ظرفیت ماشین ساخت افزایشی جهان تا به امروز قرار می دهد.

 ۲- Super Discovery 3D Printer Workstation

ایستگاه کاری پرینتر Super Discovery 3D در سال ۲۰۱۷ که توسط سازنده CNC Barcenas راه اندازی شد ، یک ایستگاه کاری برای پشتیبانی از نیازهای صنعتی است. بر اساس فناوری ساخت گرانول ذوب شدهFGF ، این قطعه قادر است قطعات بزرگ را با سرعت بالا تولید کند و همچنین هزینه تولید را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، زیرا از مواد اولیه به شکل پلت استفاده می کند. در جنبه های فنی بیشتر ، دارای حجم استاندارد چاپ ۱٫۳*۲٫۵*۱ متر مکعب است یعنی ۳۲۵۰ لیتر. محفظه بسته ، بستر ساخت گرم شونده تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد ، سیستم اکستروژن که به ۴۱۰ درجه سانتیگراد می رسد و فناوری CNC را برای کیفیت نهایی ادغام می کند. پس از پردازش با فرز. از نظر مواد ، دستگاه می تواند با طیف وسیعی از ترموپلاستیکها (ABS ، ULTEM ، PC ، PPE ، ASA و غیره) کار کند.

 ۳-  Trust XL Pro 3D Printer : 3DPE

پرینتر 3 بعدی

چاپگر سه بعدی ایرانی تراست ایکس ال پرو با نام تجاری ۳DPE ساخت شرکت توسعه گران بعد سوم که دو اکسترودر برای ساخت قطعات به روش ذوب رشته فیلامنت ترموپلاستیک دارد. ابعاد سا خت این دستگاه ۷۰۰*۷۰۰*۱۰۰۰ میلیمتر میباشد. بدنه و ساختار این دستگاه از فلز ساخته شده است که دوام و استحکام بالایی را برای کارهای چاپ طولانی ایجاد میکند. این پرینتر سه بعدی مجهز به صفحه نمایش لمسی ۳٫۵ اینچی و سیستمهای بازیابی پرینت برای جلوگیری از خرابی حین چاپ میباشد که با توجه به سایز بزرگ دستگاه وجود آن یک ضرورت محسوب میشود. متریال مورد استفاده این چاپگر انواع ترموپلاستیک فیلامنتهای PLA – PETG – ABS است که شما را قادر میکند هر قطعه صنعتی یا معماری بزرگی را نمونه سازی کنید.

 ۴- The Delta WASP 3MT Industrial : WASP

از تولید کننده ایتالیایی  معروف چاپگر سه بعدی در جهان میتوان از WASP نام برد که به دلیل ۳D Printer با ابعاد بزرگ و متریالهای ابتکاری اش مشهور است. این نام تجاری علاوه بر تعهد خود به توسعه ساخت مسکن به شیوه چاپ سه بعدی بتن، متعهد به توسعه فناوری FDM در مقیاس بزرگ نیز هست! این چاپگر سه بعدی دارای یک دوربین سنسور داخلی است که از ارتعاشات و خطاهای چاپ جلوگیری می کند. قابلیت چاپ با موادی مانند ترموپلاستیکهای PLA ، ABS ، PETG و همچنین گلوله را دارد. حجم چاپ آن ۱۰۰۰ میلی متر در ۱۲۰۰ میلی متر (۹۴۳ لیتر) است.

 ۵- BigRep One V3 3D Printer

BigREP یک تولید کننده آلمانی است که در سال ۲۰۱۴ با راه اندازی اولین نسخه از BigRep One خود را به عنوان متخصص توسعه چاپگرهای سه بعدی بزرگ شناساند. از اولین راه اندازی ، این برند در حال توسعه و ابداع چاپگرهای سه بعدی است که منجر به BigRep One V3 شد. یک پرینتر با متریال ترموپلاستیک فیلامنت و با حجم چاپ  ۱۰۰۵*۱۰۰۵*۱۰۰۵ میلیمتر یا ۱۰۰۰ لیتر. دارای یک اکسترودر دوگانه است و قادر به چاپ روی موادی مانند PLA یا PETG است. بدنه این دستگاه عظیم کاملا از فلز میباشد که آنرا بسیار بادوام میکند.

 ۶- T3500 3D Printer : Tractus3D

پرینتر 3 بعدی

این سازنده هلندی طیف وسیعی از چاپگرهای سه بعدی صنعتی و حجم بالا را توسعه داده است که بزرگترین آنها T3500 است. حجم چاپ ۱۰۰۰ میلی متر در ۱۰۰۰ میلی متر در ۲۱۰۰ میلی متر (۱۶۵۰ لیتر) و سرعت ۳۰۰ میلی متر در ثانیه است! دارای یک تخته ساخت گرم است که می تواند تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد دما ایجاد کند؛ این بدان معناست که با متریال فیلامنت PLA ، ABS و سایر پلاستیک ها – به غیر از ترموپلاستیک (> 300 درجه سانتیگراد) سازگار است. صفحه نمایش لمسی رنگی ۷ اینچی دارد که کاربران را قادر می سازد تا به ۴ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی داشته و فرایند چاپ سه بعدی را کنترل کنند. اکسترودر دوگانه نیز یک گزینه در دسترس برای T3500 است. علاوه بر این، نازل ها میتوانند تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد گرم شوند.

1 دیدگاه در “معرفی ۶ پرینتر سه بعدی بزرگ جهان

  1. ویزاچی گفت:

    بسیار عالی

نظرات