چگونه وارد ارز دیجیتال شویم

0

بیش از ده سال است که با ظهور بیت کوین و محبوبیت ارزهای دیجیتال و افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت، این چالش به یک فرصت سرمایه گذاری در کشورهای دارای بازار مالی تبدیل شده است. اگر می خواهید ارز دیجیتال بخرید و روی آن سرمایه گذاری کنید یا از این فرصت بازار درآمد کسب کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 بازار ارز دیجیتال

چرا باید وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از بازارهای مالی در دنیا به عنوان مکانی برای سرمایه گذاری شناخته می شوند که یکی از جدیدترین آنها بازار ارزهای دیجیتال است. اما چه چیزی بازار کریپتو را از سایر بازارهای مالی جدا می کند؟ یکی از مهم ترین ویژگی های این بازار غیرمتمرکز بودن آن است که امکان سرمایه گذاری در آن را برای همه فراهم می کند. دلیل این امر این است که هیچ سازمان دولتی بر معاملات و فعالیت های خود اختیار ندارد و دسترسی به داده های آن غیرممکن است. همین مسئله موجب بروز مزیت‌های مختلفی همچون امنیت بیشتر شده است، امنیتی که شما را از پرداخت مالیات در رابطه با ارزهای دیجیتال منع می‌کند.

اگر از این موارد عبور کنیم، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل جدید بودن و البته طیف فناوری های موجود در آن، پتانسیل سرمایه گذاری زیادی دارد و شرایط همچنان رو به افزایش است. این در حالی است که سایر بازارهای مالی از شرایط جدید برخوردار نیستند و نوسانات کمتری را تجربه می کنند. هرچه سرعت بازار بیشتر باشد، احتمال سود بیشتری وجود دارد که در مورد ارزهای دیجیتال نیز صدق می کند. با توجه به دلایل ذکر شده، سرمایه گذاری و ورود به بازار ارزهای دیجیتال توصیه می شود.

آشنایی با ارز دیجیتال

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) نوع خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری بنا شده است. اکثر ارزهای دیجیتال برای استفاده از ویژگی های اساسی. مانند غیر متمرکز، شفافیت و تغییرناپذیری از بلاک چین استفاده می کنند.

ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن را کنترل نمی کند.

ارزهای دیجیتال در واقع همان پول دیجیتالی هستند که در اینترنت و بین کاربران مختلف رد و بدل می شود.

بیت کوین نام اولین ارز دیجیتالی است که به طور رسمی وارد بازار شد. پس از بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری وارد بازار شدند و هر کدام از آنها شهرت خاصی در بین کاربران به دست آوردند. اما در هر صورت حتی با گذشت سال ها همچنان ارز بیت کوین به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتال در جهان شناخته می شود که بسیاری از کاربران از آن برای کسب سود در تراکنش ها استفاده می کنند.

در حال حاضر بیت کوین بالاترین ارزش قیمت را در بازار ارزهای دیجیتال دارد. انواع دیگر ارزهای دیجیتال عبارتند از اتریوم، ترون، تتر، شیبا، کاردانو و صدها ارز دیجیتال دیگر.

انواع ارز دیجیتال

زمانی که وارد بازار کریپتو می شوید، با لیست بلندبالایی از ارزهای رمزنگاری شده مواجه می شوید که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند، اما به طور کلی به دو دسته کوین‌ها و توکن‌ها تقسیم می شوند. کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که از بلاک چین مستقل خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، بیت کوین و اتریویم وجود دارند زیرا زیرساخت های خاص خود را دارند. اصطلاح آلت کوین همچنین به هر ارز دیگری غیر از بیت کوین، مانند دوج کوین که یک میم‌کوین است، اشاره دارد.

بازار ارز دیجیتال

توکن ها دارایی های دیجیتالی هستند که می توان آنها را خرید و فروخت. توکن ها ویژگی های غیر بومی بلاک چین هستند، به این معنی که زیرساخت بلاک چین برای ایجاد آنها استفاده می شود. به عنوان مثال، تتر بر روی بلاک چین و توکن اتریوم ساخته شده است. آنها انواع مختلفی دارند مانند توکن های کاربردی، توکن های امنیتی، توکن های غیر سنتی یا NFT، توکن های خاص و … و هر کدام عملکردی خاص و گاهی یک نوع دارند.

حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

هیچ حداقلی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. برای ورود به این فضا، باید مقداری از پول خود را سرمایه گذاری کنید که می دانید در طولانی مدت به آن نیاز نخواهید داشت.

این مبلغ می تواند برای یک نفر ۲۰ دلار و برای دیگری ۱۰۰۰ دلار باشد.

اهمیت ورود با سرمایه کم در ابتدا این است که هرچقدر هم اطلاعات و دانش داشته باشید، در نهایت تا زمانی که معامله نکنید، روش های معامله را یاد نخواهید گرفت. مقدار کمی را وارد کنید که لازم نیست نگران از دست دادن آن باشید.

ابزارهای مورد نیاز برای ورود به بازار ارز دیجیتال

مانند هر حرفه یا بازار سرمایه دیگری، شما نیاز به یادگیری و کار با ابزارهای کار در دنیای ارزهای دیجیتال دارید.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ها بستری  هستند که افراد می توانند ارز دیجیتال خود را با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای ملی مبادله کنند. صرافی  می تواند یک وب سایت یا یک برنامه تلفن همراه نصب شده روی تلفن یا هر دو باشد.

صرافی‌های ارز دیجیتال واسطه‌ای برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند و برای خدماتی که ارائه می‌دهند از معامله‌گران هزینه دریافت می‌کنند. در واقع برای خرید، فروش و معامله ارز دیجیتال باید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید.

در دنیای کریپتو بیش از ۴۰۰ صرافی رمزارز متمرکز در نقاط مختلف جهان فعالیت می‌کنند که قطعا نام برخی از آنها برای شما شناخته شده است. بایننس یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی از نظر حجم معاملات در جهان است

بازار ارز دیجیتال

کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتال نرم افزاری یا سخت افزاری است. که برای نگهداری و مدیریت دارایی های ارز دیجیتال است. ارزهای دیجیتال معروف کیف پول مخصوص به خود را دارند. با کمک یک کیف پول دیجیتال، دارایی های دیجیتال را می توان مانند یک حساب بانکی ذخیره یا ارسال کرد. اکثر کاربران از کیف پول ارز دیجیتالی استفاده می کنند که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. مانند تراست والت و اتمیک والت.

آموزش ارز دیجـیتال

بدون شک بارها از زبان افراد مختلف در مورد اهمیت یادگیری خرید ارز دیجیتال و کسب سود از چنین تراکنش هایی شنیده اید. در پایان این مقاله باید تکرار کنیم که مطالعه مستمر و عمیق مفاهیم، ​​اصطلاحات و مهارت های مورد نیاز در این بازار تنها راه مطمئن برای کسب سود و بهره مندی از سود این بازار آزاد است.

به یک دوره آموزشی و تبلیغات گمراه کننده بسنده نکنید. همیشه از منابع داخلی و خارجی قابل اعتماد بیاموزید، در فرصت های معاملاتی تجربه کسب کنید، با سرمایه گذاری کوچک شروع کنید و از نتیجه تصمیم درست خود برای سال های آینده لذت ببرید.

از کجا آموزش ارز دیجیتال را رایگان ببینیم

اگر به دنبال یک منبع معتبر و ایرانی برای آموزش ارز دیجیتال هستید، بهتر است به سایت کهن اف ایکس مراجعه کنید. این سایت در سال های اخیر در زمینه آموزش بازار مالی، از جمله بورس، فارکس و ارز دیجیتال مطالب آموزشی مفید را به رایگان منتشر کرده است.

Kohanfx.com  صفر تا ۱۰۰ آموزش ارز دیجیتال به زبان ساده را برای مبتدیان در این بازار محبوب ارائه می دهد. برای بهبود عملکرد خود در بازار ارز دیجیتال می توانید از انواع محتوای آموزشی ویدئویی، متنی و صوتی و همچینین سیگنال ارز دیجیتال در این سایت استفاده کنید. البته در این پلتفرم معتبر ایرانی، بهترین صرافی ارز دیجـیتال برای ایرانیان در بخش های جداگانه ارائه شده است تا شما را در راه اندازی این بازار مالی جهانی یاری کند./۱۹۸۵۵۷

نظرات