درگذشت و علت فوت کامبوزیا پرتوی کارگردان + همسر نسرین مرادی درگذشت

0

درگذشت و علت فوت کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلمساز و همسر نسرین مرادی بازیگر نون خ در ۴ آذر ۱۳۹۹ را در این بخش با عکس ها و سوابق میخوانید.

درگذشت و علت فوت کامبوزیا پرتوی کارگردان + همسر نسرین مرادی درگذشت

 

درگذشت کامبوزیا پرتوی کارگردان

کامبوزیا پرتوی کارگردان مطرح سینمای کودک و نویسنده آثار بسیاری از جمله محمد رسول الله (ص) به دلیل ابتلا به کرونا صبح امروز در بیمارستان دی درگذشت.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خبر درگذشت این هنرمند را تایید کرد.
کامبوزیا پرتوی، متولد ۱۲ آبان ۱۳۳۴ در رستم آباد رشت ،فیلمنامه نویس و کارگردان سینما و تلویزیون است و تاکنون موفق به کسب ۴ سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر شده‌ است

درگذشت و علت فوت کامبوزیا پرتوی کارگردان + همسر نسرین مرادی درگذشت

 

درگذشت همسر نسرین مرادی بازیگر

وی همسر نسرین مرادی بازیگر نون خ بود که در ۴ آذر ۹۹ درگذشت
از سال ۱۳۶۶ تاکنون در زمینه فیلمسازی و کارگردانی سینما و تلویزیون فعالیت دارد ،او اولین کار بلند سینمایی خود را در همان سال‌های دانشجویی ساخت که فیلم «ماهی» در سال ۶۶ بود که توانست جایزه بین‌المللی را برای پرتوی به همراه بیاورد که جایزه یونیسف از جشنواره فیلم برلین و جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا و همچنین بهترین فیلم جشنواره فیلم آدلاید استرالیا را نصیب خود می‌کند.
وی در همان سال ،فیلم نامه نویس «شیرک» و خانه انتظار ساخته داریوش مهرجویی و منوچهر عسگرنسب و نیز فیلم پرده در سال ۱۳۹۱ با کارگردانی مشترک او و جعفر پناهی ساخته شد، او همچنین با عباس کیارستمی در فیلم خانه دوست کجاست نیز همکاری داشته است

او کارگردانی فیلم‌هایی چون ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون را برعهده داشته است. تازه‌ترین ساخته او فیلم کامیون است که هنوز به نمایش عمومی در نیامده است.

علیرضا تابش دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان در مراسم بزرگداشت کامبوزیا پرتوی که اول آبان ۱۳۹۹ برگزار شد، گفته بود:در سینمای ایران اگر دنبال قصه‫ نویس بگردیم، کسی که بر فنون داستان‫سرایی چنان مسلط باشد که بتواند ما را پای پرده‫ ی نقره ‫ای سینما نگه دارد، یکی از شاخص‫ترین‫شان بی‫شک کامبوزیا پرتوی است.

زمان خاکسپاری و تشییع جنازه متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات