آیا مصرف الکل خوراکی یا مشروبات الکلی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند؟

1

با شیوع کرونا در سرار کشور و نگرانی مردم، بسیاری به خوددرمانی یا به روش های عجیب برای پیشگیری از ابتلا به کرونا روی آورده اند. متاسفانه در روزهای اخیر مصرف الکل خوراکی و مصرف مشروبات الکلی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده است، به همین دلیل در ادامه به بررسی این موضوع که “آیا مصرف الکل خوراکی یا مشروبات الکلی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند یا خبر می پردازیم”، باما همراه باشید.

آیا مصرف الکل خوراکی یا مشروبات الکلی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند؟

 

آیا مصرف الکل خوراکی یا مشروبات الکلی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند؟

به گزارش حرف تازه به نقل از مهر، رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان تهران با تاکید بر این‌که مصرف خوراکی الکل از هر نوعی، تاثیری در نابودی ویروس کووید۱۹ و ضدعفونی بدن ندارد، اظهار کرد: متاسفانه این روزها باور غلطی در برخی شکل گرفته که تصور می‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می‌شود، در حالی‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.

دکتر شاهین شادنیا

شاهین شادنیا، با تاکید بر اینکه مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تأثیری در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ندارد، گفت: ویروس‌ها به ترکیبات الکلی حاوی ۷۰ درجه صرفاً بر روی سطوح و دست‌ها مقاومند و مصرف خوراکی الکل نه تنها تأثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد بلکه حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

مشرویات الکلی

او با اشاره به اینکه در روزهای اخیر و به طور ناگهانی موارد مسمومیت با الکل متانول افزایش یافته است، اظهار داشت: بیمارانی که مراجعه می‌کنند دارای علائم چشمی شامل کاهش دید، تاری دید، نابینایی، کاهش سطح هوشیاری و حتی در مواردی شاهد مرگ برخی مراجعان بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: همین باور غلط باعث شده در چند روز اخیر شاهد بیمارانی باشیم که با تصور نابودی کرونا اقدام به شرب ترکیبات الکلی کرده‌اند و در برخی موارد این الکل متانول بوده و منجر به بروز مسمومیت حاد و شدید در افراد شده است.

 

 

1 دیدگاه در “آیا مصرف الکل خوراکی یا مشروبات الکلی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند؟

  1. نا معلوم گفت:

    چرا دروغ میگین الکل مگه ادم میکشه 😐😐

نظرات