اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم عروس آتش با نقش+ داستان کامل و نسخه جدید

0

بیوگرافی بازیگران فیلم عروس آتش با عکس و اسامی

“فیلم عروس آتش”، فیلم ایرانی به کارگردانی خسرو سینایی و تهیه کنندگی قاسم قلی‌پور و نویسندگی خسرو سینایی محصول سال ۱۳۷۹ کشور ایران است. در این فیلم بازیگرانی چون سعید پورصمیمی، حمید فرخ‌نژاد، مهدی احمدی، سلیمه رنگزن، غزل صارمی و … بازی کردند. در ادامه به معرفی کامل داستان و بازیگران فیلم عروس آتش با عکس و اسامی و بیوگرافی همه نقش ها در فیلم عروس آتش به همراه عوامل پشت صحنه و عکس ها و دانلود نسخه باز سازی شده و اکران در شهریور ۱۴۰۰ را در این بخش می خوانید

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم عروس آتش با نقش+ داستان کامل و نسخه جدید

عروس آتش فیلمی به کارگردانی خسرو سینایی در سال ۱۳۷۸ است. فیلم‌نامه آن را خسرو سینایی و حمید فرخ‌نژاد نوشتند و در جنوب ایران فیلمبرداری شد. عروس آتش جایزه‌های سینمایی بسیاری کسب کرد. خسرو سینایی کارگردان این فیلم در سال ۹۹ بر اثر بیماری درگذشت.

عروس آتش به سنت‌های عشیره‌ای در جنوب ایران، ازدواج اجباری و خودسوزی می‌پردازد که نام فیلم نیز برگرفته از همین صحنه است

اسامی بازیگران فیلم عروس آتش با نقش

بازیگران این فیلم عبارتند از:

سعید پورصمیمی – وکیل
حمید فرخ نژاد در نقش فرحان
مهدی احمدی در نقش پرویز
سلیمه رنگزن در نقش خاله هاشمیه
غزل صارمی در نقش احلام
علی مردانه – برادر فرحان

تورج فرامرزیان، حمیده بختیاری، یوسف جوکار، حسن رشیدی، امیر حیدری، اقدس بیگی، حوریه کعبی، علیرضا رسولی، فریبرز قربان زاده، محمدرضا حقیقت، قاسم ملکی، علی حقیقت، آزیتا باوی فر، علی دریس، میترا انسان، زینب حساوی، مهین ارزانی، علی کاکاوند، بدرالسادات برنجانی، ابراهیم رشیدی

 بیوگرافی بازیگران فیلم عروس آتش با عکس و اسامی

 

خلاصه داستان فیلم

احلام (غزل صارمی)، دختری عرب خوزستانی که از کودکی زادگاهش را ترک کرده و به اهواز آمده، اکنون سال آخر پزشکی را در دانشگاه سپری می‌کند.

او که به حکم قوانین عشیره اش باید به همسری پسر عمویش فـَرحان (حمید فرخ‌نژاد) درآید، عاشق استادش پرویز (مهدی احمدی) است و استاد نیز دل در گرو عشق او دارد.

احلام گرچه تفکر عشیره‌ای را غیرقابل انکار می‌شمارد، نمی‌خواهد با پسرعموی ماهیگیر و بی سوادش که به قاچاق کالا مشغول است ازدواج کند. او که از دو سالگی پس از مرگ پدر همراه مادرش به شهر آمده، تصمیم می‌گیرد برای صحبت کردن در این مورد به زادگاهش برود.

احلام و فرحان که تاکنون همدیگر را ندیده‌اند یکدیگر را می‌بینند و احلام طی گفتگویی صریح با فرحان به او می‌گوید که قادر نیست در شرایطی که کس دیگری را دوست دارد، همسر او شود.

غزل طارمی بازیگر نقش احلام در عروس آتش

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش احلام در فیلم عروس آتش

فرحان که از گفتگوی احلام سخت رنجیده، همچنان احلام را نامزد خود می‌داند و در صورت عدم تمکین، حکم قتل او را براساس سنتی دیرینه در قبیله‌اش، تکلیف خود می‌داند.

احلام همچنین با خاله هاشمیه (سلیمه رنگزن) صحبت می‌کند و او را متقاعد می‌کند که این سنت قدیمی در دوران حاضر دیگر معنایی ندارد. خاله به حمایت از او برمی‌خیزد ولی خانواده فرحان در ازدواج آنها اصرار دارند.

 مهدی احمدی بازیگر نقش پرویز در عروس آتش

عکس و بیوگرافی مهدی احمدی بازیگر نقش پرویز در فیلم عروس آتش

پرویز با کمک وکیلی (سعید پورصمیمی) تلاش می‌کند تا راهی برای این معضل پیدا کند ولی با موجی از مخالفت‌ها روبرو می‌شود. فشارهای عشیره باعث می‌شود تا احلام به اجبار با ازدواج موافقت کند. در شب عروسی آن دو، خاله با کارد، فرحان را از پای درمی‌آورد و احلام نیز در آتشی که خود در اتاق حجله اش برافروخته، می‌سوزد.

حمید فرخ نژاد بازیگر نقش فرحان

عکس و بیوگرافی حمید فرخ نژاد بازیگر نقش فرحان در فیلم عروس آتش

طرح «سینما نوستالژی» در محرم سال ۱۳۹۹ با اکران دو فیلم «روز واقعه» و «پرواز در شب» با استقبال خوبی روبرو شد؛ قرار است امسال در قالب اکران فیلم‌های سینمایی خاطره انگیز، به مرور آثار شاخص دهه ۶۰ و ۷۰ سینمای ایران که تداعی کننده خاطرات نوستالژیک آن دوره است، بپردازد.

طرح «سینما نوستالژی» با اکران فیلم‌های سینمایی «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی محصول سال ۱۳۷۷و «عروس آتش» به کارگردانی خسرو سینایی محصول سال ۱۳۷۸، از روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه در پردیس سینمایی آزادی آغاز به کار می‌کند.

نسخه مرمت شده فیلم عروس اتش

پردیس سینمایی آزادی با نسخه مرمت‌شده فیلم‌های «رنگ خدا» و «عروس آتش» میزبان طرح سینما نوستالژی می‌شود.

نظرات