بهترین سن برای مهاجرت چه سنی است

2

بهترین سن برای مهاجرت موضوعی مهم و از فاکتورهای تصمیم گیری در این خصوص است که در این مقاله به به آن می پردازیم. هر کاری زمان مخصوص به خود را دارد و اگر شما به ‌موقع برای مهاجرت اقدام نکنید ممکن است دچار مشکلاتی شوید که برای حل آن‌ها باید زمان بسیاری بگذارید. در این جا باید ذکر کنیم که در هر سنی مهاجرت امکان پذیر است ولی افزایش سن بر صدور ویزای شما تاثیرگذار است. کشورهای مختلف شرایط سنی متفاوتی برای مهاجرت دارند و بهترین سن برای مهاجرت بستگی به روش و اهداف شما از مهاجرت دارد.

بهترین سن برای مهاجرت

هدف از مهاجرت چیست؟

همانطور که اشاره کردیم بهترین سن برای مهاجرت بستگی به هدف و روش شما از مهاجرت است. هرچند که برای استفاده از امکانات مهاجرت نیازمند شرایط سنی مناسب هستید و هر چقدر سن شما به دوره جوانی نزدیک تر باشد مطلوب تر خواهد بود. در اینجا با ذکر روش های مهاجرتی مثل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق کار و سرمایه گذاری و … شما تا حدودی هدف خود را از مهاجرت بیان میکنید، چرا که هر یک موضوع سن در هریک از این مسیرهای ذکر شده میتواندتاثیر متفاوتی را بگذارد.

چرا سن در مهاجرت تحصیلی اهمیت دارد؟

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از محبوب ترین روش ها برای مهاجرت است. اکثر متقاضیان که برای ادامه تحصیل قصد خارج شدن از کشور را دارند، نگران سن مهاجرت تحصیلی خود هستند. چون برخی از کشورها و رشته‌ها به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و یکی از فاکتورهای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های به نام و مطرح است.

بهتر است افراد قبل از مهاجرت تحقیق کنند که آیا کشور مورد نظر جهت مهاجرت تحصیلی در سن بالا برای متقاضیان محدودیت قائل است یا خیر؟ مثلا برخی از کشورها در دادن بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بالای ۴۰ سال شروطی را دارند و یا در مقطع دکتری در خصوص برخی از شغل ها که نیاز به توانایی بدنی است شرط سن را مطرح کرده اند.

بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی

در این باره نمی توان جواب کامل و قطعی داد، زیرا در هر کشوری برای هر رشته و مقطع شرایط خاص سنی تعریف شده است. قالبا سن مهاجرت تحصیلی بین ۱۸ تا ۳۲ سال است. هرچقدر سن متقاضی پایین تر باشد، امکان تقویت زبان آسان تر است، زمان برای آزاد کردن و ترجمه مدارک بیشتر است و همینطور وفق پذیری با فرهنگ آن کشور، راحت تر است. در ویزای تحصیلی سن می تواند تاثیر گذار باشد، زیرا کارشناسان سفارت نیز در این زمینه سخت‎گیر هستند هر چقدر سن پایین تر باشد متقاضی شانس بیشتری خواهد داشت.

بهترین سن برای مهاجرت

آیا مهاجرت تحصیلی در سنین بالا امکان پذیر است؟

بطورکلی شما از ۱۷ سالگی می توانید برای گرفتن ویزا و مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. درصورتی که شما در سنین بالا قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید شانس شما برای اپلای کردن و پذیرش کم تر می شود. بعضی از کشورها و رشته‌ها هستند که بدون محدودیت سنی، دانشجویان سنین بالا را پذیرش می‌کنند. در مجموع باید به این نکته هم توجه کرد که قصد دارید برای کدام مقطع تحصیلی نیز اقدام کنید چرا که افرادی که برای مقطع دکترا اقدام میکنند محدودیت کمتری نیز دارند.

گپ تحصیلی چیست ؟

فاصله‌ی زمانی‌ای که بین مقاطع تحصیلی وجود دارد را گپ تحصیلی یا وقفه‌ی تحصیلی (study gap) می‌گوییم. حال سوال این است که این وقفه تحصیلی از چه زمانی شروع می‌شود؟ دقیقاً از زمانی که آخرین مدرک تحصیلی را می‌گیرید و از آن مقطع فارغ‌التحصیل می‌شوید، تا زمانی که برای پذیرش در مقطع تحصیلی بالاتر اقدام می‌کنید اگر وقفه‌ی شما بیشتر از حد مجاز بود، بهتر است که یک دلیل موجه برای نرفتن به دانشگاه و وقفه انداختن داشته باشید.

دلایل موجه گپ تحصیلی

  • مشکلات خانوادگی‌‌
  • مشکلات سلامتی و ارائه مدارک پزشکی
  • کسب تجربه‌های شغلی و ورود به بازار کار
  • وقفه‌ی تحصیلی شما به دلیل درس خواندن بیشتر و کسب نمره‌ی بهتر

بهترین سن برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت کاری

برخی از افراد با توجه به نبود وضعیت اقتصادی و اشتغال در کشور خود و با توجه به کار و تخصص خود تصمیم به مهاجرت کاری به کشورهای پیشرفته می کنند. تمام کشورهای مهاجر پذیر به دنبال جذب نیروی متخصص و ماهر هستند.

بهترین سن برای متقاضیان ویزای کار تا ۴۰ سال است، زیرا معمولا اکثر کشورها در سن ۶۰ سالگی بازنشسته می شوند و این کشورها نیرویی را به عنوان مهاجر می‌پذیرند که حداقل ۲۰ سال در کشور مقصد کار کنند. در بهترین سن برای مهاجرت، ممکن است گزینه‌های شغلی مختلف و پتانسیل پیشرفت داشته باشید. بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند افراد حرفه‌ای جوان و پرانرژی را در تیم کارمندان خود استخدام کنند.

برای مثال استرالیا در خواست میکند سن شما برای مهاجرت کاری کمتر از ۴۵ سال باشد ولی موضوعی که در این بخش پیش می آید این است که شما در زمان ورد به ۴۰ سالگی امیتاز بالایی در این بخش از دست میدهید و شانس شما کاهش پیدا میکند.

روش های ویزای کاری

بطور کلی ویزای کاری به دو روش جاب آفر (Job Offer) و برنامه های نیروی کار ماهر(Skill Worker) صورت می گیرد. جاب آفر مسیر سخت تر است چرا که در آن باید یک کارفرمای مورد تایید اداره مهاجرت برای شما یک پیشنهاد کاری ارسال کند و از این رو بخش عمده ای از کار را این کارفرما برای شما انجام دهد ولی در سیستم اسکیل ورکر شما براساس توانایی و شرایط خود برای ویزای کاری و مهارتی کشور مورد نظر اقدام میکنید.

بهترین سن برای مهاجرت از طریق Job Offer

در این روش شما باید از یک کارفرما و با شرایط خاص آن شغل، یک جاب آفر گرفته و اقدام به مهاجرت ‌فرمایید. برای این روش شرایط سنی خاصی ملاک نیست. کسانی که این نوع ویزا را می‌گیرند، می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ را با خود به همراه ببرند. خانواده متقاضی می‌توانند آموزش و بیمه درمانی رایگان داشته باشند.

بهترین سن برای مهاجرت از طریق مهارت Skill Worker

از آن جایی که معمولا افراد حرفه ای و ماهر در زمینه های مختلف تعدادشان محدود است، لذا اکثر کشورها برای تکمیل نیروی کاری متخصص خودشان اقدام به پذیرش و ارزیابی متخصصین در زمینه های مختلف از سرتاسر جهان با در نظر گرفتن شرایط خاص کرده اند.

پس در صورتی که مهارت خاصی دارید و در یک فیلد تخصصی دارای تجربه کاری هستید می توانید اقدام به گرفتن ویزا از این روش کنید. لازم به ذکر است که کشورهای مهاجرپذیر در صدد نیروی جوان دارای مهارت هستند و در اینجا پایین بودن سن یک امتیاز محسوب می شود.

بهترین سن برای مهاجرت

بهترین سن برای مهاجرت سرمایه گذاری

یکی از روش های مطمئن برای مهاجـرت، مهاجـرت از طریق سرمایه گذاری است. همانطور که از نامش پیداست از پرهزینه ترین روش های دریافت اقامت هر کشوری محسوب می شود. معمولا همه کشور ها از طرح های سرمایه گذاری به دلیل ورود پول به کشورشان استقبال می کنند.این روش از مهاجـرت شرایط سنی خاصی ندارد و عوامل دیگری چون تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه متقاضی موررد ارزیابی قرار می گیرد. توجه کنید که در مسیر سرمایه گذاری نیز محدودیت سنی وجود دارد اما این محدودیت بسیار کمتر است برای مثال در کشور همچون استرالیا شما تا ۵۵ سالگی امکان اقدام از این طریق را خواهید داشت.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که بیان شد، شما در هر سنی می توانید اقدام به مهاجـرت کنید. مبحث سن و سال برای مهاجـرت همانند سایر عوامل مثل مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان به تنهایی دارای امتیاز در پذیرش شما خواهد بود ولی باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که هر چقدر سن شما در اقدام به مهاجـرت کم تر باشد شانس شما در پذیرش بالاتر خواهد بود. برای بررسی بهتر شرایط خود بهتر است از دفاتر مهاجرتی معتبر همچون سلکت ویزا و درنامایگریشن dornamigration.com استفاده کنید چرا که این مراکز به متقاضیان مشاوره های کاملا تخصصی و رایگان بدون محدودیت ارائه میکنند.

2 دیدگاه در “بهترین سن برای مهاجرت چه سنی است

  1. سید سروش گفت:

    سپاس از این مقالخ خوب در رابطه با سن برای مهاجرت

  2. علیرضا گفت:

    ممنونم بابت این مقاله خوب که در رابطه با مهاجرت به کانادا گذاشتین

نظرات