طرز تهیه فرنی با نشاسته خوشمزه و مجلسی | تمام نکات کاربردی

0

طرز تهیه فرنی با نشاسته خوشمزه و مجلسی | تمام نکات کاربردی

فرنی از جمله دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. طرز تهیه فرنی با نشاسته بسیار راحت است و شما می توانید این دسرخوشمزه را در وعده صبحانه خود نیز قرار دهید. ازش غذایی فرنی بالا بوده و مملو از ویتامین ب است. طرز تهیه فـرنی با نشاسـته بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی آماده میشود. در ادامه پخت فرنی را آموزش میدهیم.

طرز تهیه فرنی با نشاسته
فرنی نوعی دسری سبک و خوشمزه است که شما می توانید آن را به صورت گرم و یا سرد سرو کنید. فرنی را می توانید همانند حریره بادام با توجه به ارزش غذایی که دارد در وعده غذایی کودک خود قرار دهید. در ادامه این مطلب حرف تازه طرز تهیه فـرنی با نشاسـته را در اختیار شما قرار داده ایم.در طبخ فرنی می توانید از آرد برنج و نشاسته استفاده کنید پخت فرنی با آرد برنج مانند طبخ شیر برنج است با این تفاوت که در پخت فرنی به جای برنج از آرد برنج استفاده می شود. در این مطلب از آشپزی مجله حرف تازه روش تهیه فرنی را با نشاسته به شما همراهان عزیز و گرامی به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه فرنی با نشاسته

طرز تهیه فرنی با نشاسته

در این مطلب دو نوع طرز تهیه فـرنی با نشاسـته را در اختیار شما کدبانو های عزیز ایرانی قرار داده ایم که فرنی قالبی با نشاسته می تواند بهترین نوع دسر برای مهمانی و سفره های افطاری شما باشد.

مواد لازم برای ۲ نفر

  1. نشاسته : ۲ قاشق غذا خوری
  2. شیر : ۲ پیمانه
  3. شکر : ۲ قاشق غذا خوری
  4. گلاب : به میزان لازم

طرز تهیه فرنی با نشاسته

طرز تهیه فرنی ساده

برای پخت فرنی ابتدا در درون قابلمه ای مناسب به ازای هر یک لیوان شیر ۱ قاشق غذا خوری نشاسته بریزید و سپس شکر را به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و مواد فرنی را هم بزنید بعد از این که مواد فرنی غلیظ شدند مقداری گلاب به مواد اضافه کنید.سپس فرنی را در صورت تمایل در درون یخچال بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه فرنی با نشاسته

نکاتی برای تهیه بهتر فرنی

  • در طرز تهیه فـرنی با نشاسـته باید ابتدا نشاسته را در درون شیر سرد به خوبی حل کنید سپس مخلوط شیر و نشاسته را بر روی شعله گاز قرار دهید.
  • در هنگام طبخ فرنی باید مخلوط نشاسته و شیر را مدام بر روی گاز هم بزنید تا گلوله نشوند.
  • اگر می خواهید فرنی شما خوش طعم و مجلسی شود بهتر است که در هنگام پخت فرنی مقداری کره و خامه به مواد فرنی اضافه کنید.
  • فرنی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ته نگیرد.
  • به فرنی که با نشاسته تهیه می شود یخ در بهشت نیز می گویند.

نظرات