طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت گوسفندی بسیار خوشمزه

0

طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت گوسفندی بسیار خوشمزه

خورشت کرفس : یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با رسپی این پست میتوانید آنرا بسیار لذیذ طبخ کنید.

خورشت کرفس

 

مواد لازم و طرز تهیه خورش کرفس :

کرفس رو به سایز دلخواه خرد کرده و با مقداركمى روغن كاملا تفتش ميدم در حدى كه تغییر رنگ بده و حالت نیمه پز پیدا كنه،سايز خرد كردن كرفس هم به ميل خودتونه.

پیازداغ نگینی فراوون آماده میکنم و گوشت گوسفندیِ خورشتى رو به همراه يك قاشق زعفران آبزده و يك قاشق رب گوجه داخلش کاملا تفت میدم. سبزی خورش رو به همراه مقدار کافی آب و لیمو عمانی اضافه کرده و بعد از اینکه خورشتم به جوش اومد شعله رو کاملا کم میکنم تا جابیفته و روغن بندازه.

سبزی مخصوص خورش کرفس،تركيب نعناع و جعفری و برگهاى كرفس سرخ شده س که بهتره مقداری سبزی قورمه سبزی هم به این خورش اضافه بشه تا ضمن ایجاد طعم بهتر، حسابى لعابدار هم بشه. اواسط پخت،کرفس رو هم اضافه میکنم و صبر میکنم تا خورشتم آماده بشه و در پایان نمک اضافه کرده و چند قل كه زد شعله رو خاموش میکنم.

زعفران در طعم خورش کرفس و همینطور در قورمه سبزی تاثیر خاصی نداره و صرفا در ایجاد رنگ سبز تیره خورش خيلى موثره.شما براى اين خورش به ميل خودتون ميتونين فقط از زعفرون يا رب گوجه استفاده كنيد يا اينكه هر دوش رو حذف كنيد ولى توصيه ميكنم هر دو رو استفاده كنيد.

در مور چاشنى خورش بگم كه برای چاشنی خورش کرفس از لیمو عمانی و آبغوره استفاده میکنم.

خورش کرفس و قورمه سبزی برای جاافتادن و خوشرنگ شدن باید حتما طی زمان کافى باشعله بسیار پائین طبخ بشه و در طول پخت سعی کنیم اصلا به خورشتمون مجددا آب اضافه نكنيم كه آب و دون جدا نشه.

درموردى نسبت نعناع جعفرى هم عموما از يك چهارم نعناع و سه چهارم جعفرى استفاده ميكنم.

نظرات