دستور تهیه ۵ معجون مقوی خانگی برای صبحانه یا میان وعده کودکان

0

دستور تهیه ۵ معجون مقوی خانگی برای صبحانه یا میان وعده کودکان

معجون مقوی : برای اینکه کودکتان یک صبحانه و یا میان وعده مقوی و کامل میل کند می‌توانید معجون‌های سالم و خانگی را در برنامه غذایی او قرار دهید. در ادامه به معرفی چند معجون فوق‌العاده برای کودکان همراه با طرزتهیه آن‌ها پرداخته‌ایم.

معجون مقوی

معجون مقوی شماره‌ی ۱

مواد مورد نیاز:

بادام

عسل

آب

در مرحله اول یک پیمانه بادام را خیس می‌کنیم و می‌گذاریم پنج الی شش ساعت به همان حال بماند اگر قصد دارید در وعده صبحانه میل شود حتما بادام ها را از شب قبل خیس کنید چرا که این عمل به بادام‌ها حجم می‌دهد و آنها را نرم می‌کند. در مرحله دوم آب بادام‌ها را خالی کرده و داخل مخلوط کن بریزید، مجددا به اندازه چهار پیمانه آب درون ظرف بریزید و حدود سه دقیقه مخلوط کنید، در مرحله آخر مخلوط حاصل را از صافی رد کنید تا شیر بادام حاصل شود، برای شیرین کردن این شیر می‌توان از عسل استفاده کنید. این ترکیب فوق العاده مغذی و مقوی می باشد.

معجون مقوی شماره‌ی ۲

مواد مورد نیاز:

آرد گندم خانگی

مغزیجات (بادام، گردو، پسته و فندق)

نبات

آب

ابتدا یه اندازه یک قاشق غذاخوری مغزهای بادام، گردو، پسته و فندق را آسیاب کرده و در داخل یک ظرف دربسته درون یخچال قرار دهید. سپس دو قاشق مرباخوری آرد گندم خانگی ،یک قاشق چای خوری نبات و مخلوط آجیل را به همراه صد سی سی آب روی شعله ملایم قرار دهید و به مدت یک ربع دائما هم بزنید تا ته نگیرد و به غلظتی مشابه فرنی برسد. در کودکان کم وزن می توانید تخم آفتابگردان نیز اضافه کنید.
معجون برای کودکان,میان وعده های مفید برای کودکان,تغذیه مقوی برای کودک

معجون مقوی شماره‌ی ۳

مواد مورد نیاز:

موز

مغزیجات (بادام پسته گردو)

خرما

بستنی وانیلی

موز را رنده کرده و با شیر مخلوط میکنیم، به آن پوره مغزیجات (بادام پسته گردو) را اضافه میکنیم و سپس خرما و بستنی وانیلی. این معجون حدودا ۱۳۰۰ کیلو کالری داره و یک معجون عالی برای بچه هاست.

معجون مقوی

 

معجون مقوی شماره‌ی ۴

مواد مورد نیاز:

شیر: یک لیوان

شیره انگور: یک قاشق سوپ خوری

شاید کودک شما هم از طعم شیره‌ی انگور به تنهایی خوشش نیاید، اما مخلوط این دو مواد با یکدیگر طعم خوشی برای کودک ایجاد می کند. مصرف این معجون هم از خاصیت شیر برای کودک برخوردار است و هم اشتهای کودک بیشتر می‌شود. اگر کودکتان مشکل کم خونی دارد و یا دچار ضعف بدنی است، آخرشب این معجون را درست کرده و به کودک دهید. شیره انگور دربرطرف کردن این مشکلات نقش مهمی دارد.

معجون مقوی شماره‌ی ۵

مواد مورد نیاز:

سیب (۱عدد متوسط)

جوی پخته شده له شده (½ فنجان)

دارچین (½ قاشق چایخوری)

کره بادام (۱ قاشق غذاخوری)

شیر نارگیل (½ فنجان)

آب سرد (½ فنجان)

این معجون می تواند یک صبحانه عالی برای کودک به حساب آید. اسموتی شیرین و بمبی از انرژی، این انرژی توسط سیب به بدن منتقل می گردد که البته جو ای که در آن است موجب می گردد تا این انرژی تدریجا آزاد شود. جو و بادام (یا کره بادام) اصلی ترین منبع برای پروتئین در این معجون می باشند اگر در پی یک بمب پروتئینی هستید یک قاشق پودر وانیل می تواند هم به آن طعم فوق العاده ای دهد. مطمئن شوید که سیب ها ارگانیک باشند در آن صورت می توانید آن ها را بدون نیاز به کندن پوستشان مورد مصرف قرار دهید و از خاصیت پوستش نیز بهرمند گردید.

نظرات