طرز تهیه تارت کرم پرتقالی ؛ تارتی فوق العاده شیک و خوشمزه

0

طرز تهیه تارت کرم پرتقالی ؛ تارتی فوق العاده شیک و خوشمزه

تارت کرم پرتقالی : اگر از طرفداران و دوستداران تارت هستید با آموزش خوشمزه حرف تازه همراه باشید تا با روش آماده سازی این تارت زیبا و هیجان انگیز آشنا شوید.

تارت کرم پرتقالی

 

مواد لازم تارت کرم پرتقالی :

آرد یك و یك دوم پیمانه
پودر قند یك سوم پیمانه
نمك یك چهارم ق چ
كره سرد ١١٥ گرم یا یك دوم پیمانه
زرده تخم مرغ یك عدد
خامه ٢ ق چ
اسانس وانیل یك دوم ق چ

طرز تهیه تارت :

آرد ، پودر قند ، نمك رو داخل غذا ساز ریخته چند پالس میزنیم تا باهم مخلوط بشن سپس كره سرد رو به مكعب های یك و نیم سانتی برش میزنیم و داخل غذاساز به مواد خشك مون اضافه میكنیم و چند پالس میزنیم تا كره و ارد با هم مخلوط بشن سپس زرده تخم مرغ و خامه و وانیل رو اضافه كرده چند پالس دیگر میزنیم تا خمیر خودشو جمع كنه و یه خمیر منسجم بهمون بده.
خمیر رو كاور میكنیم و یك ساعت داخل یخچال استراحت میدیم.
بعد از استراحت سطح رو ارد پاشی میكنیم خمیر رو به كمك وردنه باز میكنیم به ضخامت ٤ میلی متر و خمیر رو داخل قالب میزاریم و با چنگال تمام سطح و كناره ها رو سوراخ میكنیم داخل فر ١٨٠ درجه به مدت ٣٠ دقیقه تا وقتی كه دور خمیر طلایی بشه.

مواد لازم كرم پرتقالی:

شیر یك و نیم پیمانه
زرده تخم مرغ یك عدد
شكر نصف پیمانه
اسانس پرتقال یك ق چ
پودر ژله پرتقال ٥ ق غ
نشاسته ذرت ٢ ق غ
آرد سفید ٣ ق غ

طرز تهیه کرم :

زرده تخم مرغ،شكر،با همزن میزنیم تا كرم رنگ بشه ،شیر روی حرارت ملایم گرم و سپس مخلوط زرده رو بهش اضافه میكنیم سپس پودر ژله رو اضافه میكنیم مدام با هم زن دستی روی حرارت هم میزنیم بعد ( نشاسته ذرت و آرد رو با چند ق شیر سرد مخلوط میكنیم تا كاملا حل بشه ) و به موادمون اضافه میكنیم با همزن دستی هم میزنیم تامثل فرنی غلیظ بشه حرارت رو خاموش واسانس رو اضافه میكنیم.
در نهایت باید تارت خنك شده باشه و كرم پرتقالی همونجوری كه گرم هست روی تارت میریزیم و پخش میكنیم و به مدت ٢ ساعت داخل یخچال میذاریم.

نظرات