طرز تهیه محلبی ؛ دسر ترکیه ای ماه رمضان

0

طرز تهیه محلبی ؛ دسر ترکیه ای ماه رمضان

محلبی یا همان پودینگ شیر که یکی از انواع دسرهای موجود در ترکیه است که خیلی خیلی خوشمزه هست و برای ایام روزه داری ماه رمضان گزینه مناسبی است.

محلبی

 

مواد لازم محلبی :

شیر ۲ پیمانه (لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه استاندارد آشپزی)
شکر یک دوم پیمانه
خامه ۱۰۰‌گرم
نشاسته ذرت ۶۰‌ گرم= ۶ قاشق سوپ خوری
گلاب دو قاشق سوپ خوری

محلبی

طرز تهیه :

شیر سرد را در قابلمه بریزید. نشاسته ذرت را در شیر سرد حل کنید، خامه، شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. قابلمه را روی حرارت ببرید و روی شعله ملایم بگذارید، مدام هم بزنید تا مواد غلیظ شده و به غلظت ماست برسد (حدود یک ربع زمان میبرد) پودینگ را در لیوان یا ظرفهاي مورد نظر تقسیم کنید، از داغی که افتاد روی هر لیوان را سلفون بکشید و برای ۴ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند سپس تزیین و سرو کنید.

محلبی

 

مواد لازم برای قسمت صورتی رنگ دسر :

۱/۴پیمانه شکر
۱/۴پیمانه نشاسته ذرت
۱/۵پیمانه آب

کمی رنگ صورتی (همه این مواد رو با هم مخلوط کتید روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا غلیظ بشه .سپس روی دسر رو با این سس پوشش بدید)
علاوه بر اون برای روی پودینگ یه سس راحت تر میتونین درست کنید با مخلوط آب و شکر و رنگ قرمز یه سیروپ غلیظ درست كنيد و پودینگ رو با این سیروپ تزیین كنيد و يا با ژله توت فرنگي یا با مغزهای مختلف روی پودینگ ها رو پوشش بديد، مغز گردو، پسته، بادام زمینی، بادام یا پودر نارگیل.

محلبی

نکته :

می‌توانید قالب سیلیکون یا مخصوص دسر را چرب کرده، محلبی را در قالب ریخته، در یخچال قرار داده تا دسر کاملا ببندد، سپس در ظرف سرو برگردانده تا از قالب جدا شود و تزیین کنید.

نظرات