لیست بهترین غذاها برای افطاری ۱۴۰۲ ویژه مهمانی و مجالس بزرگ

0

بهترین غذاها برای افطاری : روزه‌داری در ماه رمضان یکی از رویه‌های بسیار اثربخش برای تضمین سلامتی بدن است، به شرط آنکه با تغذیه‌ای مناسب همراه شده باشد. از این رو ما لیست بهترین غذا ها برای افطاری ویژه مهمان ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

بهترین غذاها برای افطاری

لیست بهترین غذاها برای افطاری ۱۴۰۲ ویژه مهمانی و مجالس بزرگ

یکی از سنت‌های محبوب و رایج در میان مؤمنان افطاری دادن در ماه رمضان است. در روایات مختلفی به اهمیت و ثواب افطاری دادن تأکید شده و از حکمت‌های اصلی این ماه توجه به افرادی است که در زندگی خود برای تأمین غذا مشکل دارند. غذاهای ماه رمضان برای مهمانی تنوع زیادی دارد و اغلب خانم‌ها در انتخاب غذای افطاری برای مهمانان گیج می‌شوند.

افطاری مهمانی

انواع نوشیدنی‌ ها

بعد از گذشت چندین ساعت از وعده سحر تا افطار، فرد روزه‌دار باید نیروی از دست رفته خود را مجدداً برگرداند؛ به همین منظور مصرف نوشیدنی‌های سرشار از ویتامین الزامی است. بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توانید با آن‌ها از مهمانان خود پذیرایی کنید عبارتند از بهار نارنج، لیمو و نعناع، گل‌گاوزبان، چای کم رنگ، نوشیدنی‌های ضد عطش ، شربت خاکشیر، شربت خیار و سکنجبین، عرق کاسنی، تخم ریحان به همراه عسل، شربت توت‌فرنگی، شربت ریواس، شربت طالبی، شربت جلاب، آبمیوه‌های طبیعی، لیموناد نعنایی، نوشیدنی‌های گرم و مغذی.

پیش غذا

سرو غذاهای سبک در وعده افطاری اهمیت زیادی دارد. افراد زیادی هستند که به دلیل ساعات زیاد روزه داری نمی‌توانند در وعده افطار غذاهای سنگین میل کنند. محبوب‌ترین پیش غذاهای ماه رمضان برای مهمانی عبارتند از: نان و پنیر به همراه خیار، گوجه فرنگی، سبزی یا گردو،انواع آش ،حلیم،انواع سوپ ،کشک و بادمجان و…

افطاری ماه رمضان

بخش اصلی غذای افطاری

هنگامی که صحبت از غذاهای مخصوص در وعده افطاری می‌شود اکثر افراد به غذاهای برنجی همراه با خورشت فکر می‌کنند. سفره‌های افطاری تنوع زیادی دارد و بیشتر افراد با خوردن سوپ یا آش و دسرهایی مانند فرنی یا شیر برنج سیر می‌شوند؛ به همین علت انتخاب درست یک غذای اصلی اهمیت زیادی دارد. برای مثال : زرشک پلو با مرغ،عدس پلو،قیمه نثار،ته‌چین مرغ،فسنجان،قورمه سبزی،باقلوای گوشت،حلیم،شله،کباب ترکی،خورشت بادمجان،انواع کتلت‌ها و کوکوها، پیراشکی‌ و… بهتر است در کنار غذای خود از انواع سبزیجات به‌ویژه جعفری، کلم بروکلی، خیار، گوجه فرنگی، کلم، کاهو، هویج یا تره فرنگی نیز استفاده کنید.

پیش غذای افطاری

نوشیدنی افطاری

افطاری چی بخورم

همراه ما باشید

نظرات