اسامی بازیگران فیلم خط پایان با عکس و بیوگرافی +‌خلاصه داستان به همراه نقش

0

اسامی بازیگران فیلم خط پایان با عکس و بیوگرافی +‌خلاصه داستان به همراه نقش

فیلم “خط پایان”، فیلم تلویزیونی ایرانی به کارگردانی محمدعلی طالبی در ژانر اجتماعی و درام است که در سال ۱۳۶۴ ساخته شده و برای اولین بار در همان سال پخش شد. تهیه کنندگی این فیلم بر عهده سازمان سینمایی ایفا بوده و به قلم مشترک محمدعلی طالبی، سیدغلام موسوی و محمدعلی سپانلو به رشته تحریر درامده است. محمدرضا علیقلی موسیقی متن این فیلم را ساخت و روح اله امامی این اثر را تدوین کرد.

در فیلم خط پایان بازیگرانی چون ایرج طهماسب (خلیل)، مرجان مدرسی، پرویز پورحسینی (خسرو مربی باشگاه)، حمید جبلی، بهزاد رحیم‌خانی (قراب)، فهیمه راستکار (مادر خلیل)، ناصر گیتی جاه، رامتین دانش، سعید نیوندی و عطاءاله بهمنش ایفای نقش کردند. نقش اول فیلم خط پایان بر عهده ایرج طهماسب در نقش خلیل و حمید جبلی می باشد.

فیلم خط پایان

فیلم خط پایان آخر هفته از شبکه آی فیلم ساعت ۲۲ پخش خواهد شد، در این صفحه با اسامی بازیگران فیلم خط پایان بهمراه خلاصه داستان آن و عوامل و عکس و دوبلورها و زمان پخش از تلویزیون آشنا خواهیم شد.

فیلم خط پایان

زمان پخش و تکرار فیلم خط پایان از آی فیلم

فیلم سینمایی ”خط پایان” آخر هفته پنجشنبه در ساعت ۲۲:۰۰ از آی فیلم پخش میشود و تکرار آن نیز ساعت ۶ صبح و ۱۴ روز بعد خواهد بود. همچنین میتوانید از آپارات و فیلیمو و فیلم نت دانلود کنید.

بیوگرافی بازیگران فیلم خط پایان

  • ایرج طهماسب در نقش خلیل
  • پرویز پورحسینی در نقش خسرو مربی باشگاه
  • حمید جبلی
  • بهزاد رحیم‌خانی
  • فهیمه راستکار مادر خلیل
  • ناصر گیتی جاه
  • رامتین دانش
  • مرجان مدرسی
  • سعید نیوندی
  • عطاءاله بهمنش

خلاصه داستان فیلم خط پایان

خلاصه داستان فیلم خط پایان

خلیل سمندر کارگر یک کارگاه تولیدی، شیفته دوچرخه سواری و عضویت در باشگاه ایران جوان است. او با وساطت هوشنگ، رئیس باشگاه ایران جوان به عنوان ذخیره وارد باشگاه و در مسابقه‌ای اول می‌شود. اما به دلیل ناراحتی قلبی از شرکت در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران، باز می‌ماند. در همین زمان قراب، رئیس باشگاه کاخ که وابسته به دربار است، با اتومبیل، خسرو محمدی مربی باشگاه ایران جوان را مصدوم می‌کند. خسرو محمدی به دلیل ضربه مغزی، بستری می‌شود. خلیل سمندر و دوچرخه سواران باشگاه ایران جوان، برای تأمین هزینه درمان او مسابقه‌ای ترتیب می‌دهند که جایزه ی برنده ی این مسابقه را کیهان ورزشی، تقبل کرده است. در این مسابقه، خلیل سمندر از رقیب خود، بیگلری که برای باشگاه کاخ رکاب می‌زند، پیشی می‌گیرد و با رسیدن به خط پایان، اول می شود.

فیلم خط پایان به کارگردانی محمدعلی طالبی و نویسندگی محمدعلی طالبی، سیدغلام موسوی و محمدعلی سپانلو محصول سال ۱۳۶۴ است. خلیل سمندر، کارگر یک کارگاه تولیدی، شیفته دوچرخه سواری و عضویت در باشگاه ایران جوان است. او با وساطت هوشنگ، رئیس باشگاه ایران جوان به عنوان ذخیره وارد باشگاه و در مسابقه‌ای اول می‌شود. اما به دلیل ناراحتی قلبی از شرکت در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران، باز می‌ماند. در همین زمان قراب، رئیس باشگاه کاخ که وابسته به دربار است، با اتومبیل، خسرو محمدی مربی باشگاه ایران جوان را مصدوم می‌کند…

بیوگرافی رامتین دانش

بیوگرافی رامتین دانش بازیگر نقش پسر خسرو مربی خلیل در فیلم خط پایان

رامتين دانش متولد ۱۳۵۳ در تهران می باشد. او دانش آموخته رشته مکانیک، مدرس موسیقی و بازیگر بود. او در فیلم های سینمایی خط پایان ، پدربزرگ ، جاده‌های سرد، سرزمین آرزوها ، عبور از غبار و تله فیلم پل نقش آفرینی کرده بود. دانش سال ۱۳۸۰ به علت تصادف از دنیا رفت.
فعاليت سينمايي دانش محدود به دوران كودكي و نوجواني اش بود. بازيگري را از ۱۳۶۳ با بازي در فيلم كوتاه “با من حرف بزن” در نقش يك پسربچه ي كر و لال آغاز كرد. نخستين حضور مهم رامتین دانش در سينما بازي در فيلم “پدربزرگ” بود و در فيلم ديگر قاري زاده “سرزمين آرزوها” هم حضورداشت و سپس در “جاده هاي سرد”، “خط پايان” و “عبور از غبار” نيز بازي كرد كه آخرين فيلم او بود.

مرحوم دانش به دليل علاقه اش به موسيقي براي تدريس تنبك و دف به آموزشگاهي در نوشهر مي رفت كه در يكي از همين رفت و آمدها در محدوده ي شهرستان نور مازندران دچار سانحه ي اتومبيل شد و در سي ام شهريور ۱۳۸۱ جان باخت.

بیوگرافی حمید جبلی

بیوگرافی حمید جبلی بازیگر فیلم خط پایان

حمید جبلی، فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۵۱ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان هنرجو آغاز کرد و سپس با تدریس و ساخت فیلم‌های ۸ میلی‌متری، فعالیتش را ادامه داد.

جبلی با ایفای نقش در مجموعه‌ی تلویزیونی «محله‌ی برو بیا» (۱۳۶۱) پا به عرصه‌ی تصویر گذاشت و فعالیت حرفه‌ای در سینما را از سال ۱۳۶۳ با بازی در فیلم «خط پایان» به کارگردانی محمدعلی طالبی تجربه کرد.

او علاوه بر بازیگری، به عنوان عروسک‌گردان، کارگردان، نویسنده و صداپیشه‌ نیز سابقه‌ی فعالیت دارد و به جای شخصیت‌های عروسکی کلاه قرمزی و پسرخاله صحبت کرده‌است.

اسامی بازیگران فیلم خط پایان

بیوگرافی پرویز پورحسینی

زاده‌ی ۲۰ شهریور ۱۳۲۰، تهران درگذشته ۷ آذر۱۳۹۹، تهران

پرویز پورحسینی، فارغ‌التحصيل رشته‎ی هنرهای نمايشی از دانشكده‌ی هنرهای زيبای دانشگاه تهران ‎است. او آموزش بازيگری را از سال ۱۳۳۹ با شركت در كلاس‌ هنرهای دراماتيک آغاز کرد. وی یک ‎سال بعد، بازی در نمایش تلویزیونی را برای نخستین بار با «مرد گل به‎دهن» به کارگردانی حمید سمندریان تجربه کرد.

پورحسینی با همكاری چند تن دیگر از جمله سمندريان، صابری، فنی‌زاده و پورصميمی گروهی تحت عنوان پاسارگاد تشکیل داد. پس از آن او به مدت دو سال، در اداره‎ی تئاتر مشغول به فعالیت گرديد و نمایش‌هایی با حضور وی به روی صحنه رفت.

بیوگرافی ایرج طهماسب

فیلم خط پایان

ایرج طهماسب بازیگر نقش خلیل سمندر در فیلم خط پایان متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۳۸ در تهران، مجری تلویزیون، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ تئاتر از دانشکده‌ هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی فعاليت هنری‌اش را با بازی در فيلم «آن سوی مه» (۱۳۶۴) به كارگردانی منوچهر عسگری‌نسب در سينما آغاز كرد.

طهماسب در برنامه «صندوق پست» (۱۳۷۲)، اولین حضور شخصیت عروسکی کلاه‌‎قرمزی به عنوان مجری در تلویزیون و مهمونی را تجربه کرد.

بیوگرافی بازیگران فیلم خط پایان

درباره فیلم

خط پایان (The Finish Line) نام فیلمی است ایرانی به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی طالبی و آهنگسازی محمدرضا علیقلی که در سال ۱۳۶۴ ساخته شده و بازیگرانی همچون ایرج طهماسب، پرویز پورحسینی و حمید جبلی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم یکی از فیلم های خاطره انگیز تلویزیون است که بازیگران با سابقه و قدیمی زیادی در آن بازی کردند و در ژانر اجتماعی و خانوادگی ساخته شده است. فیلم سینمایی خط پایان محصول سال ۱۳۶۴ می باشد که در ۹۴ دقیقه ساخته شده است خط پایان لوح زرین بهترین نمونه فیلم از چهارمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۴ را کسب کرد.

عوامل ساخت فیلم خط پایان

کارگردان محمدعلی طالبی
تهیه‌کننده سازمان سینمایی ایفا
نویسنده محمدعلی طالبی
سیدغلام موسوی
محمدعلی سپانلو
موسیقی محمدرضا علیقلی
فیلم‌بردار داریوش عیاری
تدوین‌گر روح اله امامی
تاریخ‌های انتشار
۱۳۶۴
مدت زمان فیلم
۹۴ دقیقه
جوایز
لوح زرین بهترین نمونه فیلم از چهارمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۴
پوستر فیلم خط پایان

نظرات