معرفی انواع پادری و کاربردهای آن

0

پادری و نقش آن در دکوراسیون منزل

وجود پادری در بخش‌هایی از خانه به تکمیل و زیباتر کردن دکوراسیون منزل کمک می‌کند. این کفپوش‌ها در ابعاد کوچک تولید شده و عموماً در جلوی درب ورودی پهن می‌شوند. انتخاب پادری مناسب، تأثیر چشمگیری در نمای خانه خواهد داشت. همچنین استفاده از این کفپوش‌ها در ورودی راهرو و سرویس بهداشتی، در نظافت و تمیز نگه داشتن خانه بسیار مؤثر است. چرا که از انتقال آلودگی به بخش‌های دیگر منزل جلوگیری می‌کند. در ادامه‌ی این گفتار به ویژگی‌ها و موارد استفاده از این قالیچه‌های کوچک بیشتر خواهیم پرداخت.

 پادری در جلوی درب ورودی منزل

پادری در جلوی درب ورودی منزل

مشخصات و ویژگی‌های پادری چیست؟

یک پادری خوب و با کیفیت باید از جنس مرغوب تولید شده باشد تا بر اثر پا خوردن در مدت طولانی دوام بیاورد. برخی از ویژگی‌های این نوع کفپوش‌ها عبارتند از:

  • قابلیت جذب بالای آب و گرد و غبار: پادری معمولاً در جلوی درب ورودی خانه یا سرویس بهداشتی پهن می‌شود. بنابراین در بیشتر مواقع در معرض گرد و خاک و خیس شدن قرار دارد. این کفپوش‌ها باید بتوانند گرد و غبار و آب را به خوبی جذب کنند تا آلودگی‌ها به بخش‌های دیگر منزل انتقال پیدا نکند. در مواقعی هم که افراد با کفش وارد می‌شوند، کثیفی‌های کفش را بتوانند به خود جذب کنند.
  • ضد لغزش بودن: این قالیچه‌ها ابعاد کوچکی دارند. به همین دلیل ممکن است در مکان مورد استفاده به خصوص بر روی سنگ و سرامیک به سختی ثابت بمانند. برخی از انواع این کفپوش‌ها خاصیت ضد لغزش دارند و به راحتی در جای خود ثابت می‌مانند. البته در مواقعی هم می‌توانید از ترمز فرش برای ثابت نگه داشتن پادری استفاده کنید.
  • ضد حساسیت بودن: الیاف مورد استفاده در بافت پادری بسیار مهم است. اگر این کفپوش‌ها از مواد پلاستیکی نامرغوب تولید شده باشند، ممکن است در افراد باعث ایجاد حساسیت شود. برای پیشگیری از بروز این مسأله کفپوشی را انتخاب کنید که از الیاف مرغوب بافته شده و خاصیت آنتی باکتریال داشته باشد.
  • کیفیت و دوام طولانی: کیفیت و دوام فرش پادری اهمیت زیادی دارد. این کفپوش‌ها دائماً در معرض تردد قرار دارند. همچنین از آنجایی که بسیاری از آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند، به طور مرتب باید شست‌وشو داده شوند. بنابراین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا به مرور زمان بر اثر تردد و شست‌وشوی مداوم تغییر شکل ندهند.
  • طرح و نقش: این کفپوش‌ها طرح و نقش بسیار متنوعی دارند. تنوع بالای طرح و رنگ این محصول، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به سلیقه و نیاز خود مدل دلخواهتان را انتخاب کنید.
  • میزان پرز: اندازه و میزان پرز پادری از دیگر ویژگی‌هایی است که باید به آن دقت کرد. هر چه پرز این کفپوش‌ها بیشتر و بلندتر باشد، جارو و تمیز کردن آن مشکل‌تر خواهد بود.

زیباترین پادری فرشی

زیباترین پادری فرشی

انواع پادری بر اساس متریال به کار رفته در آن

پادری از جنس‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. شما بر اساس نیاز و سلیقه‌ی خود می‌توانید هر یک از انواع آن را تهیه کنید. در زیر به برخی از جنس‌های مختلف این کفپوش‌ها اشاره می‌شود:

–        نمدی: مدل نمدی هم ظاهر زیبایی دارد و هم از قیمت مناسبی برخوردار است.

–        سنگی: مدل‌های سنگی زیبایی خاصی دارند؛ اما آلودگی را به میزان کمتری به خود جذب می‌کنند.

–        کاموایی: پادری‌های بافته شده از کاموا از انواع دیگر این محصول است. این مدل‌ها نیز نقش کمتری در جذب آب و آلودگی دارند.

–        کنفی: مدل کنفی از انواع پادری‌های زیبا و سنتی می‌باشد.

–        چرمی: چرم صنعتی از دیگر متریال‌های مورد استفاده در بافت این کفپوش‌ها به شمار می‌رود.

–        حصیری: هنرمندانی در شمال و جنوب کشورمان از این نوع کفپوش‌های کوچک زیبا و پرطرفدار می‌بافند و به بازار عرضه می‌کنند.

–        فرشی: پادریهای فرشی در کارخانه‌های فرش ماشینی با بهترین کیفیت و در طرح‌های متنوع تولید می‌شوند. تعداد زیادی گره در تراکم طولی و عرضی به هم بافته شده و طرح فرشی سنتی را به وجود می‌آورند. این قالیچه‌ها در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شوند. نوع دایره‌ای طرح‌ سنتی، ظرافت و زیبایی خاصی دارد و برای استفاده در اتاق خواب و فضای خالی در پذیرایی بسیار مناسب است.

–        مدل شگی: این کفپوش‌های کوچک با عنوان فرش پرز بلند نیز شناخته می‌شوند. فرش‌های مدل شگی بیشتر در دکوراسیون‌های مدرن به کار می‌روند.

–        گلیمی: فرش‌های گلیمی نیز از گره‌های در هم تنیده ساخته می‌شوند. کفپوش‌ کوچک گلیمی اغلب در جلوی درب ورودی ساختمان یا جلوی درب سرویس بهداشتی به کار می‌رود. شست‌وشوی فرش‌های گلیمی ساده و آسان است و به راحتی با جارو کردن تمیز می‌شوند.

مزایای استفاده از پادری

مزایای استفاده از پادری

در چه مکان‌هایی از این کفپوش‌های کوچک استفاده کنیم؟

از پادری می‌توان در بخش‌های مختلف منزل یا محل کار استفاده کرد. از جمله موارد استفاده از پادری عبارتند از:

  • آشپزخانه: قالیچه‌های کوچک عموماً در ورودی آشپزخانه‌ها پهن می‌شوند. ممکن است در حین آشپزی روغن و مواد غذایی به کف زمین بریزد. وجود پادری باعث می‌شود که هنگام خروج از آشپزخانه، قسمت‌های دیگر منزل به چربی آلوده نشود.
  • درب ورودی ساختمان: استفاده از این کفپوش‌های کوچک در جلوی درب ورودی منزل بسیار کاربردی است. هنگام ورود به خانه اگر با کفش وارد می‌شوید، می‌توانید کف کفش را بر روی آن پاک کنید. پهن کردن پادری در جلوی درب مغازه یا دفتر کار باعث می‌شود که کف مکان به خصوص در فصول بارانی تمیزتر بماند.
  • اتاق خواب: استفاده از این محصول در جلوی درب اتاق خواب از ورود گرد و خاک به داخل آن جلوگیری می‌کند. در اتاق‌هایی که کف آن سرامیک است، با پهن کردن پادری در جلوی تخت‌خواب به راحتی می‌توانید پایتان را بر روی زمین قرار دهید.
  • سرویس بهداشتی: استفاده از پادری در جلوی درب ورودی سرویس بهداشتی بسیار لازم و ضروری است. زیرا میزان رطوبت در این بخش از خانه بیشتر از مکان‌های دیگر است. کفپوش‌های پهن شده در این قسمت از خانه، از نفوذ آب و آلودگی به بخش‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

چگونه محصول مناسب را انتخاب کنیم؟

در انتخاب پادری علاوه بر اینکه به زیبایی و جلوه‌ی آن توجه می‌کنید، به تناسب و هماهنگی آن با دکوراسیون منزل نیز دقت داشته باشید. از آنجایی که این کفپوش‌ها در معرض تردد زیاد قرار دارند، بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که کثیفی را نشان ندهد. از این نظر رنگ‌های نخودی، توسی و قهوه‌ای مناسب‌ترند. همچنین هنگام خرید این محصول، جنسی را انتخاب کنید که مقاوم بوده و به راحتی قابل شست‌شو و تمیز کردن باشد./۲۴۰۰۵۰

نظرات