۶ قانون طلایی در طراحی دکوراسیون خانه + عکس

0

در طراحی دکوراسیون خانه، قوانینی مهمی لازم است رعایت شود تا بتوان خانه ای زیبا با دکوراسیون جذاب طراحی کرد. شاید شما با این قوانین آشنا نباشید. ما امروز در این بخش از مطالب، راهنمایی جامع، ایده های جذاب و ۶ قانون طلایی برای طراحی دکوراسیون خانه برای شما کاربران همیشگی “حرف تازه” قرار داده ایم. برای مشاهده مطلب و دیدن تصاویر با ما همراه باشید.

6 قانون طلایی در طراحی دکوراسیون خانه + عکس

 

۶ قانون طلایی در طراحی دکوراسیون خانه

طراحی دکوراسیونی مناسب و کاربردی برای قسمت های مختلف منزل می تواند روی روحیه اعضای خانواده تاثیر مثبتی داشته باشد از این رو بهتر است شما برای طراحی داخلی بخش های مختلف منزل خود نظیر سالن پذیرایی و اتاق خواب و آشپزخانه و سرویس بهداشتی و راهرو ها قانون های کاربردی را به کار بگیرید.

قوانین طراحی دکوراسیون خانه

 

قانون اول: تعیین نقطه کانونی

هر منزلی نیاز به یک نقطه کانونی دارد که خیره کننده و جذاب و تاثیرگذار باشد از این رو بهتر است شما قبل از هر چیز ابتدا تقطه کانونی مناسبی را تعیین کنید.

قانون اول : تعیین نقطه کانونی

توجه داشته باشید که نقطه کانونی می تواند وسیله ای با اندازه غیر متعارف، تم رنگی خیره کننده، فرش با نقش و نگاری جذاب، اثر هنری، شومینه یا دیواری با تزیین منحصر به فرد باشد همچینن نقطه کانونی باید توجه افراد را به سمت خود جلب نماید و علاوه بر این احساسی مثبت را در آن ها به وجود آورد بنابراین حواستان باشد در دیزاین این فضا هرگز نباید زیاده روی کنید.

 

قانون دوم: اشکال هندسی مختلف را با یکدیگر ترکیب نمایید.

در هر یک از قسمت های مختلف منزل همیشه المان و عناصر گوناگون با فرم و اشکال هندسی مختلف موجود می باشند که چیدمان این عناصر در کنار یکدیگر می تواند الهام بخش باشد.

قانون دوم : اشکال هندسی مختلف را با یکدیگر ترکیب نمایید.

به عنوان مثال شما می توانید میز گرد ناهارخوری را روی فرشی گرد قرار دهید و المان های عمودی و افقی را در فضا با یکدیگر ترکیب نمایید همچنین می توانید کاشی ها با شکل هندسی متفاوت را در کنار یکدیگر قرار دهید و از این طریق هارمونی مناسب را در دکوراسیون داخلی بوجود آورید.

 

قانون سوم طراحی دکوراسیون: نصب تابلوها و دیوارکوب ها در ارتفاع مناسبی از دیوار

این قانون یکی از مهم ترین قوانین چیدمان منزل به شمار می رود که تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون دارد بنابراین بهتر است شما دیوارکوب ها و ساعت دیواری و … را در ارتفاع مناسبی از دیوار آویزان کنید.

قانون سوم طراحی دکوراسیون: نصب تابلوها و دیوارکوب ها در ارتفاع مناسبی از دیوار

بهترین مکان برای نصب دیوارکوب ها این است که شما آن ها را متناسب با نقطه دید خود تنظیم نمایید بنابراین وقتی سرپا ایستاده اید به سمت دیوار نگاه کنید و خطی فرضی را روی دیوار رسم کنید سپس مرکز دیوار کوب یا تابلو را روی خط فرضی قرار دهید و آن را روی دیوار نصب نمایید.

 

قانون چهارم: ارتفاعی کاذب ایجاد نمایید.

اگر دیوارهای منزل شما به اندازه کافی بلند نمی باشند می توانید از روش هایی استفاده نمایید که دیوار بخش های مختلف منزل تان بلندتر به نظر برسد.

قانون چهارم : ارتفاعی کاذب ایجاد نمایید.

کاغذ دیواری ها با خط های عمودی باعث می شوند تا دیوارها بلندتر به نظر برسند همچنین می توانید قفسه های کتاب باریک و بلند را روی دیوار نصب نمایید یا از پرده هایی بلند برای پوشاندن پنجره ها استفاده نمایید. آباژورها با پایه بلند نیز می توانند جزء المان تاثیر گذار برای بلندتر به نظر رسیدن سقف به شمار روند.

 

قانون پنجم: استفاده از فرش را دست کم نگیرید.

طرح و رنگ فرش تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد از این رو بهتر است شما برای پوشاندن کف اتاق های منزل تان از فرشی مناسب استفاده نمایید.

قانون پنجم : استفاده از فرش را دست کم نگیرید.

 

قانون ششم طراحی دکوراسیون: آینه کاری قسمت های مختلف منزل

آینه ها از انواع لوازم ضروری و در عین حال دکوراتیو به شما می روند و شما می توانید از آینه ها در قسمت های مختلف منزل خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که آینه ها می توانند نور و عمق زیادی را به فضای اتاق بیفزایند و زیبایی بصری را نیز افزایش دهند.

قانون ششم طراحی دکوراسیون : آینه کاری قسمت های مختلف منزل

استفاده از آینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل جدی را بگیرید زیرا آینه ها می توانند شکل ظاهری منزل شما را بهبود بخشند و علاوه بر این دیوار ها را به زیبایی تزیین نمایند. طرح و رنگ آینه را بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایید.

 

با ما همراه باشید.

نظرات