اسامی و بیوگرافی بازیگران تله تئاتر آسانسور به همراه نقش و خلاصه داستان

0

اسامی و بیوگرافی بازیگران تله تئاتر آسانسور به همراه نقش و خلاصه داستان

بازیگران تله تئاتر آسانسور شبکه آی فیلم با نقش عبارتند از : مهین دیهیم، آتش تقی پور، حسن مهمانی، بیوک میرزائی، علی طالبلو، رسول نجفيان، محسن یوسف بیک، مینا هوشیدری، بیتا فراهانی، حمید مهرارا، رحیم بقائی، علی زرینی ، حسن پورشیرازی، حسین پناهی که در ایفای نقش کردند.

تله تئاتر آسانسور

درباره تله تئاتر آسانسور

تله تئاتر “آسانسور”، فیلم تلویزیونی ایرانی به کارگردانی رسول نجفیان است که در سال ۱۳۶۴ تولید و ساخته شد و در همان سال از تلویزیون ایران پخش شد. حالا امشب مجدد پس از گذشت سال ها از ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه آی فیلم می رود. نویسندگی این اثر بر عهده زنده یاد حسین پناهی بوده و بازیگران مطرح و سرشناسی در آن ایفای نقش کردند.

تله تئاتر آسانسور

زمان پخش و تکرار از آی فیلم

پخش تله‌تئاتر «آسانسور» به کارگردانی رسول نجفیان پنجشنبه ۹ آذر ساعت ۲۲ در شبکه آی فیلم پخش می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ خواهد بود.

خلاصه داستان

داستان تله‌تئاتر «آسانسور» در ژانر کمدی و اجتماعی بوده و درباره وضعیت عملکرد یک اداره که درگیر بروکراسی اداری است. یک روز کارمندان متوجه می شوند فردی در آسانسور گیر کرده و برای نجات وی مراحل اداری وجود دارد که انجام آنها یک روز به طول می انجامد و بعد از باز شدن آسانسور مشخص می شود آن فرد رییس اداره بوده و از آن پس ریاست تصمیم به تغییر چند بند از قوانین می گیرد. در واقع قوانین بیهوده و بی مورد، فرآیند های بسیار زمان بر و اعصاب خورد کن و مهم تر از همه کاغذبازی های پیچیده اداری از جمله مهم ترین مواردی است که در این تله تئاتر به زبان طنز و کمدی نقد شده است.

بیوگرافی بازیگران تله تئاتر آسانسور

تله تئاتر آسانسور

بیوگرافی رسول نجفیان کارگردان

تله تئاتر “آسانسور” به کارگردانی و نویسندگی رسول نجفیان می باشد که در سال ۱۳۶۴ تولید و از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

نجفیان در ۲۸ دی ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد. وی سال ۱۳۴۸ در هنرکده تئاتر آناهیتا فعالیت داشت. پدر و مادری وی اهل همدان و روستای رباط شورین هستنداصالت وی به ایل بختیاری بازمی گردد اما متولد تهران است. نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است.

رسول نجفیان که از سال ۶۳ ایفای نقش در تلویزیون را با بازی در نمایش های تلویزیونی آغاز کرد، پس از تله‌تئاتر «منبع موثق» به کارگردانی تلویزیونی مسعود رسام و «آینه خیال» به کارگردانی داوود میرباقری، بازی و کارگردانی نمایشی به نام «آسانسور» را عهده دار شد که خاطره ای طنز از آن را روایت کرده است.

نجفیان که در برنامه «پارک ساعی» رادیو حاضر شده بود، در پاسخ به واکنش خانواده اش به اولین حضور در قاب تلویزیون چنین می گوید: کاری که بعد از انقلاب از من در تلویزیون پخش شد و کارگردانی هم کرده بودم، تله تئاتر «آسانسور» بود. لحظه ای که خانواده داشتند در منزل برنامه را می دیدند، دختر کوچکم که چهار ـ پنج سال بیشتر نداشت، لحظه ای که من در آسانسور گیر می کنم، شروع به گریه و داد و فریاد می کند که بابا در آسانسور گیر کرده است و تا آخر هم نمی گذارد کسی برنامه را تماشا کند.

تله تئاتر آسانسور

بیوگرافی بیوک میرزایی

بیوک میرزایی متولد ۹ مرداد ۱۳۳۴ در تهران گوینده رادیو و بازیگر ایرانی تلویزیون و سینما است.

بیوک میرزایی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد است. وی در سال ۱۳۴۹ در سن ۱۵ سالگی، به یادگیری رشته بازیگری در «هنرکده هنرپیشگی آناهیتا» پرداخت. سپس از سال ۱۳۶۲ و با حضور در نمایش تلویزیونی «آینه خیال» به کارگردانی داود میرباقری، کارش را در تلویزیون آغاز نمود و از سال ۱۳۶۳ نیز با برنامه صبح جمعه با شما، حضور در رادیو را تجربه نمود. وی در ۱۳۶۸ در سریال «آقای دلار» به کارگردانی «مجید بهشتی» بازی کرد.

آغاز فعالیت بیوک میرزایی در سینما، در سال ۱۳۶۷ و با فیلم «نار و نی» به کارگردانی «سعید ابراهیمی‌فر» بود. او در فیلم های متعددی نقش آفرینی کرده است

عوامل تله‌تئاتر آسانسور

کارگردان هنری: رسول نجفیان

نویسنده: حسین پناهی

کارگردان تلویزیونی: گیتی جوادی

دستیار کارگردان: فرهاد غفوریان

تصویربرداران: احمد وقایع نگار – اعظم هیئت – هوشنگ صدری

صدابردار: گشتاسب آریانا – علیرضا نوروزیان – اصغر شاهوردی

نور: قنبرپور

طراح دکور: امیر امیرسلیمانی

مدیرصحنه: ناصر ازقندی

منشی صحنه: خانم جهرمی

تدارکات: رضا آهنگر

تهیه کننده: مجید گلبابائی – بهروز خوش رزم

نظرات