اسامی بازیگران فیلم منصور به همراه عکس های جدید و بیوگرافی +‌داستان و زمان پخش

0

اسامی بازیگران فیلم منصور به همراه عکس های جدید و بیوگرافی +‌داستان و زمان پخش

“فیلم منصور” فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۸ و در ژانر تاریخی و درام ساخته شده است. فیلم منصور که قرذار است در آخر هفته از تلویزیون پخش میشود درباره زندگی شهید ستاری ساخته شده است. این فیلم برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. در ادامه مطلب اسامی بازیگران فیلم منصور بهمراه خلاصه داستان آن عکس های فیلم منصور را از مجله حرف تازه بخوانید:

در فیلم منصور بازیگرانی چون: محسن قصابیان (منصور)، لینداکیانی (حمیده)، حمیدرضا نعیمی (سرهنگ صفدری)، علیرضا زمانی نسب (سرهنگ غلام پور)، مهدی کوشکی (سرهنگ ثنایی)، سید جواد هاشمی (لقمان) و قاسم زارع از جمله بازیگران فیلم سینمایی منصور هستند.

خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم منصور

بیوگرافی فیلم منصور

فیلم سینمایی منصور محصول سازمان هنری رسانه ای اوج  در سال ۹۹ است که برای اولنین بار در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی اکران شد. این فیلم سینمایی با نگاهی به بخش‌ هایی از زندگی شهید منصور ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخش های ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

خلاصه داستان

فیلم منصور روایتگر بخشی از داستان زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی است که در آن بخشهای ناگفته از هشت سال دفاع مقدس نیز روایت شده است.

این فیلم درباره شهید ستاری است که با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده ها را تجهیز کند. در ابتدا آن ها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می کردند و صرفاً قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می کردند. اما این کارخانه با کارشکنی هایش باعث کند شدن و حتی توقف کار آن ها و نرسیدن هواپیماها به خلبانان ارتش شده بود. تیمسار ستاری و تیمش ابتدا برای وارد کردن چند هواپیمای جنگی اقدام کردند که بخاطر حمله آمریکایی ها به هواپیماها و بمباران آن ها ، با شکست مواجه شد. تیمسار ستاری به تیمش دستور داد که با داشته ها و دانش خودشان قطعات مورد نیاز هواپیماها را در یکی از سوله های ارتش ، تولید کنند که …

داستان فیلم منصور

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که سال‌های پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری بر یک پروژه مهم کار می‌کند…. محمد تقی پور، طراحی پوستر اصلی این فیلم را بر عهده دارد که به دلیل کپی برداری آن از پوستر “کاپیتان مارول” به شدت مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

بیوگرافی بازیگران فیلم منصور با نقش

اسامی بازیگران فیلم منصور

دیگر عوامل

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی از تولیدات جدید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از ۱۹ آبان ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است. این فیلم برشی از زندگی شهید منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. فرماندهی که این سمت را از سال ۱۳۶۵ تا زمان شهادتش در دی ماه ۱۳۷۳ به عهده داشت و منشأ خدمات فراوانی در نیروی هوایی شد.

در همین ارتباط، کیومرث مرادی که بازیگردان فیلم «منصور» که به عنوان بازیگر نیز نقش کوتاهی در این اثر ایفا کرده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند انتخاب بازیگران این فیلم گفت: حدود سه دهه است که به واسطه بازی و کارگردانی در تئاتر، تدریس این رشته هنری در موسسات مختلف و داوری جشنواره‌ها، از نزدیک با هنرجویان و بازیگران تئاتر در ارتباط بودم و شاگردان زیادی را هم پرورش داده‌ام. زمانی که همکاری‌ام را با فیلم «منصور» آغاز کردم، به نظرم رسید که این فیلم به چهره‌های متفاوت و جدیدی نیاز دارد و حضور بازیگران سرشناس به قصه فیلم ضرر می‌زند.

وی اظهار کرد: در جلساتی که با آقایان مهدی مطهر مجری طرح، جلیل شعبانی تهیه‌کننده، سیاوش سرمدی کارگردان و سید علی هاشمی دستیار کارگردان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید مسیر متفاوتی را برای انتخاب بازیگر در این فیلم دنبال کنیم و دنبال ستاره‌ها نباشیم. باید بگویم شجاعت کارگردان، تهیه‌کننده و موسسه اوج برای اعتماد به بازیگرانی که برای مخاطب ناشناخته بودند جای تقدیر و تبریک دارد؛ آن هم در شرایطی که کمتر کسی جرئت می‌کند که در سینما حتی برای نقش‌های فرعی سراغ چهره‌های جدید برود. ما از همان ابتدا نگاهمان را به این فیلم عوض کردیم.

نویسنده و کارگردان و تدوینگر : سیاوش سرمدی، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی، مجری طرح: مهدی مطهر، مدیر تولید: وحید معدنی، مشاور کارگردان: علیرضا داوودنژاد، مدیر برنامه‌ریزی: عادل معصومیان، دستیار اول کارگردان: سیدعلی هاشمی، بازی‌گردان: کیومرث مرادی، مدیر فیملبرداری: مجید گرجیان، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، موسیقی: علیرضا کهن‌دیری، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح گریم: شهرام خلج، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: محمد برادران، منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر روابط عمومی : علی زادمهر، ساخت فیلم پشت‌صحنه: محمود نجفی، دستیار تولید: محمداسماعیل کلبی‌آبادی، مدیر تدارکات: میلاد مولازاده. تولید شده در استودیو بادبان، محصول سازمان هنری رسانه ای اوج.

نظرات