مروری بر تاریخچه آموزش ریاضی

0

مروری بر تاریخچه آموزش ریاضی

دانش ریاضی یکی از علوم قدیمی است که گذشتگان ما هم سعی بر یادگیری آن داشتند. آموزش ریاضی از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته است. البته علاوه بر ریاضی، به طور کلی آموزش در طول تاریخ تغییرات و پیشرفت‌های زیادی داشته است. در این مطلب قرار است درمورد تاریخچه آموزش ریاضی از گذشته تا به امروز صحبت کنیم. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به این حوزه هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه آموزش در طول تاریخ

در دهه‌های ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰، قبل از انقلاب‌های صنعتی اول و دوم، فرصت‌های آموزشی بسته به منطقه، نژاد، جنسیت و طبقه اجتماعی بسیار متفاوت بود. آموزش عمومی رایج در نیوانگلند مبتنی بر طبقات بود و طبقه کارگر مزایای خاصی نداشتند. سبک‌های آموزشی و ماهیت برنامه درسی به صورت محلی تعیین می‌شد. معلمان دارای الگوهای اخلاقی سختگیرانه بودند.در اواسط دهه ۱۸۰۰، اکثر ایالت‌ها سه فرض اساسی را در مورد آموزش عمومی پذیرفته بودند:

  • مدارس باید رایگان باشند و با مالیات حمایت شوند

  • معلمان باید آموزش ببینند

  • و کودکان باید ملزم به حضور در مدرسه شوند

اولین مدرسه نمونه در قرن شانزدهم تاسیس شد که در آن کلاس‌های درس متعددی وجود داشت. در این مدرسه به کسانی که داوطلب شغل معلمی بودند آموزش داده می‌شد. مدارس عادی برای سال‌ها در اروپا مختص مردان بود، زیرا تصور می‌شد مردان ظرفیت فکری بیشتری نسبت به زنان برای بورسیه تحصیلی دارند.

آموزش ریاضی

این موضوع در طول قرن نوزدهم تغییر کرد، زمانی که زنان به عنوان معلم خصوصی موفق‌تر از مردان بودند. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، اقتصاد اروپایی تازه صنعتی شده به نیروی کار قابل اعتماد نیاز داشتند. آمادگی معلمان در یک کلاس خصوصی ریاضی ابتدایی به مدارس نکات مهمی را گوشزد کرد و حضور معلم های خانم، برای تحقق این هدف بیش از پیش اهمیت یافت پس از آن مدارس «عادی» موظف شدند برنامه درسی جدید و تکنیک‌هایی را توسعه دهند.

در سال۱۸۲۳، کشیش ساموئل رید هال اولین مدرسه عادی خصوصی را در ایالات متحده تأسیس کرد. همچنین اولین مدرسه عادی عمومی در ایالات متحده اندکی پس از آن در سال ۱۸۳۹ در لکسینگتون، ماساچوست تأسیس شد. در قرن بیستم، برنامه‌های تربیت معلم حداقل به چهار سال نیاز داشت. در دهه ۱۹۳۰، اکثر مدارس عادی به «کالج معلمان» تبدیل شدند و در دهه ۱۹۵۰ به بخش‌های آکادمیک مجزا یا مدارس آموزشی در دانشگاه‌ها تبدیل شدند.

آموزش خوب ریاضی چگونه است؟

تا این قسمت از مقاله، تاریخچه‌ای کوتاه از آموزش را توضیح دادیم. همان‌طور که می‌دانید، یکی از دروس اساسی در تمام دوره‌ها و مناطق مختلف دنیا، ریاضی است. به طوری که آموزش این درس اهمیت ویژه‌ای برای همگان دارد. در طول تاریخ پس از رنسانس، معلمان ریاضی و سایر دروس غالباً علما یا روحانیون مرد انتخاب می‌شدند که از نخبگان باسواد بودند و هیچ آموزش رسمی درمورد چگونگی تدریس مهارت‌ها نداشتند.

در آن زمان بسیاری این اصل را پذیرفتند که «معلمان به جای ساخته شدن، به دنیا می‌آیند ». این عقیده تا زمانی که «پاداگوژی»، «هنر و علم تدریس» به عنوان علمی نظری شناخته شد، ادامه داشت. اما از قرن نوزدهم، آموزش و پرورش تلاش کرد تا حداقل ویژگی‌های مورد نیاز برای واجد شرایط بودن یک فرد به عنوان معلم را تعریف کند.

این‌ موارد به‌عنوان برنامه‌های آماده‌سازی مربیان تا به امروز نسبتاً ثابت مانده‌اند که در سایت استاد سلام نیز رعایت می‌شوند و عبارتند از:

  • دانش در مورد موضوع درسی (ریاضی) در سایت استاد سلام اهمیت زیادی دارد.

  • دانش در خصوص روش‌های تدریس و آموزش مفید که در کلاس‌های خصوصی ریاضی استاد سلام قابل توجه است.

  • تجربه عملی در به کارگیری علم را نباید نادیده گرفت که معلمهای خصوصی ریاضی سایت استاد سلام این ویژگی را دارند، هزینه هرجلسه کلاس خصوصی در استاد سلام مقرون به صرفه هست و نتیجه بسیار مفیدی دارد.

  • داشتن برنامه درسی از الزامات معلم خصوصی سایت استاد سلام است.

آموزش ریاضی به افراد دارای معلولیت در طول تاریخ

مانند بسیاری از نوآوری‌ها و روندهایی که در قرن بیستم جهان فراصنعتی را در برگرفت، آموزش ریاضی نیز تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در اوایل دهه ۱۸۰۰، معلمان در زمینه آموزش افراد دارای معلولیت (کلاس خصوصی کودک دیر آموز را در سایت استاد سلام بیابید) نیز اقداماتی انجام دادند. در این میان، فردی به نام توماس گالودت روشی را برای آموزش ناشنوایان ابداع کرد.

او در سال ۱۸۱۷ مدرسه ناشنوایان هارتفورد را در کانکتیکات افتتاح کرد. دکتر ساموئل هاو بر آموزش افراد کم بینا تمرکز کرد و کتاب‌هایی با حروف بزرگ و برجسته ایجاد کرد تا به افراد دارای نقص بینایی کمک کند تا با انگشتان خود شروع به “خواندن” کنند.

آموزش ریاضی

هاو رهبری موسسه پرکینز، مدرسه‌ای برای نابینایان، در بوستون را بر عهده داشت. این‌گونه مدارس معمولاً مدارس شبانه روزی برای معلولین بودند. رفته رفته آموزش برای اقتصاد فراصنعتی و ارتقای حقوق بشر برای همه ضروری‌تر شد و در این راستا آموزش ریاضی پیشرفت بیشتری کرد.

در پایان قرن بیستم، الزامات آموزش به طور قابل توجهی سخت‌تر شده بود. حتی امروزه نیز، همه برنامه‌ها، کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که معلمان را آماده می‌کنند باید از دستورالعمل‌های گسترده و دقیقی که توسط اداره آموزش ایالت نیویورک ایجاد شده است پیروی کنند. (اساتید استاد سلام نیز از دستورالعمل‌های دقیقی پیروی می‌کنند)

آموزش ریاضی در زمان کنونی چگونه است؟

منظور از آموزش مدرن ریاضی دقیقاً چیست؟ تدریس مدرن ریاضی در دنیای امروز، بر آموزش دانش‌آموزان برای بهبود هوش با استفاده از ایده‌های جدید و بدیع تمرکز می‌کند و از حفظ کردن اطلاعات جلوگیری می‌کند. آموزش ریاضی در عصر حاضر به جای تمرکز دقیق بر نتیجه نهایی، بر کل فرآیند یادگیری متمرکز است. آموزش مدرن همانند آموزش در سایت استاد سلام باید همه‌گیر شود.

و در پایان…

ریاضی جزو علومی است که انسان در طول زندگی اش به طور ناخودآگاه از آن استفاده می‌کند. به همین دلیل آموزش آن مربوط به امروز نیست، بلکه مردم سرزمین‌های مختلف، طی قرن‌ها سعی بر یادگیری ریاضی داشته‌اند. در این مطلب به بررسی و شرح تاریخچه آموزش ریاضی پرداختیم. امروزه آموزش نوین ریاضی جایگزین متدهای قدیمی شده است. آموزش ریاضی به کمک معلم خصوصی به صورت آنلاین و حضوری، یکی از روش‌های جدید یادگیری این درس است. شما می‌توانید برای آموزش این درس از سایت استاد سلام کمک بگیرید و بهترین معلم خصوصی ریاضی را پیدا کنید./۵۶۳۷۱۶

نظرات