چگونه باید مرکز معتبر خرید برنج را تشخیص دهیم؟

0

برنج، یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که بر سر سفره‌ی هر ایرانی جزء ملزومات به حساب می‌آید. این یک حقیقت است که ایرانی‌ها عاشق برنج هستند.

پیدا کردن یک مرکز خرید برنج برای افرادی که در استان‌های دور از استان‌های شمالی زندگی می‌کنند، کار دشواری نیست.

اما پیدا کردن یک مرکز معتبر خرید برنج، برای آن افراد کار بسیار سختی است. زیرا دلایل زیادی باید وجود داشته باشد تا یک برند، اعتماد مشتریان را به خود جلب کند و به مرکز معتبر خرید برنج تبدیل شود.

در این مقاله، می‌خواهیم به این بپردازیم که چگونه یک مرکز خرید برنج معتبر پیدا کنیم؟

 خرید برنج ایرانی

تولید و خرید برنج

استان‌های شمالی ایران، یعنی مازندران، گیلان و گلستان، رتبه‌های اول در تولید و عرضه برنج در ایران را از آن خود کردند. کشاورزان زحمت‌کش در این استان‌ها، با کشت و پرورش گیاه برنج، علاوه‌بر تأمین نیازهای کشور، به صادرات برنج از ایران نیز کمک بزرگی می‌کنند.

از آنجایی‌که ایرانی جماعت نمی‌تواند در مقابل نخوردن برنج، مقاومت کند؛ لذا همواره برنج را در وعده‌های غذایی خود می‌گنجاند. البته چند سالی است که قیمت برنج سر به فلک کشیده و بسیاری از هموطنان توانایی خرید برنج را ندارند. قیمت برنج ایرانی بالا است و به همین خاطر، برنج‌های خارجی وارد بازار می‌شود و بسیاری از مردم، از این نوع برنج استفاده می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهند، حدود ۹۵ درصد برنج سراسر دنیا در کشورهای آسیای شرقی مثل چین، هند، تایلند و… تولید می‌شود و از این رو این کشورها بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان برنج در دنیا هستند.

انواع زیادی از برنج در کشور ما تولید می‌شود که می‌توان به طارم، هاشمی، صدری و… اشاره کرد. البته در چند سال اخیر با پیشرفت صنعت بیوتکنولوژی و اصلاح ژنتیکی گیاهان، برنج‌هایی رشد داده شدند که محصول بیشتری به کشاورز می‌دهند و قیمت کمتری نسبت به برنج‌های نام‌برده در بالا دارند. از این رو جهت خرید برنج، یکی از گزینه‌های پیش‌روی خریدار هستند که با وجود قیمت مناسب، اغلب انتخاب می‌شوند. برای مثال برنج فجر، خزر، عنبربو و… از این نوع برنج‌ها هستند.

برنج ایرانی

مرکز خرید برنج

حالا سؤالی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد، این است که از کجا برنج بخریم؟

با توجه به اینکه قیمت برنج در بازار متفاوت است و کیفیت‌ها هم از زمین تا آسمان با هم فرق می‌کنند، چطور اعتماد کنیم و خریداری کنیم؟ یک مرکز خرید برنج معتبر، دارای چه ویژگی‌هایی است؟

در معرفی مرکز معتبر خرید برنج، باید این نکته را یادآور شد که یک مرکز معتبر خرید برنج دارای چندین ویژگی مهم است که اگر آن‌ها را مبنای انتخاب قرار دهیم، به‌زودی می‌توانیم مکان مناسب جهت خریداری برنج را پیدا کنیم.

خرید بدون واسطه در مرکز خرید برنج

در چند سال اخیر، بازار ایران شرایطی را فراهم آورده که دلالان با خرید برنج از کشاورزان به قیمت بسیار کم و در عوض فروش برنج در بازار به قیمت بسیار بالا، پول زیادی به جیب می‌زنند. علاوه‌بر آن، هزینه حمل‌ونقل و بسته‌بندی را هم روی محصول حساب می‌کند و یا در بعضی موارد دلالان اقدام به قاطی کردن برنج‌ها می‌کنند و کیفیت کار کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط اگر برنج را از کارخانه یا مستقیم از کشاورز بخرید، سود زیادی می‌کنید؛ خصوصاً وقتی که مصرف یک‌ساله‌ی برنج خود را یک‌دفعه خریداری می‌کنید.

اما دسترسی به کارخانه برنج‌کوبی و کشاورز، به همین راحتی هم نیست. این شرایط فقط برای مردم استان‌های شمالی مقدور است. تازه در این صورت باز هم این افراد باید کلی بگردند و جای موردنظر را پیدا کنند. عملاً یک روز کاری یا بیشتر را از دست می‌دهند. اگر هم پیدا نکنند، واویلا.

در این شرایط یک مرکز خرید معتبر برنج، به کمک شما می‌آید. بدون واسطه، با قیمت بسیار منصفانه و منطقی، با سود زیاد برای مصرف‌کننده. چه کسی بدش می‌آید؟

تنوع در محصولات در مرکز خرید برنج

تنوع فاکتور خیلی مهمی است. مخصوصاً زمانی‌که اهالی یک منزل سلیقه‌های متفاوت، رژیم غذایی متفاوت و یا… دارند.

برای مثال، شما ترجیح می‌دهید از برنج ایرانی مرغوب که عطر زیادی دارد برای وعده نهارتان استفاده کنید. اما دختر یا پسرتان، به عطر برنج ایرانی حساسیت دارد و برای او از برنج دیگری غذا پلو درست می‌کنید. یا حتی بعضی از آش‌ها نیاز به نیم‌دانه یا برنج‌نیم دارند. پس وقتی به فروشگاه برای خرید برنج مراجعه می‌کنید به دنبال همه‌ی این مدل‌ها می‌گردید. همچنین این تنوع زمانی به کار می‌آید، که شما مجبور به خرید اقتصادی‌تر هستید. یک مرکز معتبر خرید برنج، باید این ویژگی را هم داشته باشد.

امکان خرید آنلاین و حضوری در مرکز خرید برنج

یک مرکز معتبر خرید برنج، باید هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری به شما خدمات ارائه دهد. در دنیای امروز سر همه شلوغ است، کلی کار برای انجام دادن هست که شاید وقت نشود حضوری برای خرید برنج به مرکز خرید مراجعه کرد. در این صورت اگر مرکز خرید معتبر و قابل اعتمادی باشد که خدمات آنلاین داشته باشد، با مشاوره و راهنمایی می‌توانید خرید خود را با رضایت کامل انجام دهید.

البته بعضی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند برنج را در دست گرفته، بو کنند، نمونه ببرند منزل و آن را امتحان کنند و بعد برای خرید حضوری مجدداً به مرکز خرید سر بزنند. یک مرکز معتبر خرید برنج باید رفع نیاز این دسته از افراد را هم پوشش دهد.

ویژگی‌های دیگر

علاوه‌بر این ویژگی‌هایی که ذکر شد، یک مرکز خرید برنج محبوب، باید از عرضه‌ی جنس بی‌کیفیت جلوگیری کند. همچنین قیمت مناسبی را برای مصرف‌کننده در نظر بگیرد. امکان خرید عمده برای صاحبین کسب‌وکارهایی مثل کته‌کبابی، رستوران، آشپزخانه مرکزی و… داشته باشد. با اطمینان به محصولاتی که ارائه می‌کند؛ ضمانت برگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری را لحاظ کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این است که سایت یا صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی داشته باشد و رضایت مشتریان خود را به‌صورت صوتی، تصویری یا متنی به اشتراک بگذارد تا مردم با مطالعه و دیدن آن‌ها با خیال راحت‌تری مراجعه و خرید کنند.

برنج کشت دوم ایرانی

سخن آخر:

سالانه میلیون‌ها تن برنج در ایران تولید و به کشورهای دیگر صادر می‌شود. خـرید برنج یکی از دغدغه‌های اصلی مردم مخصوصاً در شهرهای دور از استان‌های شمالی است. چون امکان ارتباط مستقیم با کشاورز یا کارخانه را ندارند و به‌راحتی می‌توانند توسط دلالان مورد سوءاستفاده مالی قرار بگیرند.

خـرید برنج از یک مرکز معتبر خـرید برنج، کار دشواری نیست. فقط کافیست آن مرکز خرید را پیدا کرده و مشتری دائمی آن‌جا شویم. با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی مثل قیمت مناسب، کیفیت مطلوب، امکان خرید عمده و کیلیویی، بدون واسطه، تنوع بالا و… می‌توان خرید بهتر و به یادماندنی‌تری داشت.

سؤالات متداول:

چه زمانی برای خرید برنج مناسب‌تر است؟

به‌طور کلی هر زمانی می‌توانید اقدام به خرید برنج کنید، اما فصل برداشت برنج از اواسط تا اواخر مرداد ماه است. هر چه از مرداد به سمت پاییز می‌رویم، نرخ قیمت برنج نیز افزایش پیدا می‌کند.

برنج کشت اول بهتر است یا کشت دوم؟

جواب این سؤال کاملاً بستگی به سلیقه شما در انتخاب برنج دارد. بعضی از افراد برنج حاصل از کشت دوم را ترجیح می‌دهند و معتقدند عطر مطبوع‌تر و بهتری دارد.

فقط استان‌های شمالی قابلیت کشت برنج را دارند؟

برنج‌های گران‌قیمت و باکیفیتی همچون هاشمی، طارم و… فقط در استان‌های شمالی قابل کشت و بهره‌برداری هستند و در بقیه مناطق کشت نمی‌شوند؛ اما به این معنی نیست که هیچ جای دیگر برنج کشت داده نشود.

نظرات