بهترین موزاییک برای حیاط

0

از هزاره سوم پیش از میلاد تا کنون هر نقش و تصویری که از کنار هم قرار گرفتن تکه های کوچک سنگ های طبیعی شکل می گرفت به عنوان موزاییک شناخته می ‌شد و امروزه پرکاربرد ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌ رود.

 بهترین موزاییک

موزاییک چیست؟

موزاییک یا همان کفپوش انواع مختلفی دارد و هر کدام به روش های مختلفی تولید می شوند. موزاییک، کفپوشی است که از ترکیب سیمان، ماسه، پودر سنگ، مواد پلیمری، سنگ دانه و آب تشکیل می شود و به شیوه های ویبره ای و پرسی تولید می شود.

موزاییک ها به دو دسته یک لایه و دو لایه تقسیم می شوند:

موزاییک‌های دو لایه از لایه‌های زیرین و لایه‌ی رویه (رنگ و طرح موزاییک) تشکیل می‌شوند. لایه‌ی زیرین خشن‌تر است و ضخامت بیشتری دارد، از سیمان، ماسه و آب تهیه می‌شود و تحمل فشار زیادی را دارد. لایه‌ی رویه بیشتر کاربرد بصری دارد که طرح، رنگ و نقش موزاییک را در بر می‌گیرد.

گستردگی کاربردهای موزاییک بسیار زیاد است، بیشترین استفاده از موزاییک برای حیاط، پشت بام، پیاده رو ها، استخرها و نمای داخلی و خارجی ساختمان ها می باشد.

انتخاب موزاییک

برای انتخاب موزاییک برای حیاط باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

یکی از چالش‌هایی که پیمانکاران و یا افراد درگیر در بازسازی، طی فرایند ساخت‌وساز با آن روبرو می‌شوند انتخاب بهترین گزینه برای موزاییک حیاط خواهد بود.

شاید به نظر خیلی ساده باشد ولی کیفیت و کاربردی بودن آن امری ضروری است، چرا که اولین بخش که با باز کردن قفل در روی آن پا می‌گذارید و آن را حس می‌کنید موزاییک حیاط خواهد بود.

بهترین انتخاب برای موزاییک حیاط، گزینه‌ای با کیفیت معقول و مناسب با بودجه‌ی شما در میان انبوهی از تنوع خواهد بود که نیازمند تحقیق و بررسی لازم قبل از خرید می‌باشد. بهتر است قبل از خرید از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید قطعات سیمانی پارسیان با داشتن  بیش از ۴ دهه فعالیت در حوزه  تولید انواع کفپوش ها در کنار شما خواهد بود تا بتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه کنید

برای خرید موزاییک علاوه بر زیبایی که امری مهم میباشد؛ کیفیت و نحوه ارسال و پرداخت کمترین هزینه برای حمل‌ونقل آن است چرا که دسترسی راحت و با اطمینان به محصول که خریداری کردید نیز بسیار پر اهمیت است.

لازم به ذکر است، با وجود شرایط بحرانی در اقتصاد، محدودیت در عرضه‌ی کالا با استانداردهای کیفی قابل قبول و هزینه‌های گزاف مصالح، قبل از انتخاب و خرید کالایی چون موزاییک حیاط، باید اطلاعات کافی را داشته باشید.

باید توجه داشته باشید، زیرسازی صحیح تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر موزاییک خواهد داشت. پس نحوه‌ی اجرای کفپوش بتنی را به دست افراد کاربلد بسپارید تا موزاییک طول عمر مفید خود را داشته باشد.

مصالحی مثل موزاییک حیاط که در محیط خارجی و فضای باز استفاده می‌شوند باید مناسب با آب‌وهوای منطقه باشند:

کفپوش مناسب برای شرایط آب‌و‌هوایی گرم و خشک در شهرهای حاشیه کویر، استان‌های حاشیه خلیج فارس، خوزستان و… که در معرض تابش شدید آفتاب و دماهای بالا هستند هزینه‌های بالاتری از خود موزاییک تا اجرا دارند ولی باید درمقابل آتش‌سوزی‌های احتمالی مقاومت کافی داشته باشد. از طرفی درصورت انتخاب نادرست هزینه‌های طولانی‌مدت گزافی برای تعویض خواهید داشت.

در آب‌وهوای سرد و مرطوب که بیشتر شامل شهرهای شمالی کشور می‌شود، موضوع بارش‌های طولانی‌مدت حائز اهمیت است، به طوریکه احتمال دمای زیر صفر و یخ‌زدگی، موزاییک‌ها دیرتر دچار فرسایش شوند و عایق مناسبی دربرابر نفوذ آب باشند.

موزاییک

انتخاب بهترین موزاییـک حیاط

موزاییک بتنی: همانطور که از نامش پیداست قطعه پیش ساخته از بتن با روکش پودر بتن سخت است که مقاومت سایشی بالایی دارد. این کفپوش به دلیل روش تولید و همچنین استاندارد جهانی‌ به عنوان مناسب‌ترین نوع کفپوش برای محیط‌هایی همچون پیاده‌روها و معابر پرتردد استفاده می‌شود و به تبع آن قیمت بالایی دارد.

  • موزاییک گرانیتی: از لایه‌های بسیار متفاوتی تشکیل می‌شود که همین امر سبب استقامت آن شده و مناسب برای استفاده در کف انبارها، پارکینگ‌ها، کارخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها… می‌باشد.

به دلیل داشتن تنوع زیاد در طرح و رنگ گزینه بسیار مناسبی برای موزاییک حیاط هم خواهد بود. می‌توان با خلاقیت و ترکیب رنگ با طرح‌های مختلف موزاییک گرانیتی جلوه‌ای خاص به حیاط بخشید. موزاییک گرانیتی در حیاط از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار است و تحمل وزن عبور و مرور خودروهای شخصی را دارد.

قیمت موزاییک گرانیتی نیز با توجه به مزیت‌هایی که دارد مقرون به صرفه و اقتصادی است.

  • مـوزاییک شیاردار: از معمول‌ترین نوع موزاییک حیاط که در محیط خانه‌ها دیده می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است دارای سطحی صافی نبوده و طرح‌های منحصر به فرد شیارهایش آن را متمایز می‌کند.

مـوزاییک پلیمری: به عنوان تازه‌ترین نوع موزاییک حیاط شناخته می‌شود که از ماسه، سیمان، سنگ دانه، رزین سمنت پلاست، رنگ دانه‌های شیمیایی و آب تشکیل می‌شود. به عبارتی نوعی سنگ مصنوعی است از ترکیب بتن با مواد پلیمری که دو برابر بتن مقاومت دارد و از گرانترین‌های بازار محسوب می‌شود.

به دلیل وجود مواد پلیمری مثل رزین، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و جدا از آن نصب آسانتری هم با ملاتی چون ماسه و سیمان دارد.

  • واش بتن: از محبوب‌ترین موزاییک‌های قابل استفاده در حیاط که بر پایـه بتن و سنگدانه رنگی ساخته شده است. مـوزاییک واش بتن در سایز و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و در دو نوع سنگ برجسته (فرچه‌ای) و ساب‌خورده تولید می‌گردد و در هر بخشی از سطوح محوطه مثل پیاده‌رو، پارکینگ، روف‌گاردن و محوطه باغ و ویلا می‌توان از آن بهره برد. نصب مـوزاییک واش بتن آسان است و به سه روش و مدل می‌توان آن را اجرا و بندکشی کرد. کفپوشی ارزان که قیمت و هزینه خرید آن بر طبق سایز و سفارش سنگدانه با رنگ‌های خاص افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به اهمیت مـوزاییک حیاط قبل از خرید آن بهتر است با افراد با تجربه مشورت کنید. انتخاب موزاییک حیاط مناسب برای ساختمان خود امر مهمی میباشد و قطعات سیمانی پارسیان با داشتن سالها تجربه در خدمت شما خواهد بود تا بهترین محصول را خریداری کنید.

نظرات