با تغییر سبک زندگی بدن ایده آل خود را بدست بیاورید

0

تناسب اندام و داشتن بدن ایده‌آل یکی از خواسته‌ها و آرزوهای هر فرد در زندگی به شمار می‌رود. به‌طور قطع یک لایف استایل مناسب و اصولی در سلامتی بدن و به تبع آن داشتن اندامی ایده‌آل تأثیر به‌سزایی دارد. شما نیز تنها با تغییر سبک زندگی خود می‌توانید به اندام ایده‌آل و مناسب دست پیدا کنید. در همین راستا مطالب کوتاه زیر را در خصوص روش‌های رسیدن به اندام ایده‌آل تهیه کرده‌ایم. تا پایان مقاله همراه ما باشید و با بهترین روش‌های رسیدن به وزن ایده آل آشنا شوید.

تغییر سبک زندگی بدن ایده آل

روش‌های رسیدن به تناسب اندام

مسئله وزن و تناسب اندام برای همه انسان‌ها اهمیت دارد. احتمالاً همه ما شاهد تلاش‌های خودمان یا آدم‌های اطرافمان برای کاهش وزن یا حتی افزایش وزن بوده‌ایم. تلاش‌هایی برای رسیدن به اندامی متناسب، زیبا و ایده‌آل که گاهاً بی‌نتیجه مانده است. در اینجا راجع به چند روش معروف و رایج برای رسیدن به اندام مناسب و بدن ایده‌آل توضیحاتی ارائه می‌دهیم. سپس بهترین و ماندگارترین روش را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ورزش و تغذیه سالم
  • رژیم غذایی
  • دارو
  • عمل جراحی (لیپو ساکشن)
  • تغییر سبک زندگی (تفکر)

تناسب اندام با ورزش و تغذیه

یکی از روش‌ها و راهکارها برای رسیدن به تناسب اندام ورزش و تغذیه سالم است. تأثیر این دو مورد در داشتن بدنی سالم و بدون بیماری غیر قابل انکار است. متأسفانه نقش ورزش و تغذیه سالم در زندگی امروزه کم‌رنگ شده است. در هر صورت ورزش و تغذیه سالم همچنان دو عامل مهمی هستند که در اولین افکار برای رسیدن به اندام ایده‌آل در ذهن همه ما تداعی می‌شوند.

رژیم‌ غذایی برای کاهش وزن

رژیم غذایی به برنامه‌ روزانه، هفتگی یا ماهانه گفته می‌شود که در آن دستورالعمل‌های خاصی به فرد می‌دهد تا مواد مختلفی را در طول وعده‌های غذایی مصرف کند. اما رژیم‌های غذایی تا چه میزان در رسیدن به تناسب اندام موثر هستند. نمی‌توان گفت که مصرف غذاهای خاص در وعده‌های زمانی مشخص بر کاهش یا افزایش وزن بدن بی‌تأثیر است؛ اما پایبند بودن به این رژیم و همچنین افراطی نبودن برنامه‌ها و رژیم‌های مسئله مهمی است که حتما باید به آن توجه شود.

چه بسا افرادی پس از تحمل رژیم‌های غذایی سخت و طاقت فرسا اگر هم به وزن ایده‌آل رسیده اند، موقتی بوده و پس از مدتی دوباره به وزن قبلی خود بازگشته‌اند. کسانی هم هستند که با برنامه غذایی در جهت رسیدن به وزن مناسب دچار مشکلات و بیماری‌های دیگری شده‌اند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور با تفکر بهترین تأثیر را از یک رژیم غذایی دریافت کنید.

تغییر سبک زندگی بدن ایده آل

داروهای کاهش وزن

همزمان با پیشرفت علم پزشکی و تولید انواع داروها و قرص‌های کاهش وزن، رسانه‌ها نیز گسترش یافته‌اند؛ بنابراین ما شاهد تبلیغات گسترده‌ای در خصوص روش‌های رسیدن به تناسب اندام از طریق مصرف دارو هستیم. همه ما می‌دانیم که به طور کلی داروها چه داروهای افزایش و کاهش وزن و چه هر داروی دیگری عوارض مختلفی در بدن بر جای می‌گذارد. عوارضی که گاهاً بر روی جعبه یا در داخل بسته بندی دارو به آن اشاره شده است.

در خصوص داروهای افزایش یا کاهش وزن نمی‌توان بهترین نتیجه با کمترین عوارض را انتظار داشت. هر چند که گاهاً این داروها در سریع‌ترین زمان تغییرات قابل ملاحظه‌ای را روی وزن بدن اعمال کرده‌اند. اما در خصوص عدم بازگشت یا بدون عوارض بودن آن‌ها نمی‌توانیم به طور قطعی و با اطمینان اظهار نظر کنیم.

تناسب اندام با عمل جراحی

احتمالاً در خصوص عمل‌های جراحی زیبایی اندام که به پیکرتراشی و لیپو ساکشن موسوم‌اند، شنیده باشید. این روش جدید در ایران نیز تا حدودی رواج یافته است. عمل جراحی که طی آن چربی‌های پهلو، شکم، ران‌ها، بازو، گردن و باسن با استفاده از تکنیک ساکشن برداشته می‌شود. همچنین پزشک جراح با شکل دهی به بدن شکل و اندامی مناسب را برای فرد ایجاد می‌کند.

هرچند که انجام عمل جراحی لیپوپلاستی یا همان لیپوساکشن سریع و بدون دوره نقاهت طولانی انجام می‌گیرد. اما معایب لیپوساکشن را نمی‌توان نادیده گرفت. از هزینه بالای عمل جراحی پیکرتراشی که بگذریم، ماندگاری جای زخم‌ها، افتادگی پوست و احتمال ایجاد عفونت، کم خونی و مشکلات دیکری از قبیل فتق شکم نمونه‌هایی از عوارض این عمل جراحی تهاجمی هستند. با این وجود تصمیم به استفاده از این روش برای رسیدن به اندام ایده‌آل تصمیمی شخصی است. البته فرد باید با آگاهی کامل و پس از تحقیقات لازم چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

تغییر سبک زندگی بدن ایده آل

بهترین برنامه تناسب اندام

در اینجا ما روش‌های کاهش وزن موجود را نفی و نقد نمی‌کنیم. اما قصد داریم یک روش کاربردی و بهتر به شما معرفی کنیم که به کمک آن به تناسب اندام و بدن ایده‌آل خود خواهید رسید بدون اینکه کمترین عوارض و مشکلات جسمی و روحی گریبانگیرتان شود.

شما می‌توانید رژیم‌های غذایی سخت و ناخوشایند را کنار بگذارید و به اندامی که آرزویش را داشتید برسید. یک برنامه تناسب اندام که بدون تمرکز بر چاقی و لاغری راه رسیدن به بدن ایده‌آل و رویایی را به شما نشان می‌دهد. بدنی ایده‌آل که هرگز به شکل و شمایل قبل برنمی‌گردد. به عبارتی ما قصد داریم ماندگارترین روش برای رسیدن به اندام متناسب و بدن سالم و ایده‌آل را به شما معرفی کنیم.

تناسب اندام با تغییر سبک زندگی

جایگاه تفکرات ما در مغز همانند رود آبی هستند که مسیر زندگی ما را تعیین می‌کنند. این تفکرات در حالت پیش فرض راه خود را می‌روند. ما می‌توانیم به قول معروف تکانی به خود بدهیم و با کنترل تفکرات و تبدیل آن‌ها به عادت مسیر زندگیمان را تغییر دهیم.

تغییر سبک زندگی در وجوه گوناگون از قبیل خوابیدن، کار کردن، صحبت کردن، تفریحات، رفتار با دیگران، نحوه غذا خوردن و موارد مشابه دیگر نمود پیدا می‌کند. اکثر این موارد به طور مستقیم و غیرمستقیم بر وضعیت روحی و تناسب اندام ما تأثیر می‌گذارند. ما می‌توانیم این مسیر را کنترل کنیم و عادت‌های درست و مفید را با عادات شکننده و مخرب جایگزین کرده و در راستای آن به بدن ایده‌آل، سالم و بدون بیماری دست یابیم. این روش ترکیبی از تغذیه، ورزش و افکار روانشتاختی است.

تغییر سبک زندگی بدن ایده آل

برای تغییر در سبک زندگی چه کار کنیم

اکنون این سوال مطرح است که چگونه و با چه ابزاری می‌توان سبک زندگی را تغییر داد. مهم‌ترین و شاید تنها ابزار ما برای تغییر مسیر و سبک زندگی تفکر است و از راه کنترل آن به هدف می‌رسیم. سوال بعدی این است که چگونه افکار خود را کنترل کنیم. چند راهکار ساده و کارساز زیر را بخوانید و حتما آنها را امتحان کنید.

مثبت اندیشی

مثبت اندیش باشید و منفی بافی را از ذهن خود دور کنید. به جای گفتن اینکه چرا به چیزهایی که می‌خواهم نمی‌رسم، بگویید برای رسیدن به آنچه می‌خواهم چه تلاشی کرده‌ام و اگر با وجود تلاش باز هم ناموفق بوده‌ام، احتمالا باید تلاش بیشتری داشته باشم یا اینکه مسیر دیگری را انتخاب کنم.

به بیان واضح‌تر به جای محکوم کردن خود و ایجاد سرخوردگی در مواقع ناکامی، راه حل‌هایی که امتحان نکرده‌اید را پیش روی خود بگذارید. راه‌حل‌هایی که هر بار به خاطر تنبلی یا دشوار بودن از امتحان آن سر باز می‌زنید. در خصوص کنترل افکار جهت رسیدن به تناسب اندام می‌توانیم این مثال را بزنیم که اگر با وجود انگیزه برای تغییر در اندام خود هنوز هم نتوانسته‌اید به نتیجه برسید، احتمالاً ورزش کردن را به یک عادت مهم در زندگی خود تبدیل نکرده‌اید. احتمالاً هنوز هم به محض گشنگی به سراغ غذاهای چاق کننده می‌روید و از گزینه‌های کم کالری‌تر استفاده نمی‌کنید.

نادیده گرفتن وسوسه‌ها

وسوسه‌ خصوصاً در مورد افرادی که اضافه وزن دارند، چالش مهمی است. عادت‌ها افراد را مجبور می‌کنند که علی‌رغم میل باطنی عمل کنند. در خصوص تناسب اندام با کمک تغییر عادات می‌توان عملکرد مغز را کنترل کرد؛  یعنی با استفاده از چند تکنیک ساده هم خود را به کم خوری عادت دهید و در ارسال پیام سیری به مغز دخالت کرده و بدون ایجاد مشکل در روند عادی زندگی عادت پرخوری را حذف کنید.

  1. استفاده از بشقاب، قاشق، کارد و چنگال‌های کوچک
  2. محدود کردن پرخوری به یک روز در هفته
  3. بخشش غذای اضافه به افراد نیازمند
  4. مکث کردن و گفتگو در هنگام صرف غذا

تغییر سبک زندگی بدن ایده آل

نتایج حاصل از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که افرادی که از ظروف بزرگ برای غذا استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که ظروف کوچک‌تر را به کار می‌برند، میزان مواد غذایی بیشتری مصرف کرده‌اند. لازم به ذکر است که مغز ما بسیار هوشمند است و میزان مصرف کالری مورد نیاز را براساس اندازه ظرف تخمین زده و از لحاظ ذهنی مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند.

تعیین مرزها، روال جدید و پاداش دهی

سه راهکار دیگر برای کنترل افکار و تبع آن تغییر سبک زندگی ایجاد مرزها، روال جدید در زندگی و استفاده از تکنیک پاداش‌دهی است. برای رسیدن به تناسب اندام مرزهایی در خوردن، خوابیدن و ورزش کردن ایجاد کنید. به عبارتی برای خود مرزی تعیین کنید که یک ساعت قبل از خواب هیچ‌گونه خوراکی میل نکنید. یا مرز شما این باشد که حتما صبحانه کامل بخورید. با چنین کارهایی می‌توانید از وعده‌های غذایی بد موقع و ناسالم پرهیز کنید.

پاداش نیز می‌تواند شما را از پرخوری و عذاب وجدان پس از آن رها کند. برای مثال در ازای نخوردن مواد غذایی مضر یا برای ورزش کردن در ساعات منظم برای خود پاداش تعیین کرده و این امور را به یک عادت خوشایند و آسان در زندگی تبدیل کنید.

کلام پایانی

در این مقاله ضمن توضیح در خصوص روش‌های رایج رسیدن به تناسب اندام، سعی کردیم بهترین، کارآمدترین و ماندگارترین راهکار برای رسیدن به بدن ایده‌آل یعنی کنترل تفکر و تغییر سبک زندگی را به شما معرفی کنیم. امیدوارم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.

نظرات