چگونه خار را از انگشتان دست و پا بیرون بیاوریم؟

0

۸ راه ساده و کاربردی برای درآوردن خار از انگشتان دست و پا

امروز در این پست روش خارج کردن خار از انگشتان دست و پا با ۸ روش ساده و کاربردی برای بیرون آوردن و درآوردن خار از انگشتان دست و پا که لازم است بدانید را توضیح دادیم تا در موارد ضروری از آنها استفاده کنید.

خارج کردن خار از انگشتان

چگونه خار را از انگشتان دست و پا بیرون بیاوریم؟

به احتمال زیاد تاکنون خار به دست و پاهایتان رفته، حالا خار گل یا خار چوب و براده شیشه و آهن و … که نیاز داشتید تا آن را از انگشتان دست و یا پا خارج کنید، گاهی نیز به دلیل ریز بودن خار، در پیدا کردن آن به مشکل برخوردید و نتوانستید جای خار را پیدا کنید و هب درمانگاه مراجعه کردید، اما نگران نباشید و راهکار ما را امتحان کنید تا راحتی خار را از دست بیرون بیاورید

روش خارج کردن خار از دست

ابتدا باید محل فرو رفتن خار پیدا کنید و به هیچ وجه محل خار را فشار ندهید، زیرا ممکن است بیشتر به گوشت فرو رود و حرکت ند.

برای پیدا کردن خار در دست و یا پا، به آرامی محل را با صابون بشویید و با حوله خشک کنید و سپس با دقت با یک ذره بین ساده محلی را که خار در آن فرو رفته ببینید و سپس با روشهای زیر خارهایی که سر آنها مشخص نیست را خارج کنید:

استفاده از بکینگ پودر یا جوش شیرین

یکی از راه هایی که برای دراوردن خارهایی که در پوست فرو رفته و سر آن پیدا نیست استفاده از بکینگ پودر و یا جوش شیرین است. برای این کار مقداری جوش شیرین را در آب سرد حل کنید و مانند خمیر روی دست بگذارید و آن را ببندید. بعد از یک روز محل خار رفتگی کمی متورم می شود و سر خار بیرون می آید و می توانید به راحتی آن را خارج کنید.

  8 راه ساده و کاربردی برای درآوردن خار از انگشتان دست و پا

در آوردن خار از دست با نوار چسب کاغذی

برای اینکار، یک تکه نوار چسب کاغذی بردارید و به آرامی دور انگشتتان و در محل فرو رفتن خار بپیچید. بعد به آرامی آن را باز کنید. اگر سر خار بیرون باشد احتمالا با کمک چسب از دستتان خارج خواهد شد.

خارج کردن خار از انگشتان با موچین

برای این کار، می توانید با موچین سر خار را پیدا کنید و به کمک موچین آن را خارج کنید.

استفاده از سوزن برای در اوردن خار

با سوزن هم می توانید خار را از دستان بیرون بیاورید. برای این کار سوزنی نوک تیز بردارید. سر آن را با پنبه الکلی ضد عفونی کنید. سپس آرام آرام روی محلی که خار فرو رفته بکشید تا سر خار را پیدا کنید. شاید در این حالت مجبور شوید کمی پوست را خراش دهید تا سر خار کاملا پیدا شود. حالا به کمک موچین می توانید آن را بیرون بیاورید.

روش خارج کردن خار از دست

سیب زمینی

تکه ای از سیب زمینی را برش دهید و روی محل فرو رفتن خار بگذارید و مدتی نگه دارید. پوست این قسمت نرم تر خواهد شد و سر خار را راحت تر می توانید پیدا کرده و آن را خارج کنید.

چسب چوب

کمی چسب چوب را روی انگشتتان بریزید و چند دقیقه ای صبر کنید. چسب چوب هنگام خشک شدن شبیه لایه ای پلاستیکی روی دستتان ایجاد می کند. حالا به آرامی چسب خشک شده را بردارید. احتمالا سر خار به چسب گیر کرده و راحت از انگشتان خارج خواهد شد.

نظرات