گفتاردرمانی آنلاین

0

اگر کودک شما در گفتار خود دارای مشکل باشد، طبیعی است که شما به عنوان والدین احساس نگرانی کنید. با این حال، نگران نباشید، شما یک راه راحت برای دریافت گفتار درمانی در منزل دارید. بله، درست است، گفتاردرمانی آنلاین.

گفتاردرمانی آنلاین از خدماتی است که متخصصان گفتاردرمانی در مرکز توانبخشی آنلاین ایران در کنار خدمات گفتاردرمانی در منزل و کلینیک و همچنین کاردرمانی آنلاین ارائه می شود.

گفتاردرمانی آنلاین

مهارت های ارتباطی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که کودکان در زندگی چه از نظر شخصی و چه حرفه ای به آن نیاز دارند.

گفتاردرمانی آنلاین ممکن است همان چیزی باشد که کودک شما به آن نیاز دارد تا دنیای جدیدی از امکانات را برای او بگشاید. برای کودکانی که تاخیر در گفتار و زبان دارند، تمرکز اصلی کمک به آنها برای غلبه بر چالش هایی است که با آن روبرو هستند و آنها را وادار به صحبت و تعامل با همسالان خود می کند.

حتی اگر بسیاری از افراد احساس کنند که درمان حضوری چهره به چهره انتخاب بهتری برای کمک به فرزندشان با مشکلات زبانی است، این روند در حال تغییر است. گفتار درمانی آنلاین اکنون راه هایی را برای غلبه بر مسائلی مانند دسترسی و راحتی ارائه می دهد.

گفتاردرمانی آنلاین چیست؟

گفتار درمانی حضوری در یک محیط چهره به چهره ممکن است همیشه امکان پذیر یا راحت نباشد، به خصوص در دنیای امروز. بنابراین، گفتار درمانی آنلاین یک جایگزین عالی برای کمک به کودک شما برای غلبه بر مشکلات گفتاری و زبانی است.

گفتار درمانی آنلاین یا از راه دور از یک برنامه اینترنتی برای ارائه جلسات گفتار درمانی شخصی استفاده می کند. بیمار و گفتاردرمانگر از طریق وب‌کم، هدست با میکروفون یا هر ابزار دیگری برای برقراری ارتباط، روی صفحه نمایش اینترنتی ارتباط برقرار می‌کنند. تمرینات درمانی مانند صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن در این جلسات انجام می شود.

ما در دنیای جدید و خارق العاده ای زندگی می کنیم که در آن کارها به طور چشمگیری به صورت آنلاین انجام می شود. درمان آنلاین و از راه دور با برنامه های ارتباط تصویری مزایای بسیار خوبی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است برای عادت کردن به آن به زمان کمی نیاز داشته باشند.

مشاوره آنلاین تنها یکی از گزینه های جدیدی است که جامعه فناوری محور آن را در دسترس قرار داده است.

با استفاده از اتصال به اینترنت، جلسات گفتاردرمانی بصورت آنلاین و مستقیم انجام می گیرد تا افراد در هر نقطه ای از کشور که زندگی می کنند بتوانند از خدمات گفتاردرمانی با کیفیت بهره مند شوند.

جلسات درمانی آنلاین مشابه مشاوره های حضوری است. با این حال، فرد همچنین به یک کامپیوتر، یک اتصال اینترنتی قوی، هدفون یا یک میکروفون نیاز دارید.

گفتاردرمانی آنلاین

گفتاردرمانی آنلاین برای چه افرادی مناسب است؟

درمان آنلاین برای گفتار، زبان، صدا و لکنت روشی بسیار انعطاف‌ پذیر برای بیماران است تا درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این گزینه درمانی برای بیمارانی که اضطراب اجتماعی دارند و دسترسی به درمان ندارند بسیار عالی است. البته، در حالی که برخی از کودکان ممکن است بدون مشکل خاصی آن را انجام دهند، برخی دیگر ممکن است نتوانند ارتباط خوبی با درمان آنلاین برقرار کنند.

مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از اینکه آیا فرزند شما می تواند روی صفحه نمایش تمرکز کند و آیا می تواند از رایانه استفاده کند یا خیر. بنابراین، کودکان بالای ۵ سال ممکن است برای درمان آنلاین مناسب تر باشند، زیرا آنها مهارت های توجه و گوش دادن منطقی دارند.

مزایای گفتار درمانی آنلاین

گفتاردرمانی آنلاین نه تنها هیجان‌انگیز است و به سرعت در حال گسترش است، بلکه به دلایل متعددی ارزش امتحان کردن را دارد. یک رویکرد مجازی برای مقابله با مشکلات گفتاری و زبانی مزایای زیر را ارائه می دهد:

  1. بدون نیاز به خروج از منزل و جابجایی می توانید از زمان مورد نیاز برای رفت و آمد به کلینیک گفتاردرمانی برای انجام کارهای دیگری در برنامه شلوغ خود استفاده کنید.
  2. صرفه جویی در هزینه های جابجایی نیز از دیگر مزایای گفتاردرمانی آنلاین است.
  3. زمان‌ بندی انعطاف‌پذیر کار با یک گفتاردرمانگر آنلاین، انعطاف‌ پذیری بیشتری در زمان‌ بندی جلسات ارائه می‌دهد. در همان زمان، جلسات را با فرزند خود مشاهده خواهید کرد، بنابراین می توانید نکاتی را در مورد چگونگی موفقیت بهتر برنامه درمانی در منزل بیاموزید. گفتار درمانگر شما همچنین ممکن است به شما اجازه دهد این جلسات آنلاین را برای مشاهده در آینده ضبط کنید.
  4. یک محیط آشنا و راحت برای کودک با مشکلات گفتار و زبان می تواند بازدهی جلسات درمانی را تا حد زیادی افزایش دهد. از آنجایی که جلسه در یک محیط آشنا برگزار می شود، کودک شما باید احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

جلسات درمان آنلاین چگونه است؟

بسیاری از کودکان به خوبی به گفتاردرمانی آنلاین پاسخ می‌ دهند زیرا فناوری می‌تواند به آنها انگیزه دهد. هر جلسه گفتاردرمانی با فعالیت‌ های درمانی تعاملی بطور کاملا فردی برای هر کودک در نظر گرفته می شود.

کودکان می‌ توانند از ماهیت تعاملی تمرین از راه دور بهره‌ های زیادی ببرند، که به ویژه برای کمک به کودکانی که مهارت‌ های توجه مناسبی ندارند در یک محیط واقعی مفید است.

اگرچه هر دو نوع گفتار درمانی به دلایل مختلف عالی هستند، اما شکلی که کودک شما در آن درمان خود را دریافت می کند، در نهایت به او و مشکلش بستگی دارد.

گفتار درمانی آنلاین به افراد زیادی این امکان را می دهد تا از راهنمایی های حرفه ای و مناسب برای مشکلات خود بهره مند شوند.

در حالی که جلسات گفتار درمانی حضوری هنوز ادامه دارد، بسیاری از مراجعان درمان آنلاین برای لکنت، تاخیر گفتار، آفازی، آپراکسی و اختلالات طیف اوتیسم را به اندازه گفتاردرمانی حضوری موثر می دانند.

نظرات