هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۲

0

عملی جراحی بینی یا ریونوپلاستی، یک جراحی زیبایی و درمانی است که به منظور برطرف‌سازی ایرادات ظاهری و عملکردی بینی درخواست و انجام شده و شامل کوچکتر کردن بینی، اصلاح استخوان، جمع کردن پره‌ها، قرینه سازی حفره‌های بینی، پیوند غضروف، اصلاح شکستگی و انحراف تیغه بینی، ترمیم بدشکلی حاصل از حوادث، افتادگی نوک بینی و … می‌شود.

با اینکه زیبایی نسبی است و تعریف هر فرد از زیبایی بر اساس پارامترهای شخصی متفاوت است اما یک معیار ثابت جهانی برای زیبایی تعریف شده که در آن زاویه میان بینی و لب بالایی آنها ۹۰ الی ۱۰۵ درجه است.
طبیعی است که افرادی که به دلیل فرم نامتناسب بینی خود از این محدوده خارج هستند، به دنبال نزدیک شدن به این معیار می‌باشند تا علاوه بر کسب حس رضایت از تناسب اعضای چهره ی خود، با اعتمادبنفس بیشتری در جامعه حضور ‌یابند.

البته همانطور که ذکر شد عمل بینی همواره با هدف زیبایی و از جنبه ظاهری انجام نمی‌شود و در مواردی نظیر وجود توده ی پولیپ، انحراف تیغه بینی یا شکستگی برای اصلاح بینی و بهبود تنفس و به منظور درمان انجام می‌شود و تغییری در ساختار ظاهری بینی ایجاد نمی‌شود.

 دکتر فرشته عبدالمطلبی

سنین مناسب جراحی بینی

جراحی بینی استخوانی در کرج یکی از جراحی‌های پرتقاضا است که نسبت به جراحی بینی گوشتی آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. جراحی بینی گوشتی در کرج نیز دارای متقاضیان زیادی است که اغلب افراد به منظور اصلاح فرم بینی متقاضی آن هستند.
جراحی بینی می‌بایست پس از سن رشد و پس از توقف رشد اجزای صورت انجام گیرد. این دوره اغلب در دختران پس از ۱۴ سالگی و برای پسران پس از ۱۶ سالگی رخ می‌دهد.

به طور متوسط، جراحی بینی حدود یک الی دو ساعت به طول می‌انجامد که ممکن است در مواردی بسته به تعداد جراحی و شرایط بیمار این زمان بیشتر هم شود. این جراحی اغلب با بیهوشی عمومی و در مواردی طبق صلاحدید پزشک متخصص با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
ما در ادامه ی این مقاله مواردی همچون انواع جراحی بینی، مهم‌ترین نکات قبل از جراحی بینی، مهم‌ترین نکات بعد از جراحی بینی، توصیه‌های بعد از عمل بینی ، هزینه جراحی بینی در کرج و موثرترین نکات در هزینه جراحی بینی را بررسی خواهیم نمود؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جراحی بینی در کرج

انواع جراحی بینی

تکنیک‌های جراحی بینی در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل عمل بینی با تکنیک بسته و با تکنیک باز است. در تکنیک بسته همانطور که از نامش پیداست جراح برشی در قست بیرونی بینی ایجاد نمی‌کند و برش جراحی در داخل بینی صورت می‌گیرد و اسکاری بر روی صورت باقی نمی‌ماند اما در این روش جراح تسلط کافی بر ساختار بینی ندارد و ممکن است در انجام برخی اقدامات دارای محدودیت باشد.

در جراحی با تکنیک باز یک برش کوچک در ناحیه غضروف بین دو بینی در قسمت خارجی بینی یا در ناحیه کلوملا ایجاد می‌شود اما نکته ی مثبت این نوع جراحی، دسترسی راحت به غضروف و استخوان بینی است که امکان تغییر و اصلاح تمامی بخش‌های بینی را ممکن می‌سازد. مهارت پزشک و مراقبت‌های بعد عمل تا حد بسیار زیادی بر نتیجه ی جراحی و اسکار حاصل از آن موثر است.

جراحی بینی در سه شکل طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی انجام می‌شود. جراحی طبیعی اغلب برای انجام اصلاحات و برطرف سازی مشکلات بینی انجام می‌شود که در آن ظاهر طبیعی بینی حفظ می‌شود و اغلب بین لب بالایی و نوک بینی زاویه ی ۹۰ درجه ایجاد می‌شود و قوس روی بینی بسیار کم است.

این جراحی اغلب مناسب افراد طبیعی پسند و مردانی که تمایلی به تغییر فرم بینی ندارد، می‌باشد. جراحی فانتزی بینی یا جراحی بینی عروسکی، اغلب مناسب افرادی با بینی استخوانی و بانوان است که در آن زاویه بین نوک بینی و لب در بیشترین حالت نسبت به جراحی طبیعی و نیمه فانتزی است و قوس روی بینی در بیشترین حالت است.

این نوع از جراحی از سوی مردان کمترین تقاضا را دارد. جراحی بینی نیمه فانتزی ترکیبی از بینی فانتزی و طبیعی است و قوس آن کمتر از حالت عروسکی و بیش‌تر از حالت طبیعی بینی است.

جراحی بینی در کرج

مهم‌ترین نکات قبل از جراحی بینی

جراحی بینی در کرج یکی از پرتقاضاترین خدمات زیبایی است. پیش از جراحی بینی بهتر است با پزشک خود در مورد برخی نکات پیش و پس از جراحی صحبت کنید و تمامی نکاتی که نیاز است پیش از جراحی رعایت کنید را در نظر داشته باشید.

اولین نکته ای که می‌بایست پیش از جراحی با پزشک خود در میان بگذارید، داروهایی است که مصرف می‌کنید.
ممکن است دارویی در نتیجه ی جراحی شما موثر باشد و باعث دریافت بازخورد منفی گردد؛ برای مثال آسپرین که مصرف آن بسیار عادی و رایج است، باعث جلوگیری از انعقاد طبیعی خون می‌شود و می‌بایست ۲ هفته پیش از جراحی مصرف آن متوقف گردد.
همچنین توقف مصرف دخانیات، توتون، تنباکو و منع نوشیدن مشروبات الکلی ۲ هفته پیش از جراحی بینی یکی از اقدامات ضروری است.

پیش از جراحی بینی همانند اغلب جراحی‌ها می‌بایست از مصرف غذا و نوشیدن مایعات به مدت ۸ ساعت خودداری کنید و در زمان بیهوشی ناشتا باشید، زیرا معده ی پر ممکن است در زمان ورود لوله ی پلاستیکی منعطف از دهان به نای به منظور تنفس برای شخص خطرساز باشد. رعایت بهداشت پوستی و اصلاح صورت و استحمام پیش از جراحی نیز در حفظ سلامت شخص موثر است.

عمل بینی در کرج

مهم‌ترین نکات بعد از جراحی بینی

رعایت برخی نکات پس از جراحی می‌تواند موجب تسریع در بهبود و دریافت نتیجه ی بهتر می‌شود. تورم و کبودی در ناحیه اطراف چشم و سرخی چشم در روزهای نخست پس از جراحی طبیعی است که روند بهبود آن با استفاده از کمپرس گرم پس از ۴۸ ساعت بعد از جراحی تسریع می‌یابد.
قرار دادن چند بالش زیر سر و بالاتر قرار گرفتن سر در نخستین روزهای پس از جراحی می‌تواند تورم بعد از جراحی بینی را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

درد در ناحیه ی جراحی نیز پس از جراحی دور از انتظار نیست که با مصرف مسکن‌های تجویز شده قابل کنترل است.
همچنین آنتی بیوتیک‌ها می‎توانند مانع بروز عفونت در ناحیه ی جراحی شوند. شست و شوی بینی با استفاده از سرم مخصوص و دریافت آموزش‌های لازم در رابطه با زدن چسب نیز پس از جراحی و برداشتن گچ بینی لازم است.
مصرف هرگونه دخانیات روند بهبود را مختل می‌کند و لازم است تا مدتی پس از جراحی نیز از این امر خودداری نمایید.

همچنین مصرف الکل می‌تواند منجر به خونریزی بینی شود پس بهتر است از نوشیدن هر گونه نوشیدنی الکلی پرهیز کنید.
همچنین بهتر است در روزهای نخست پس از جراحی از غذاهای آبکی و مایعات استفاده کنید و در طول دوره ی نقاهت از انجام کارهای سنگین و عطسه و سرفه با دهان باز بپرهیزید.

هزینه جراحی بینی در کرج

هـزینه جـراحی بینی در کرج

طبیعتا محل جغرافیایی دریافت خدمت زیبایی و جراحی بینی در هزینه‌ها موثر خواهد بود و ممکن است تغییرات قیمت میان شهرها و استان‌های مختلف محسوس باشد.
هزینه جراحی بینی در کرج نیز ثابت نیست و بر اساس مولفه‌ها و پارامترهای گوناگون متغیر است. اغلب افراد خدمت جراحی بینی را برای زیبایی و اصلاح فرم ظاهری بینی را درخواست می‌کنند که در این شرایط بیمه مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه برعهده نمی‌گیرد و تعهدی از بابت بازگشت تمام یا بخشی از هزینه ندارد.

در برخی موارد جراحی بینی به منظور خدمت سلامتی و با تجویز و توصیه پزشک متخصص تقاضا می‌گردد و انجام آن موجب بهبود عملکرد سیستم تنفسی و بینی می‌شود. برای مثال افراد در مواجهه با مشکلاتی از قبیل شکستگی بینی، انحراف تیغه بینی و … تحت جراحی بینی قرار می‌گیرند و در صورتی‌که جراحی آنها جنبه زیبایی نداشته باشد، در شرایط خاصی کاندیدای پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

موثرترین نکات در هـزینه جـراحی بینی

هزینه جراحی بینی بسته به پارامترها و نکات گوناگون متغیر است. جراحی بینی گوشتی در کرج و جراحی بینی استخوانی در کرج دارای هزینه‌های متفاوت می‌باشند و شرایط مختلفی دارند. شرایط شخصی فرد و نوع و تکنیک جراحی از موثرترین نکات در هزینه جراحی بینی است.

یکی از مهم‌ترین پارامترهای موثر در هزینه جراحی بینی تخصص و مهارت پزشک و دستمزد دریافتی از سوی جراح است.
سایر هزینه‌های جانبی که موجب تغییر هزینه جراحی بینی می‌شود شامل هزینه‌های آزمایشات انجام شده پیش و پس از جراحی و جلسات مشاوره است که بسته به پزشک و مرکز درمانی، متغیر است و در هزینه جراحی موثر است.

تکنیک جراحی انجام شده بصورت باز و بسته و انواع آن شامل جراحی طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی نیز از پارامترهای دخیل در هزینه جراحی بینی در کرج است.
انجام جراحی بینی تخت بیهوشی انجام می‌شود که دستمزد متخصص بیهوشی بر اساس مهارت و سابقه بر هزینه‌های جراحی می‌افزاید.
نوع مرکز درمانی شامل بیمارستان و کلینیک نیز در هزینه‌های جراحی دخیل است.

توجه به امکانات موجود در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، ، مواد مصرف شده در جراحی، نحوه رسیدگی به بیمار و هتلینگ و بستری در بیمارستان نیز بسیار مهم است.
طبیعتا دریافت خدمت در بیمارستان دولتی با رسیدگی معمولی با دریافت خدمات ویژه در بیمارستان‌های غیردولتی و خصوصی دارای تفاوت قیمت می‌باشد.

تعیین دقیق هزینه‌های جراحی پس از مراجعه به پزشک متخصص و پس از دریافت مشاوره‌های لازم و انجام آزمایشات مربوطه انجام می‌شود.

جراحی بینی در کرج

جمع بندی هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۲

بینی اولین و سازنده‌ترین عضو صورت است که تاثیر بسیار محسوسی در چهره ی شخص می‌گذارد و مهم‌ترین عضو ظاهری بدن است.
رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از جراحی‌های پرطرفدار است که اصلاح کننده فرم بینی است که موجب متناسب‌سازی بینی با چهره می‌شود و انواع مختلفی دارد که بر اساس درخواست و چهره ی شخص نوع و تکنیک سجراحی انتخاب می‌شود.

هزینه جراحی بینی در کرج بر اساس پارامترهای مختلف تغییر می‌کند. دکتر فرشته عبدالمطلبی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی و سر و گردن است که بهترین خدمات جراحی پلاستیک بینی و صورت (پلک، ابرو، پروتز چانه و گونه) و آندوسکوپی بینی و سینوس را با بهترین نتیجه و بیشترین رضایت از سوی مراجعان در کرج ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر و رزرو وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.

نظرات