هایفو صورت و بدن چگونه انجام می شود؟

0

هایفو صورت و بدن یک درمان زیبایی غیرتهاجمی با اثر و ماندگاری نسبتا طولانی مدت است و از جمله تکنیک‌های نسبتا جدید به شمار می‌آید که برای سفت کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک از امواج اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن و در نتیجه سفت‌تر شدن پوست استفاده می‌کنند. HIFU مخفف High-Intensity Focused Ultrasound است، یک فناوری زیبایی پیشرفته است که به طور قابل توجهی چندین ناحیه از صورت و بدن را سفت و لیفت می‌کند. این متد پیشرفته علائم پیری را به میزان زیادی کاهش داده و رنگ پوست را در یک جلسه بهبود می‌بخشد.

 هایفو صورت و بدن

اصول کار هایفوتراپی چیست؟

برخلاف لیزر که از بیرون به داخل نفوذ پیدا کرده و اثر خود را اعمال می‌کند، هایفوتراپی  از سطح پوست گذر کرده و انرژی متمرکز را به عضلات و بافت‌های ساختاری عمیق اعمال می‌کند. در تکنیک هایفوتراپی صورت و بدن از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌کنند. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند و باعث می شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. در پاسخ به این آسیب ایجاد شده، بدن کلاژن تولید می‌کند تا به رشد مجدد سلول‌ها کمک کند. کلاژن یکی از مهمترین پروتئین‌های موجود در بدن و به ویژه در پوست است که ساختار و خاصیت ارتجاعی به آن بخشیده و نقش مهمی در جوانسازی پوست دارد.

با تحریک تولید طبیعی کلاژن در بدن، پوست ظاهری سفت با ماندگاری دراز مدت و مداوم پیدا می‌کند. از آنجایی که فن‌آوری اولتراسوند بصورت غیرتهاجمی از داخل پوست به سمت بیرون عمل می‌کند ( ترمیم از داخل به بیرون پوست)، نتایج آن به تدریج طی ۲ تا ۳ ماه ظاهر می‌شوند و می‌تواند تا ۶ ماه بعد از عمل همچنان بهبودی ادامه داشته باشد.

کاربردهای هایفو صورت و بدن

هایفو صورت و بدن

هر ساله افراد بیشتری از روش هایفوتراپی صورت و بدن برای لیفت صورت و پوست و در کل جوانسازی پوست استفاده می‌کنند، زیرا استفاده از این تکنیک مزایای بی‌شماری برای آنها دارد. از جمله مزایای این متد درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چین و چروک صورت و گردن را کاهش داده و پوست شل و افتاده را سفت می‌کند.
  • در لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها تاثیر بسزائی دارد.
  • خط فک را نمایان‌تر کرده و دکلته را سفت می‌کند.
  • نتایج حاصل از آن طولانی مدت بوده و ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند.
  • برای همه انواع پوست‌ها قابل انجام است.
  • خط لبخند را اصلاح می‌کند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی هستند؟

هایفوتراپی صورت و بدن برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سالی که دارای درجاتی از شلی و افتادگی پوست هستند استفاده می‌شود. از آنجائیکه هدف افراد از انجام این تکنیک به تاخیر انداختن و کاهش سرعت روند پیری پوست است بنابراین کسانی که در سنین پائینتر و به عبارتی جوانتر هستند بهره بیشتری از این روش خواهند برد.

علاوه بر این تکنیک هایفوتراپی در افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارد تا بتواند فرد را به نتیجه دلخواه خود از این تکنیک برساند.

دقت داشته باشید در افرادی که سنشان بالاست طوری که درجات افتادگی و شلی پوست به ویژه در ناحیه گردن در آنها بسیار بالا است، استفاده از تکنیک هایفوتراپی صورت و بدن برای آن‌ها پاسخگو نخواهد بود و به ناچار باید روی به روش‌های جراحی بیاورند. همچنین کسانی که در نواحی مورد نظرشان برای درمان دارای زخم‌ها، عفونت، ایمپلنت‌های فلزی و آکنه‌های کیستی هستند نیز کاندید مناسبی برای استفاده از این تکنیک نیستند.

مزایای هایفو صوت و بدن چیست؟

هایفو صورت و بدن

هایفوتراپی صورت و بدن از جمله روش‌های درمانی پیشرفته‌ای است که در آن بدون نیاز به هیچ نوع برش یا جراحی ، نتایج دلخواه خود از جمله لیفت پوست در نواحی مختلف بدن را کسب خواهید کرد، استفاده از این روش درمانی مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تعداد جلسات مورد نیاز تنها یک تا ۳ جلسه است تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.
  • هر جلسه درمانی تقریبا ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و بسیار کوتاه است.
  • روشی آسان است، هیچ دوره نقاهتی نداشته و روشی کاملا ایمن و موثر است.
  • ماندگاری نتایج حاصل از هایفوتراپی حدود ۱ تا ۲ سال است.
  • نیازی به استفاده از تزریق و برش‌ نیست بنابراین دردی حین عمل احساس نخواهید کرد و نیازی به پانسمان نیز وجود ندارد.
  • در صورتی که قبلا جراحی‌های زیبایی روی پوست انجام داده باشید با هایفوتراپی صورت و بدن می‌توانید باعث افزایش ماندگاری نتایج حاصل از آن شوید.
  • در صورت لزوم می‌تواند همراه با روش‌های دیگر درمانی مثل میکرونیدلینگ انجام شود.
  • هزینه‌ی آن به نسبت جراحی سنتی بسیار کمتر است.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از هایفو صورت و بدن

هایفو صورت و بدن

همانطور که پیشتر نیز گفته شد سونوگرافی متمرکز صورت با شدت بالا (HIFU) نوید یک روش غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست و کاهش ظاهر چین‌ و‌ چروک را می‌دهد. این روش بسیار سریع است و نواحی خاصی از صورت و گردن را هدف قرار می‌دهد که نیاز به جوانسازی دارند. در حالی که هایفوتراپی صورت و بدن یک روش ایمن برای سفت کردن صورت در نظر گرفته می‌شود، با اینحال هیچ روشی بی‌عیب نیست و قبل از انجام هایفو صورت باید به عوارض جانبی خاصی توجه کرد. از جمله عوارض جانبی هایفو صورت و بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درد

درمان اولتراسونیک معمولاً بدون درد است و کاربران احساس سوزن سوزن شدن خفیف یا گرما روی پوست را گزارش می‌کنند که فقط در طول درمان احساس می‌شود به همین منظور یک متخصص زیبایی باتجربه می‌تواند در صورت تشدید درد یک کرم بی‌حس کننده یا داروی خوراکی برای زیباجوی عزیز تجویز کند.

لکه دار شدن پوست

این شایع‌ترین عارضه جانبی گزارش شده توسط زیباجویان در طی مطالعه‌ای بود که در مورد اثربخشی HIFU تحقیق انجام می‌شد. نواحی تحت درمان با هایفو ممکن است قرمز و لکه‌دار شوند، به خصوص اگر پوست شما حساس و مستعد قرمزی باشد. این عارضه جانبی دائمی نیست، معمولا چند ساعت پس از درمان از بین می‌رود.

تورم

متورم شدن پوست از عوارض نادر هایفوتراپی صورت و بدن است، اما از آنجایی که پوست هر فرد متفاوت است، بنابراین ممکن است شما شاهد تورم در پوست خود باشید. تورم معمولاً پس از چند روز ناپدید می‌شود.

بی حسی

امواج صوتی ساطع شده در طول روش هایفوتراپی به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ می‌کند تا حتی عمیق‌ترین چین‌ و چروک‌ها را از بین ببرد. این فناوری در توانایی خود برای نفوذ به درم و لایه سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) منحصر به فرد است، که عمیق‌تر از تمام درمان‌های غیرتهاجمی دیگر است. از آنجایی که هایفو به عمیق ترین لایه‌ها نفوذ می‌کند، گاهی اوقات این می‌تواند باعث آسیب جزئی شود که می‌تواند منجر به احساس بی‌حسی شود.

احساس سوزن سوزن شدن بیشتر در نواحی ظریف مانند اطراف چشم‌ها و لب‌ها اتفاق می‌افتد. کسانی که احساس بی‌حسی را گزارش کردند که این علامت طی دو هفته بدون نیاز به دارو یا مداخله پزشکی برطرف شد.

 هایپرپیگمانتاسیون

گاها استفاده از تکنیک هایفوتراپی می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست و تیره شدن آن شود.

بی تاثیری هایفوتراپی در پوست

افرادی که تحت درمان هایفو صورت و بدن قرار گرفته‌اند، گاهی اوقات هیچ مزیت یا عوارض جانبی قابل مشاهده‌ای از درمان اولتراسوند را تجربه نمی‌کنند. یعنی نه عوارض جانبی خاصی را تجربه می‌کنند و نه اثر مثبتی از این درمان می‌بینند.

منظور از هایفوتراپی صورت چیست و چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه HIFU با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند، با افزایش دمای این لایه به سلول‌های مورد نظر آسیب وارد می‌شود. با این آسیب وارده بدن شروع به تولید کلاژن می‌کند تا بدین طریق بتواند ساختمان طبیعی پوست و بافت‌های اطراف آن را حفظ کند. طبیعتا با افزایش تولید کلاژن بر سفتی پوست نیز افزوده شده و از میزان خطوط و چین‌ و چروک آن کاسته خواهد شد و نهایت پوستی صاف و بدون چین‌ و چروک به شما خواهد داد.اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری ار تکنولوژی هایفوتراپی بر روی صورت بدست آورید، پیشنهاد می کنیم مقاله هایفو صورت را مطالعه نمائید.

نتایج حاصل از انجام هایفو صورت و بدن

شاید نتایج انجام هایفو صورت و بدن مدتی بعد از انجام این تکنیک شروع به نمایان شدن بکند ولی محبوبیت این روش به حدی بالاست که افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند از جمله نتایجی که می‌توان از انجام این متد زیبایی مشاهده کرد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تاثیر در جوانسازی و شادابی پوست تنها پس از ۲ الی ۳ جلسه درمانی به فاصله ۳ الی ۶ ماه.
  • افزایش گردش خون در منطقه، تغذیه سلول‌های پوستی و تشویق و تحریک آنها به تکثیر و تولید پروتئین‌های الاستین و کلاژن.
  • تقویت ماهیچه‌های نواحی تحت درمان.
  • درمان شلی و افتادگی پوست، پلک، کاهش میزان گودی و کیسه زیرچشم و نهایتا سفتی پوست.
  • از بین بردن چین‌ و چروک صورت و گردن.
  • کاهش میزان آکنه و زخم‌های ناشی از آن.
  • کاهش میزان رسوب چربی در زیر پوست.

هر جلسه هایفوتراپی چقدر زمان نیاز دارد؟

بسته به ناحیه مورد درمان مدت زمان هر جلسه متغیر خواهد بود ولی به طور متوسط هرجلسه حدود نیم ساعت زمان می‌برد. طبیعتا در صورت نیاز به درمان نواحی متعدد در بدن مدت زمانی که صرف خواهد شد نیز بیشتر است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای بهبود پوست با هایفوتراپی چقدر است؟

بسته به وضعیت پوست و اینکه از چه میزان و چه درجه شلی و افتادگی پوست برخوردار است یا قدرت ترمیم آن چقدر است تعداد جلسات مورد نیاز متغیر خواهد بود. طبیعتا در افراد جوانی که به تازگی علائم پیری در صورت و یا پوستشان ظاهر شده است تعداد جلسات کمتر و افراد مسن‌تر تعداد جلسات بیشتری برای کسب نتایج مطلوب نیاز دارند.

مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی صورت و بدن

همانطور که پیشتر نیز گفته شد هایفوتراپی صورت و بدن یک تکنیک غیرتهاجمی و غیرجراحی است که عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و یا می‌توان گفت از هیچ عارضه جانبی برخوردار نیست، بنابراین نیازی به سپری کردن دوره نقاهت و دوره‌ی بهبودی نیست. بسته به نوع پوست فرد تنها ممکن است استفاده از کرم ضد التهاب خفیف و ضد آفتاب با کیفیت خوب یا پمادهای تخصصی پوستی برای بهبود وضعیت پس از درمان پوست کفایت کند.

لیفت صورت با هایفو بهتر است یا جراحی سنتی؟

هایفو صورت و بدن

لیفت صورت سنتی یک عمل زیبایی است که در آن جراح ظاهر صورت بیماران را تغییر می‌دهد. هدف از این جراحی این است که با تنظیم و برداشتن بخش‌هایی از پوست و بافت ماهیچه‌ای صورت و گردن، چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهند. قبل از شروع عمل، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد تا دردی که اغلب بخشی از عمل است را احساس نکند. علیرغم وجود تحولات اخیر در زمینه زیبایی و لیفت پوست و علیرغم خطرات و احتمال باقی ماندن عوارض پزشکی و اسکارهایی که بهبودی آنها به زمان بیشتری نیاز دارد در روش جراحی، مردم همچنان ترجیح می‌دهند «زیر چاقو» بروند زیرا نتایج حاصل از آن نسبتاً «دائمی» است. لیفت صورت سنتی بسیار گران است و نتایج آن نیز ممکن است همیشه طبیعی نباشد.

هایفو صورت و بدن یا HIFU یکی از روش‌های نوین جوانسازی پوست است و شاید تنها یک دهه است که ابداع شده است. همانطور که گفته شد این تکنیک از انرژی اولتراسوند یا پرتوهای لیزر برای تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن استفاده می‌کند و این تولید کلاژن باعث می‌شود پوست اطراف صورت سفت‌تر و انعطاف‌پذیرتر شود. یکی از دلایل محبوبیت روش هایفوتراپی صورت و بدن این است که از روش‌ها و منابع طبیعی خود بدن برای ترمیم و بهبود وضعیت پوست استفاده می‌کند.

علاوه بر این، نتایج حاصل از این تکنیک کاملا طبیعی است، بنابراین افراد بدون اینکه تغییرات مصنوعی چندانی پیدا کنند فقط شبیه یک نسخه پیشرفته‌ و جوانتر از خودشان می‌شوند.از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های هایفوتراپی صورت و بدن با روش جراحی هزینه آن است که به نسبت کمتر از روش سنتی است ولی از طرفی هایفوتراپی بایستی هر دو سه سال یکبار تکرار شود تا اثر آن ماندگاری بیشتری داشته باشد.اگر تمایل دارید قیمت هایفو صورت را در بهترین کلینیک های زیبایی بدست آورید، پیشنهاد می کنیم به شهر کلینیک مراجعه کنید.

سخن پایانی

به عنوان سخن آخر اینکه با توجه به کم بودن میزان عارضه و کوتاهی دوره نقاهت استفاده از هایفوتراپی صورت و بدن و نیز به دلیل انرژی بالای دستگاه هایفو، این تکنیک توانسته است انقلابی بزرگ در حوزه جوان‌سازی پوست ایجاد کند. در نتیجه امروزه استفاده از این تکنیک به یک روش محبوب برای برطرف کردن مشکلات پوستی و یا جوانسازی پوست از نظر بسیاری از پزشکان و زیباجویان شناخته می‌شود چرا که تقریبا تمامی افرادی که از مشکلات پوستی خود شکایت دارند می‌توانند از این روش برای ایجاد ظاهری بهتر استفاده کنند.

نظرات