چرا بعد از خوردن قرص اورژانسی دچار خونریزی و لکه بینی شدم + علت

0

چرا بعد از خوردن قرص اورژانسی دچار خونریزی و لکه بینی شدم + علت

خونریزی و لکه بینی بعد از خوردن قرص اورژانسی نشانه چیست و آیا خطرناک است‌؟ و علل لکه بینی بعد از خوردن قرص اورژانسی مانند تنسی و لونژیل و دیگر قرص های اورژانسی را در مجله حرف تازه میخوانید

چرا بعد از خوردن قرص اورژانسی دچار خونریزی و لکه بینی شدم + علت

علت ترشحات قهوه ای بعد از خوردن قرص اورژانسی

قرص اورژانسی (EC ) برای پیشگیری از بارداری مصرف میشود که بعد از یک رابطه جنسی پر خطر و بدون محافظت مصرف میشود البته این در صورتی است که لانه گذاری و حانلگی رخ نداده باشد ، اگر باردار شده باشید دیگر این قرص نمی تواند از آن جلوگیری کند و ۱۰۰٪ موثر نیست.
با این وجود، هرچه زودتر پس از رابطه جنسی از آن استفاده کنید که زمان تاثیر آن نهایتا تا ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی کردن است که باید خانم ها مصرف کنند.
اگر بتوانید بلافاصله بعد از اتمام رابطه قرص را بخورید به احتمال زیاد خطر بارداری ناخواسته کاملا از بین می رود. برخی خانم ها بعد از مصرف این قرص دچار لکه بینی و نگرانی ناشی از آن می شوند که در این مقاله از مجله حرف تازه علت و دلایل آن را میخوانید.

قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی می تواند شامل استفاده از دستگاه داخل رحمی مسی آی یو دی و ترکیبی از قرص های ضد بارداری تجویز شده تحت نظر پزشک باشد. با این حال، ارزان ترین و قابل دسترس ترین فرم EC قرص اورژانسی لونژیل است که بدون نیاز به نسخه نیز در تمام داروخانه ها در دسترس می باشد.

علت لکه بینی بعد از خوردن قرص اورژانسی

قرص اورژانسی، که گاهی به عنوان قرص صبحگاهی نیز از آن نام برده می شود، عوارض جانبی طولانی مدت و جدی ندارد
در اکثر موارد، زنانی که  EC مصرف می کنند هیچ عوارضی را تجربه نمی کنند. با این حال، برخی از اشکال قرص EC باعث عوارض جانبی جزئی خواهد شد. شایع ترین عوارض جانبی این قرص ها عبارتند از:

• حالت تهوع
• استفراغ
•  سردرد
•  خستگی
•  سرگیجه
• تاثیر در چرخه قاعدگی

مدت زمان خونریزی بعد از خوردن قرص لونژیل

چند روز بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود میشیم

بعد از مصرف این قرص پریودی شما ممکن است یک هفته زودتر یا دیرتر رخ دهد. اگر پریودی بیش از یک هفته تاخیر داشت، ممکن است نیاز به آزمایش بارداری باشد.
همچنین توجه داشته باشید درست است که می گوییم این قرص عوارض جانبی زیادی ندارد اما منظور مصرف کم آن است و اگر به طور دائم مثلا در هر بار رابطه بدون محافظت و پرخطر بخواهید از آن ها استفاده کنید عوارضی جدی مانند ناباروری خواهد داشت.

آیا خونریزی بعد از مصرف قرص اورژانسی خطرناک است؟

برخی از خانم هایی که از قرص های اورژانسی بارداری استفاده می کنند ممکن است بلافاصله خونریزی یا لکه بینی واژینال داشته باشند. این خونریزی معمولا در عرض سه روز به پایان می رسد. با این حال، خونریزی طولانی تر از سه روز یا سنگین تر ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی تر باشد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

اگر علائمی مانند سرگیجه یا درد شکمی دارید، برای مشاوره با پزشک خود مشورت کنید. بنابراین اگر خونریزی بعد از چند روز برطرف نشد یا سنگین تر شد و بخصوص زمانی که با درد همراه باشد باید به پزشک خود مراجعه کنید.
این مسئله ممکن است به دلیل سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم رخ دهد. لازم به ذکر است که بعد از مصرف قرص های ضد از بارداری یک هفته زودتر یا دیرتر رخ دادن پریودی طبیعی است.

مدت زمان خونریزی بعد از مصرف قرص اورژانسی

لکه بینی و خونریزی در اکثر مواقع جای نگرانی ندارد. اگر چه عارضه جانبی معمولی نیست، اما هورمون های موجود در این قرص ها می توانند باعث واکنش بدن شما و خونریزی شوند که کمتر کسی دچار این حالت میشود.
بنابراین اگر این مسئله دلیل خونریزی شما باشد، خطرناک نیست و پس از پریود شدن رفع می شود.

قرص اورژانسی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته و رابطه جنسی بدون محافظت است که گاهی در برخی از خانم ها ایجاد خونریزی و لکه بینی میشود . اگر خونریزی بدون درد باشد، اصلا جای نگرانی نیست و این حالت به دلیل وجود هورمون های پروژسترون یا استروژن داخل انواع قرص های اورژانسی است.
اما در صورتی که خونریزی بیش از یک هفته طول بکشد و لکه بینی همراه با علائمی مانند ضعف و سرگیجه یا درد همراه باشد، حتما به دلیل مسئله ای جدی است که باید به پزشک مراجعه نمایید

نظرات