چرا باید در خرید تجهیزات مراقبتی از پا دقت کرد

0

پا عضو بسیار مهمی از بدن است و در زندگی ما نقش اساسی دارد. با این وجود مراقبت از سلامت آن برای بسیاری از افراد چندان مهم نبوده است. از همین رو آمار بیماری‌هایی که پاها را درگیر می‌کنند، چه در جوانان و چه در افراد مسن بالا است. این موضوع این افراد را به استفاده از تجهیزات مراقبتی پا وادار می‌کند. زانو بند طبی و جوراب واریس از جمله تجهیزاتی هستند که برای مراقبت از پا تولید می‌شوند.

اما آیا انتخاب و خرید تجهیزات مراقبتی از پا کاری آسان است؟ از آن جایی که این تجهیزات وظیفه بهبود وضعیت پای افراد را بر عهده دارند، در صورتی که کیفیت مناسبی نداشته باشند، ممکن است نه تنها مفید نبوده، بلکه آسیب زا نیز باشند. از همین رو توصیه می‌شود هنگام خرید تجهیزات مراقبتی از پا نهایت دقت و توجه را داشت. این مقاله راهنمای شما برای خریدی مطمئن است.

جوراب واریس

اهمیت خرید تجهیزات مراقبتی از پا

امروزه بسیاری از انسان‌ها با مشکلاتی در پای خود مواجه هستند و به استفاده از تجهیزات مراقبتی از پا نیاز دارند. برخی می‌بایست از جوراب واریس استفاده کنند، برخی از زانو بند طبی و برخی دیگر از مچ بند پا و…. اما چرا خرید این نوع محصولات اهمیت زیادی دارد؟ در ادامه قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم.

زانوبند طبی

گاهی ممکن است هنگام راه رفتن با احساس درد و سنگینی در ناحیه پا مواجه شوید. حتی این امکان وجود دارد که به دلیل ایجاد عارضه در زانوهای خود دچار درد در این قسمت باشید. در این شرایط شما به زانو بند طبی نیاز دارید که درد شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و راه رفتن را برای شما آسان می‌کند.

زانو بند طبی

عملکرد زانو بند طبی به گونه‌ای است که میزان خون رسانی به زانو را افزایش و میزان فشار بر این قسمت را کاهش می‌دهد. در نتیجه درد زانو کم‌تر می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید راه بروید. البته این در صورتی است که این زانو بند متناسب با سایز شما و بر اساس استانداردهای لازم تولید شده باشد.

جوراب واریس

گاهی ممکن است رگ‌های پایین پا دچار مشکل شده و خون به طور معمول در آن‌ها جریان پیدا نکند. در این شرایط خون در رگ‌های پا جمع و لخته می‌شود و باعث گشاد شدن رگ‌ها می‌گردد. از طرفی با نرسیدن خون به قلب، فشار بر ورید افزایش پیدا می‌کند. برای حل این مشکل جوراب‌های طبی واریس تولید شده‌اند که اهمیت استفاده از آن، برطرف کردن این فشارها است.

این نوع جوراب عضلات پا را فشرده می‌کند تا رگ‌های گشاده شده، تنگ‌تر شوند و خون با سرعت بیشتری حرکت کند. پا با فشار ملایمی که از سوی جوراب واریس می‌بیند، کم‌تر دچار تورم شده و مشکلات لخته شدن خون در رنگ‌های پا یا لنف ادم آن، حل می‌شود.

تجهیزات مراقبتی از پا

مچ بند طبی پا

برخی افراد هنگام راه رفتن یا دویدن دچار پیچ خوردگی قوزک پا می‌شوند و در ناحیه مچ پا احساس درد شدیدی می‌کنند. این اتفاق به این خاطر رخ می‌دهد که ناگهان وزن بدن بر روی یک پا افتاده و پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن قوزک پا اتفاق می‌افتد. در این شرایط استفاده از محصولی که مچ پا را در حالت ثابت حفظ کند تا درد و فشار روی آن کاهش یابد، ضروری است.

این وسیله همان مچ بند پا یا قوزک بند است که هم به منظور درمان و هم پیشگیری از آسیب‌هایی که ممکن است حین انجام فعالیتی خاص بر مچ پا وارد شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین دلیل اهمیت خرید این محصول درمان مشکلات جزئی و جلوگیری از آسیب دیدن قوزک پا است.

تجهیزات مراقبتی از پا

مزایای خرید جوراب واریس

جوراب واریس می‌تواند اثرات قابل توجهی بر سلامت پای شما داشته باشد؛ از جمله کاهش تورم و بهبود رگ‌های بیرون زده که نتیجه آن کم شدن احساس درد است. واریس باعث لخته شدن خون در رگ‌ها می‌شود که جوراب واریس می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند و مانع آمبولی شدن رگ‌ها شود. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به افزایش جریان خون و هدایت آن به سوی وریدها و قلب اشاره کرد.

زمانی که خون در رگ‌ها به خوبی در جریان باشد و در یک نقطه جمع نشود، فشاری که به پاها وارد می‌شود کاهش یافته و خستگی کمتری احساس می‌شود؛ بنابراین کاهش خستگی پاها از دیگر مزایای خرید جوراب واریس به شمار می‌آید. بانوان باردار می‌توانند برای بهبود یا پیشگیری از دچار شدن به بیماری واریس از جوراب واریس استفاده کنند که هم موجب کاهش درد و هم از بین رفتن تورم می‌شود.

چگونگی عملکرد جوراب واریس

به افرادی که با بیماری واریس مواجه هستند، استفاده از جوراب واریس پیشنهاد می‌شود؛ زیرا این محصول می‌تواند تاثیر بسیاری بر بهبود و از بین رفتن رگ‌ها عنکبوتی پا که نشانه بیماری واریس هستند، بگذارد. این کار با استفاده از افزایش سرعت و میزان گردش خون در پاها صورت می‌گیرد. افزایش گردش خون نیز نتیجه فشاری است که جوراب واریس به رگ‌ها و عضلات پا وارد می‌کند. بدین وسیله جریان خون بالا رفته و راحت‌تر به قلب باز می‌گردد.

تجهیزات مراقبتی از پا

معمولا جوراب‌ها واریس به صورت پله‌ای تولید می‌شوند که فشاری که در قسمت پایین پا وارد می‌کند بیشتر است و با بالا رفتن آن، میزان فشار کم‌تر می‌شود. عملکرد این جوراب بدین صورت است که با وارد کردن فشار بیشتر در قسمت قوزک پا، خون را به سمت بالا هدایت کرده و با کم کردن فشار در قسمت بالا، راه را برای رسیدن خون به قلب باز می‌نماید. فشاری که بر رگ‌ها وارد می‌آید جریان خون را آسان‌تر می‌کند. نتیجه این اتفاق جایگزین شدن خون‌ها آلوده و حاوی دی اکسید کربن با خون تازه و حاوی اکسیژن در سرخرگ‌ها است.

عملکرد جوراب واریس بدین صورت است که از بازگشت خون به رگ جلوگیری کرده و آن را در خلاف جهت نیروی جاذبه زمین هدایت کند. در نتیجه خون در رگ لخته نشده و از تعداد رگ‌ها واریسی کاسته خواهد شد. در واقع نمایان شدن رگ‌ها واریسی به دلیل انبساط آن‌ها در زیر پوست است که با فشاری که جوراب واریسی به آن‌ها وارد می‌کند، رگ‌ها جمع‌‌تر شده و کم‌تر بر روی سطح پوست دیده می‌شوند.

چرا خرید از فروشگاه طب پایتخت را پیشنهاد می‌کنیم؟

همان‌طور که پیش از این بیان کردیم، باید هنگام خرید تجهیزات مراقبتی از پا بسیار دقت و آن‌ها را از مراکز فروش معتبر تهیه کرد. فروشگاه طب پایتخت، سایتی معتبر در زمینه فروش محصولات طبی است که انواع تجهیزاتی که برای مراقبت از پا کاربرد دارند را به فروش می‌رساند. این سایت با ارائه توضیحاتی در ارتباط با هر محصول، این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که محصولات را بر اساس ویژگی‌‌هایشان مورد ارزیابی و مقایسه قرار و بهترین را سفارش دهند.

جمع بندي

پا به عنوان عضو مهمی از بدن، نقش پررنگی در زندگی انسان و فعالیت‌ها او دارد. درد پا می‌تواند بسیار دردناک باشد و حتی کارهای روزمره را برای انسان دشوار کند. از همین رو آشنایی با تجهیزات مراقبتی پا ضرورت می‌یابد. ما در این مقاله چند مورد از این نوع تجهیزات را به شما معرفی و دلیل اهمیت آن‌ها را بیان کردیم. جوراب واریس و زانو بند طبی دو مورد از مهم‌ترین تجهیزات برای بهبود سلامت پا هستند که توضیحات آن‌ها به طور کامل بیان شد. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشند.

زانو بند کشکک باز منفذ دار پاک سمن ۱۴۹

نظرات