انواع جوش صورت و راهکارهای شگفت‌انگیز درمان آن‌ها

0

از دید بسیاری از ما، جوش‌ها بدترین دشمنان پوستمان هستند. مطمئناً همه دوست دارند صورتی تمیز و یکدست داشته باشند و هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد در مهمانی یا جلسه مهم، روی پوست خود شاهد انواع جوش صورت و آکنه باشد. مطمئناً خیلی پیش آمده که درباره جوش و از بین بردن جای آن تحقیق کرده باشیم؛ اما نتیجه موثری نگرفتیم و درنهایت ناامید شدیم. کافیست تا با ما در این مقاله همراه باشید تا با درمان‌های معجزه‌آسای جوش آشنا شوید.

 انواع جوش صورت

علت به‌وجود آمدن جوش چیست؟

برای درمان انواع جوش صورت، ابتدا باید بدانیم که جوش‌ها به چه دلیلی پدید می‌آیند. ژنتیک، تغییرات هورمونی، دوران بلوغ، استفاده از داروهای خاص، استرس، رژیم غذایی نادرست، استفاده مکرر از لوازم آرایش و عدم پاکسازی آن‌ها از روی صورت، تعرق زیاد و… همگی از عواملی هستند که باعث بروز جوش‌ها روی صورتمان می‌شوند. اما اصلاً جای نگرانی نیست! شما با چند راهکار ساده می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

روش‌های درمان انواع جوش صورت و جای آن‌ها

الف) بخور صورت

با این کار منافذ پوست شما باز شده و پوستتان اجازه نفس کشیدن پیدا می‌کند. بعد از آن با استفاده از یک پاک‌کننده، صورت خود را پاک کنید تا باکتری‌ها و چربی‌های خارج شده از منافذ روی صورتتان نمانند. این کار مخصوصاً برای پاکسازی جوش‌های سرسیاه بینی بسیار مفید است.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله «۶ درمان خانگی برای از بین بردن جوش روی بینی»، با استفاده از انواع روش‌های خانگی، جوش‌های روی بینی را به‌راحتی از بین ببرید.

ب) ورزش کردن

با این کار علاوه بر این که خون در بدنتان و زیر پوستتان به گردش درمی‌آید، باعث می‌شود تا با عرق کردن، سبوم بیشتری از منافذ پوستتان خارج شود.

پ) نترکاندن جوش‌های صورت

ممکن است ترکاندن جوش وسوسه‌انگیز باشد، اما ضمن اینکه باکتری‌های بیشتری را مهمان پوستتان می‌کند، ترمیم جای آن را نیز سخت‌تر می‌سازد.

ت) آشامیدن آب فراوان

عدم استفاده از آب کافی، باعث می‌شود پوست شما خشک شده و چربی‌ها با مقاومت بیشتری در منافذ پوست شما بمانند و جوش‌ها را پدید آورند.

ث) استفاده از پا‌ک‌کننده و شوینده‌های مناسب

مواد آرایشی و گردوغبار به‌مرور زمان در منافذ پوست تجمع کرده و باعث بروز جوش می‌شوند، استفاده از پاک‌کننده و شوینده صورت، باعث پاکسازی پوست از چربی‌ها و آلودگی‌ها شده و منافذ باز پوست‌تان را کاملاً تمیز می‌کند. برای این کار می‌توانید از ژل شوینده کنترل‌کننده چربی پوست تراست (پوست چرب و مختلط) استفاده کنید.

ژل کنترل چربی تراست

ج) تعویض ملحفه و روبالشی

هنگام خواب، پوست شما تماس مستقیم با بالش‌تان دارد، پس استفاده از بالش آلوده، می‌تواند باعث مشکلات پوستی و بروز انواع جوش صورت شود. با شستشو یا تعویض هفتگی روبالشی‌هایتان، از این مشکل پیش‌گیری کنید.

چ) استفاده از محصولات ضدجوش

این محصولات با کنترل ترشح چربی در پوست، به از بین بردن انواع جوش صورت و پیش‌گیری از بروز آن‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این، در کوچک‌تر کردن منافذ باز پوست تاثیر به‌سزایی دارند.

راهکارهای بسیار دیگری مانند ماسک‌های خانگی یا مراقبت‌های پایه وجود داد، که به از بین بردن جای انواع جوش صورت کمک می‌کند. با مطالعه مقاله «هر مشکلی راه‌حلی دارد؛ حتی از بین بردن جای جوش!»، به‌راحتی می‌توانید جوش‌هایتان را درمان کنید.

ترکیبات موثر برای از بین بردن انواع جوش صورت

در این بخش قصد داریم شما را با ترکیبات ضدجوش برای از بین بردن انواع جوش صورت آشنا کنیم. کافیست شما به دنبال مصولات ضدجوشی باشید که این ترکیبات را دارا هستند؛ آن‌وقت برای همیشه با جوش‌های صورت‌تان خداحافظی می‌کنید.

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید چیست؟

سالیسیلیک اسید نوعی اسید بتاهیدکروکسی (BHA) است که با داشتن خاصیت لایه‌برداری، می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و منافذ پوستی را باز کند.

سالیسیلیک اسید چگونه جوش صورت را درمان می‌کند؟

این ماده حلال چربی است. به‌همین خاطر برای از بین بردن چربی‌های منافذ پوست بسیار موثر است. علاوه بر این، این ماده دارای خاصیت ضدالتهابی است و می‌تواند به کاهش جوش‌های قرمز و چرکی کمک کند.

نحوه استفاده از سالیسیلیک اسید چگونه است؟

می‌توانید از کرم، پاک‌کننده یا ژل شستشوی صورتی استفاده کنید که حاوی این ماده است. به دنبال سالیسیلیک اسیدی با مقدار نیم تا ۲ درصد در محصولات ضدجوش باشید. در غیر این صورت، شما باید از این ماده فقط روی جوش‌های خود استفاده نمایید. افرادی که پوست خشکی دارند، بعد از استفاده از محصول حاوی سالیسیلسک اسید، از آبرسان مناسب پوست‌شان استفاده نمایند.

آزلائیک اسید

آزلائیک اسید چیست؟

این ماده یک اسید طبیعی است که به عنوان لایه‌بردار با خاصیت ضدباکتری و آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. درست مثل سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید.

آزلائیک اسید چگونه جوش صورت را درمان می‌کند؟

این ترکیب، سلول‌های مرده را از بین برده و سلول‌های چسبنده مستعد آکنه را از هم باز می‌کند.علاوه بر این، باعث کاهش جای جوش و لکه‌های تیره ناشی از آکنه می‌شود.

نحوه استفاده از آزلائیک اسید چگونه است؟

این ماده در کرم‌ها و سرم‌های ضدجوش، به‌میزان ۱۰ درصد به‌کار می‌رود و جز بهترین ترکیبات برای پوست‌های مستعد آکنه است. از این ماده حتی خانم‌های باردار نیز می‌توانند استفاده کنند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از محصولات ضدجوش و آکنه تراست استفاده کنید.

محصولات ضدجوش تراست

بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکسید چیست؟

بنزوئیل پراکسید یک ماده موثره آنتی‌باکتری است که به کشتن باکتری‌هایی که باعث ایجاد آکنه می‌شوند، کمک می‌کند.

بنزوئیل پراکسید چگونه جوش صورت را درمان می‌کند؟

این ماده می‌تواند باکتری‌های مولد آکنه را که باعث عفونت منافذ شده و محرک ایجاد جوش هستند را از بین ببرد. این ترکیب انواع جوش صورت مانند سرسیاه، سرسفید و جوش‌های چرکی را برطرف می‌کند.

نحوه استفاده از بنزوئیل پراکسید چگونه است؟

بنزوئیل پراکسید به‌صورت پاک‌کننده‌های صورت یا ژل در بازار موجود است. میزان وجود آن در محصولات باید چیزی بین ۲٫۵ تا ۱۰ درصد باشد.

آلفاهیدروکسی اسید

آلفاهیدروکسی اسید چیست؟

این ماده با دو نوع اسیدگلیکولیک و اسید لاکتیک در محصولات وجود دارد. این ترکیب سلول‌های مرده را از بین برده و به کاهش جوش‌ها و التهابات کمک می‌کند.

آلفاهیدروکسی اسید چگونه جوش صورت را درمان می‌کند؟

این ماده با لایه‌برداری، منافذ باز پوست را پاکسازی کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. این کار از بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده و آن‌ها را از بین می‌برد.

نحوه استفاده از آلفاهیدروکسی اسید چگونه است؟

با استفاده از کرم‌هایی که حاوی لایه‌بردارهای شیمیایی مانند گلیکولیک اسید یا لاکتیک اسید هستند، می‌توان انواع جوش صورت را درمان نمود.

تا اینجای مقاله شما با راهکارها و ترکیبات موثر درمان انواع جوش صورت آشنا شده‌اید؛ اما برای درمان آکنه، به یک‌سری باید و نباید نیاز است؛ شما می‌توانید با مطالعه مقاله «بایدها و نبایدهای درمان آکنه»، آخرین قدم‌ها را تا رفع آکنه و داشتن پوستی سالم و بدون جوش بردارید.

خداحافظی با انواع جوش صورت!

ما در این مقاله با ارائه راهکارهایی، شما را قدم‌به‌قدم تا رفع جوش‌های صورتتان نزدیک کردیم. فقط کافیست شما با رعایت آن نکات و استفاده از محصولات ضدجوش تراست، دست‌به‌کار شده و پوستی زیبا به خودتان هدیه دهید. ما در مجله «لیامگ» هرروز ساعت ۱۹، با استفاده از مقالاتی در حوزه «مراقبت از مو»،«مراقبت از پوست»،«محصولات آرایشی»، «محصولات مراقبتی» و «مد و زندگی»، به‌روزترین و جامع‌ترین اطلاعات روز دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافیست تا این مجله را دنبال کنید.

نظرات