اگر دست و پای شما دائما خواب می‌رود با وب‌سایت دیسک من همراه شو…

0

جای تعجب ندارد که درد و خواب رفتگی اعضای بدن بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.  اگر تا به حال با گرفتگی عضلات پا از خواب بیدار شده اید یا سعی کرده اید با کمردرد به خواب بروید باید بدانید که این درد می تواند باعث ایجاد درد و بی خوابی شما شود.  شاید این سوال رای شما پیش بیاید که برای خواب رفتن دست به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟ با وب‌سایت دیسک من می‌توانید آگاهی لازم برای کم کردن این درد را به دست بیاورید.

بیدار شدن با بی حسی در دست ها و انگشتان ممکن است به اندازه بیدار شدن با درد برایتان احساس ناراحتی ایجاد کند.

بسیاری از افراد به دلیل خوابیدن در وضعیتی که گردش خونشان را قطع می کند، گهگاه بی حسی یا سوزن سوزن شدن دست ها را تجربه می‌کنند.  با این حال، بی حسی در دست ها و انگشتان نیز ممکن است نشان دهنده یک مشکل بزرگتر باشد.  به طور کلی تقریبا ۷ تا ۱۰ درصد از افراد دچار نوعی درد عصبی هستند که بر کیفیت زندگی آنها از جمله خواب تأثیر می گذارد.  برای اکثر مردم بیدار شدن با دست های بی حس هر چند وقت یک بار جای نگرانی ندارد ولی با این حال، اگر علائم شما تا حد زیادی با خواب تداخل داشته باشد یا پس از بیدار شدن و حرکت کردن با شما همراه باشد، ممکن است زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده باشد.

خواب رفتن و یا بی حسی در دست‌ها و بازوها می تواند به دلایل مختلفی رخ داده باشد. چندین علت بی حسی و یا خواب رفتگی در دست ها شامل موارد زیر است:

–         عصب شما فشرده شده باشد

–         گردش نون شما به دلیل وضعیت خوابتان قطع شده باشد

–         دارای علت زمینه ای باشید

گاهی اوقات بی حسی با احساس گزگز یا سوزن سوزن شدن همراه است که پارستزی نامیده می شود که بی حسی و پارستزی هر دو با فشردگی عصب و برخی از مشکلات سلامت زمینه ای مرتبط هستند.

برای خواب رفتن دست به دکتری باید مراجعه کرد؟-دیسک من

فشرده سازی یا آسیب عصبی

عامل اصلی و رایج بی حسی و خواب رفتگی در دست‌ها هنگام خواب، عصب آسیب دیده و یا فشرده شده می‌باشد. اعصاب دست ها و بازوها ممکن است پس از انجام حرکات مکرر آسیب ببینند که علائم به وجود آمده از این آسیب به دلیل شغل فرد می باشد که سندروم دست کار نامیده می‌شود.

افرادی که برای کار به ویژه در شب با دست و بازوهای خود حرکات تکراری انجام می دهند، بیشتر دچار بی حسی، درد و گزگز در دستان خود می شوند.

آسیب عصبی که باعث بی حسی و سوزن سوزن شدن دست ها می شود، که به آن نوروپاتی محیطی نیز می‌گویند که بیشتر به علت انجام کارهای دستی تکراری به وجود میاید.

برخی از افراد به دلیل مصرف دارو، عفونت، بیماری ارثی، آسیب یا التهاب علائم مشابهی را تجربه می کنند.

برای خواب رفتن دست به دکتری باید مراجعه کرد؟-دیسک من

گیر افتادن عصب اولنار چیست؟

از آنجایی که این عصب تمام طول بازو را در بر می‌گیرد، در امتداد عصب چندین نقطه وجود دارد که می توانند فشرده یا تحریک شوند. این فشرده سازی یا تحریک به عنوان گیر افتادن عصب اولنار شناخته شده است. فشار روی آرنج یا مچ دست شما می تواند عصب اولنار را فشرده کند و هنگام بیدار شدن از خواب باعث بی حس شدن انگشتان شود.

یکی از رایج ترین علل گیر افتادگی این عصب ، فشار بر عصب اولنار است. فشرده سازی ممکن است نتیجه هر یک از موارد زیر باشد:

* تکیه بر روی آرنج برای مدت طولانی

* سر خوردن عصب اولنار به بیرون در زمان خم کردن آرنج

* ایجاد مایع در آرنج

* آسیب فعلی یا قبلی به داخل آرنج

* اسپورهای استخوانی در آرنج

* آرتریت در آرنج یا مچ دست

* تورم در آرنج یا مفصل مچ دست

* فعالیتی که باعث می شود فرد به طور مرتب مفصل آرنج خود را خم و راست کند.

تشخیص

اگر برای انتخاب پزشک مناسب برای جلوگیری از بی حس شدن کامل در دست و انگشتانتان دچار سردرگمی شده اید با مراجعه به وب سایت دیسک‌من به راحتی و با اطمینان خاطر می‌توانید پزشک مناسب با درد خود را پیدا کنید.

نظرات