بیوگرافی علی ارسلان کشتی گیر ایرانی و همسرش +زندگی در صربستان و مسابقات

0

بیوگرافی علی ارسلان کشتی گیر ایرانی و همسرش +زندگی در صربستان و مسابقات

 

علی ارسلان کشتی گیر فرنگی کار کیست

بیوگرافی علی ارسلان و همسرش(ali arsalan) کشتی گیر فرنگی کار و همسرش با عکس های شخصی و ورزشی و سوابق کشتی از ایران تا تابعیت صربستان و قهرمانی جهان را می خوانید

 

بیوگرافی علی ارسلان و همسرش

 

زندگینامه و بیوگرافی علی ارسلان کشتی گیر

علی ارسلان متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۴ در آمل، فرنگی کار ایرانی الاصل تیم صربستان است.

 

فارغ التحصیل رشته ترییت بدنی است. ۱۷۲ متر قد دارد و در در حال حاضر در وزن ۷۲ کیلوگرم برای کشور صربستان و زیر پرچم کشور صربستان کشتی می گیرد. او دارنده مدال های برنز بزرگسالان آسیا و برنز جوانان جهان و ۴ طلای آسیا در رده های نوجوانان و جوانان می باشد.

علی ارسلان کشتی گیر کیست

ارسلان با سابقه سال ها حضور در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی و مسابقات مختلف بین المللی، آخرین بار چند روز پیش در رقابت های فینال لیگ کشتی فرنگی به میدان رفت و موفق شد نخستین پیروزی را برای نماینده آمل در فینال بدست بیاورد. ارسلان آخرین بار در جریان مسابقات امیدهای جهان ۲۰۱۸ از رسیدن به مدال بازماند.

 

بیوگرافی علی ارسلان با عکس

علی ارسلان (ali arsalan) متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۴ در آمل کشتی‌گیر فرنگی‌کار تیم ملی صربستان، دارنده مدال طلا قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ و برنز قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۰۱۷ و مدال طلا قهرمانی جهان ۲۰۲۲ می باشد. او در حال حاضر برای کشور صربستان مسابقه می دهد و اولین مدال طلای خود را بعد از تغییر تابعیت در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ برای کشور صربستان کسب کرد و قهرمان جهان شد.

آغاز حرفه ای کشتی

ارسلان کشتی را از کودکی و بطور حرفه ای از نوجوانی در زادگاهش آمل آغاز کرد. او سابقه حضور در تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رده های مختلف سنی را در کارنامه خود دارد. علی ارسلان از کشتی گیران و نام آوران کشورمان است که پیراهن تیم ملی کشتی را از نونهالی بر تن کرده و تا نوجوانی زیر ۲۳ سال، جوانان و بزگسالان برای ایران افتخارآفرینی کرده است، اما در سال ۱۴۰۰ بنا به دلایلی تغییر تابعیت داد و در هم اکنون برای کشور صربستان مسابقه می هد.

علی ارسلان فرنگی کار با عکس و بیوگرافی

این کشتی گیر ایرانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۵ در وزن ۶۶ کیلوگرم با غلبه بر کشتی گیرانی از کشورهای قزاقستان و ژاپن ، فلاویو فره اولر از سوئیس، ادواردو پالنکو از دومینیکن ، احمد کیت سوکوف از روسیه، ماتیاش از اوکراین، مدال برنز را بر گردن آویخت.

او همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ در وزن ۶۶ کیلوگرم با غلبه بر جینچول پانگ از کره شمالی، راویندر از هند، سانگ هون اوه از کره جنوبی ، المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان، صاحب مدال برنز شد.

قهرمان جهان ۲۰۲۲

علی ارسلان فرنگی کار سابق ایران که برای صربستان به روی تشک رفت، با شکست حریفان خود به مدال طلای جهان رسید. ارسلان که سابقه کسب برنز آسیا زیر پرچم ایران را دارد، پس از اینکه تصمیم گرفت به صربستان مهاجرت کند، امسال توانست در قهرمانی اروپا به مدال برنز برسد و امروز برای نخستین بار در آوردگاه جهانی به میدان رفت و مدال طلا را کسب کرد.

علی ارسلان در جریان مسابقات قهرمانی جهان در صربستان، در وزن ۷۲ کیلوگرم به روی تشک رفت. او ابتدا با نتیجه ۱۱ بر ۲ آندری کولیک از اوکراین را مغلوب کرد و در یک‌هشتم نهایی نیز در مقابل رابرت فریتچ مجارستانی قرار گرفت که با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی دست یافت. ارسلان در یک چهارم نهایی برابر کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی قرار گرفت و با نتیجه قاطع ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در نیمه نهایی نیز مقابل ابراهیم قانم از فرانسه ۵ بر ۱ پیروز شد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی با غلبه بر اولوی غنی‌زاده از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۴ به مدال طلای قهرمانی جهان رسید.

علی ارسلان، فرنگی کار ایرانی الاصل تیم صربستان پس از قهرمانی با اجرای یک حرکت فنی روی مربی خود شادی اش را با او تقسیم کرد و در ادامه اشک شوق ریخت

بیوگرافی علی ارسلان کشتی گیر ایرانی در صربستان با عکس ها

ماجرای مهاجرت و تغییر تابعیت علی ارسلان

علی ارسلان در سال ۱۴۰۰ به کشور صربستان با اعتراض به سیاست های محمد بنا مهاجرت کرد و تغییر تابعیت داد. او درباره علت تغییر تابعیت خود عنوان کرده بود که کادر فنی و محمد بنا به سبک کشتی او اعتقادی ندارند و فرصت درخشیدن در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران و در نهایت رفتن به رقابت‌های جهانی را به او نمی‌دهند. ارسلان با توجه به این بی‌مهری توسط محمد بنا، نهایتاً تصمیم به مهاجرت گرفت. ارسلان نهایت در ۲۸ آذر سال ۱۴۰۰ رسماً به تابعیت کشور صربستان به شکل ورزشی درآمد و از این زمان با نشان و پرچم این کشور به مسابقات می‌پردازد. ارسلان در قالب تیم ملی صربستان در اولین تورنمنت خود در قهرمانی اروپا در وزن ۷۲ کیلوگرم به میدان رفت و مدال طلا را از ان خود کرد.

 

عکس علی ارسلان کشتی گیر با داستان زندگینامه شخصی
او پس از قهرمانی زیر پرچم کشور صربستان در مصاحبه بی بی فارسی گفت: علی ارسلان پس از قهرمانی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان می گوید: مخلص همه ایرانی ها هستم؛ من ایرانی ام و با صربستان قرارداد دارم و برای این کشور کشتی می گیرم. هیچ کاری به هیچ چیز دیگر ندارم، من ایران زندگی می کنم، تمرین میکنم و آماده می شوم و شرایط به گونه ای پیش رفت که برای صربستان کشتی می گیرم. برای تحصیل به صربستان آمده ام و امیدوارم ایرانی ها خوشحال شده باشند.

ماجرای مهاجرت و تغییر تابعیت علی ارسلان

ازدواج و همسر علی ارسلان

 

علی ارسلان هنوز ازدواج نکرده و هم اکنون مجرد می باشد.

 

مهاجرت علی ارسلان

 

مدال ها و افتخارات

  • مدال طلا – جایگاه اول بلگراد ۲۰۲۲ ۷۲ ک‌گ
  • قهرمانی اروپا: مدال برنز – جایگاه سوم بوداپست ۲۰۲۲ ۷۲ ک‌گ
  • مسابقات نیکولا پتروف و دان کلوف : مدال طلا – جایگاه اول ولیکو تارنوو ۲۰۲۲ ۷۲ ک‌گ
  • جام جهانی کشتی: مدال برنز – جایگاه سوم ۲۰۱۷ فرنگی ۶۶ ک‌گ
  • قهرمانی آسیا: مدال برنز – جایگاه سوم دهلی نو ۲۰۱۷ ۶۶ ک‌گ
  • تورنمنت نیکولا پتروف و دان کلوف: مدال طلا – جایگاه اول پلودیف ۲۰۲۱ ۷۲ ک‌گ
  • قهرمانی نوجوانان جهان: مدال برنز – جایگاه سوم سالوادور، باهیا ۲۰۱۵ ۶۶ ک‌گ
  • قهرمانی نوجوانان آسیا: مدال طلا – جایگاه اول نایپیداو ۲۰۱۵ ۶۶ ک‌گ: مدال طلا – جایگاه اول اولان باتور ۲۰۱۴ ۶۰ ک‌گ
  • قهرمانی نونهالان آسیا: مدال طلا – جایگاه اول بیشکک ۲۰۱۲ ۵۴ ک‌گ
  • مدال طلا – جایگاه اول بانکوک

نظرات