مهدی میرسلیم کیست؛ بیوگرافی مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم + ماجرای زندان

0

بیوگرافی مهدی میرسلیم فرزند مصطفی میرسلیم و همسرش + ماجرای زندان

مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم کیست؟ بیوگرافی مهدی میرسلیم فرزند مصطفی میرسلیم با عکس و اتهامات و زندان تا عکس و سوابق شغلی و تحصیلات سید مهدی میرسلیم فرزند سید مصطفی میرسلیم از آقازادگی تا جرائم و بازداشت در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

مهدی میرسلیم کیست

بیوگرافی سید مهدی میرسلیم

مهدی میرسلیم متولد دهه ۵۰ در تهران، فرزند مصطفی میرسلیم، سیاستمدار و نماینده مجلس و نامزد پیشین ریاست جمهوری ایران است. در تیر ماه ۱۴۰۱ خبر بازداشت و دستگیری سید مهدی میرسلیم در رسانه ها منتشر شد.

او در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعی شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد.

سوابق شغلی و تحصیلات

مهدی میرسلیم اطلاعات زیادی در دست نیست، در برخی منابع گفته شده که ایشان دارای مدرک لیسانس کتابداری است و مدتی نیز در صدا و سیما مشغول به کار بوده است.

ازدواج، همسر و فرزندان سید مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم

ازدواج، همسر و فرزندان مهدی میرسلیم

مهدی میرسلیم ازدواج کرده و دارای دو فرزند یک پسر و یک دختر می باشد. او در مصاحبه ای گفت که پدرم به نوه هایش علاقه خاصی دارد و فرزند من که تازه به دنیا امده بود، با اینکه در حال مطالعه بود، اما کتاب کنار گذاشت و فرزندم را بغل کرد

او درباره نوع پوشش و لباس خودش و پدرش گفته: : پدرم می گوید در زمان قدیم اینگونه لباس می پوشیدند و من هم به این نوع لباس پوشیدن علاقه داشتم؛ سنت ایرانی برای پدرم بسیار اهمیت دارد لباسش کاملا ایرانی و‌ مورد علاقه اش است و لباس خارجی هم نمی پوشد کت و پیراهنش هم از این یقه برگردان ها ندارد و همیشه هم اینگونه لباس می پوشید.

اما من لباس معمولی می پوشم البته من هم از کت هایش خوشم می آید اما اندازه من نیست اگر اندازه بود من هم می پوشیدم. زندگی خانواده ما در حد معمولی و متوسط رو به پایین است پدرم یک ماشین پژو دارد من هم یک پژوی ۲۰۶ دارم.

ماجرای بازداشت و زندان تا اتهامات

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تیر ماه ۱۴۰۱ درباره ماجرای بازداشت و دستگیری پسرش مهدی توضیحاتی داد و دست به افشاگری زد. او در خصوص ماجرای بازداشت پسرش به اتهام همکاری با منافقین اظهار داشت: مهدی را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعی شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد.

وی افزود: در هنگام دستگیری او، با اطلاعاتی که مأموران امنیتی به من دادند متوجه مسائلی که او را گرفتار کرده بود شدم و فکر می‌کنم که اگر زودتر متوجه این مسائل شده بودم، با تنبیه مختصری می‌توانستم او را از از این وضعیت نجات دهم. میرسلیم تاکید کرد: بنده برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچ یک از مراحل بازداشت و بازجویی و محاکمه و تجدید نظر دخالتی نکردم.

سوابق مهدی میرسلیم

همکاری با منافقین

این نماینده مجلس درخصوص اقدامات فرزندش در این پرونده گفت: منافقین با شناسایی و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندی شده بوده، موفقیتی جز به دام انداختن او به دست نیاوردند.

وی درخصوص نقطه ضعف فرزندش نیز خاطرنشان کرد: نقطه ضعف مهدی از بدو تولد با او بوده واین مسئله هم جسمی است و هم روحی. من و مادرش هم بسیار تلاش کردیم تا این نقاط ضعف بر شخصیت او تأثیر نگذارد و او بتواند بتدریج که رشد می کند، بدون احساس ضعف و به صورت عادی به تحصیل و زندگی اجتماعی بپردازد و تا حدود زیادی هم موفق بودیم.

میرسلیم ادامه داد: فرزندم بسیار عاطفی و ساده لوح و سست ‌اراده است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مهدی در دوران بازجویی متوجه شد که فریب خورده و به دام افتاده و کاملا نادم و افسرده شد به گونه‌ای که دائم پس از بازجویی و بویژه در زندان احساس غربت می‌کرد و شب و روز را با اشک و ناله می ‌گذراند و هم‌بندی‌هایش او را وادار کرده بودند از قرص‌های آرامبخش استفاده کند و همین موجب شد ضعف جسمانی‌اش تشدید شود و حتی تعادلش را از دست بدهد.

میرسلیم اظهار داشت: همچنین برخی از همبندی‌های او در هنگام مرخصی به من گفتند که دیگران، مهدی را وادار به بیگاری کرده و از او اخاذی می کنند و بدتر از همه به مناسبت شرکت در رأی گیری و انتخابات ریاست جمهوری به او اهانت می کردند. اینها نمونه هایی بود از آنچه در زندان رخ می داد و وقتی یقین به صحت گزارشها پیدا کردم و برایم محرز شد که از طرف هم‌بندی‌هایش ظلمی رخ داده، در نامه ای از رئیس قوه قضائیه سؤال کردم که آیا منظور از ٥ سال حبس، زندان توأم با تحقیر و توهین و اخاذی است؟ ایشان هم بزرگواری کردند و جواب دادند.

میرسلیم در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نحوه مرخصی گرفتن فرزندش از زندان، خاطرنشان کرد: مرخصی از زندان تابع ضوابطی است که مهمترین آنها مربوط به رفتار خود زندانی است. با توجه به گزارش دادیاران مقیم و وضع جسمی و روحی فرزندم، او را مستحق مرخصی تشخیص دادند. وی افزود: در این فاصله، مهدی درخواست عفو کرده بود که با ملاحظه رفتار و شرائط او نیمی از مدت حبس او مشمول عفو شد.

این نماینده مجلس گفت: به نظر من، دستگاه قضا باید این نکته را در نظر بگیرد که زندان، مجازات مناسبی برای فردی با این شرایط ضعیف نیست؛ آن هم زندانی که در شرائط کنونی امکان طبقه‌ بندی زندانیان در آن به نحو شایسته وجود ندارد.

میرسلیم تصریح کرد: این سخنان بنده نه برای مبرا کردن فرزند و نه برای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی است چراکه از مشکلات کار آنها بخوبی آگاهم و امیدوارم بتوانند هرچه زودتر و بهتر اصلاحات بنیادین را در قوه قضائیه به ثمر برسانند.

لازم به ذکر است که مصطفی میرسلیم در سال ۱۳۴۹ در حالیکه در فرانسه مشغول تحصیل بود با یکی از دخترانی که مادرش معرفی کرد ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو دختر به نام های مریم و مرضیه و یک پسر به نام مهدی می باشد.

تسنیم

نظرات