بیوگرافی آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی از حوزه علمیه تا درگذشت + عکس و علت

0

بیوگرافی و سوابق آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی از حوزه علمیه خرم آباد تا درگذشت + عکس ها و علت فوت و درگذشت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی از علمای حوزه علمیه خرم آباد روز پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در سن ۹۶ سالگی و مراسم وداع و تشییع خاکسپاری آیت الله عباسعلی صادقی همراه با سوابق از مبازرات سیاسی تا حزه علمیه را در این بخش از مجله حرف تازه مشاهده کنید

بیوگرافی آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی از حوزه علمیه تا درگذشت + عکس و علت فوت

بیوگرافی آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی

مجله حرف تازه – آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی قهاره, متولد سال ۱۳۰۸ در اردستان اصفهان بود. او که از روحانیون سرشناس و علمای مقیم لرستان و رئیس حوزۀ علمیۀ کمالیه خرم آباد بود، متاسفانه روز پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در سن ۹۶ سالگی به علت کهولت سن درگذشت.

سوابق و فعالیت ها

آیت الله صادقی تحصیلات حوزوی خود را در اصفهان و قم آغاز کرد و به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر آیات عظام سید حسین بروجردی، عبدالنبی عراقی، علی‌محمد بروجردی و خوانساری بهره‌های فراوان برد.

مهاجرت به خرم آباد

این عالن بزرگوار و گرانقدر، در سال ۱۳۳۸ به دعوت آیت‌الله کمالوند برای تدریس راهی خرم آباد لرستان شد و بعد از تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد از سوی مرحوم آیت‌الله کمالوند، به‌ عنوان مدرس به استان لرستان فعالیت کرد.

همچنین ببینید: بیوگرافی بهروز فردوس بنیانگذار شرکت ماموت و همسر و فرزندانش + عکس و علت درگذشت

علت فوت و درگذشت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی

علت فوت و درگذشت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی

آیت الله صادقی رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد و از علمای بزرگ لرستان و استاد حوزه و تربیت طلاب لرستان روز پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

آیت الله صادقی قهاره با مراجع تقلید و بزرگان حوزه علمیه قم از جمله آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) ارتباط نزدیک و صمیمی داشت و پیوستگی ایشان با حوزه علمیه قم و دوستی با شخصیت‌های بزرگ سیاسی و علمی، چون شهید مصطفی خمینی، شهید مطهری، آقای هاشمی رفسنجانی از اقدامات وی بود.

آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی کیست

همچنین پشتیبانی ایشان از نهضت امام خمینی (ره) و پرداخت هزینه‌های سنگین بابت آن، بازداشت و زندانی شدن در کمیته ضدخرابکاری رژیم پهلوی، ریاست دادگاه انقلاب و حاکم شرع بودن ایشان، سال‌ها ریاست حوزه علمیه کمالیه و تربیت طلاب، حضور در جبهه‌های جنگ و همراهی و حمایت معنوی رزمندگان، سفرهای تبلیغی دور و نزدیک، به اقصی نقاط کشور و شهرها و روستاهای مختلف لرستان حضور اثرگذار و فعالیت‌های ماندگار در استان از جمله عواملی بودند که موجب شد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به گردآوری و انتشار تاریخ شفاهی آیت‌الله صادقی قهاره اقدام کند.

مراسم تشییع و وداع با آیت الله صادقی فردا در خرم‌آباد

ستاد ارتحال آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی(ره) اعلام کرد: شنبه سیزدهم آذرماه مراسم وداع با آن عالم ربانی ساعت ۹ صبح از حوزه‌ی علمیه‌ کمالیه‌ی خرم‌آباد در مصلای الغدیر، ساعت ۱۰ صبح نماز را در این مصلی اقامه می‌کنند

سه روز عزای عمومی در لرستان

حجت الاسلام سید «احمد رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه و «فرهاد زیویار» استاندار لرستان در اطلاعیه مشترکی، در پی درگذشت آیت‌الله «عباسعلی صادقی»، سه روز عزای عمومی را در لرستان اعلام کردند.

 

نظرات