اسامی بازیگران فیلم سارا و آیدا با عکس و بیوگرافی +داستان کامل و شخصیت ها

0

اسامی بازیگران فیلم سارا و آیدا با عکس و بیوگرافی +داستان کامل و شخصیت ها

بازیگران و خلاصه داستان فیلم سارا و آیدا با عکس و بیوگرافی +داستان کامل و شخصیت ها و نقش های فیلم سینمایی سارا و آیدا محصول سال ۱۳۹۵ مازیار میری با حضور بازیگران جنجالی مانند چگاه آهنگرانی و غزل شاکری و مصطفی زمانی و زمان پخش از آی فیلم فروردین ۱۴۰۱ همراه جوایز و افتخارات در بیوگرافی بازیگران فیلم سارا و آیدا و معرفی کامل و زمان پخش در ۱۱ فررودین ۱۴۰۱ از آی فیلم در مجله حرف تازه میخوانید

اسامی بازیگران فیلم سارا و آیدا با عکس و بیوگرافی +داستان کامل و شخصیت ها

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم سارا و آیدا با نقش +داستان کامل و عکس ها

بازیگران فیلم سارا و آیدا همگی از بازیگران معروف و شناخته شده سینما و تلویزیون ایران هستند که عبارتند از: غزل شاکری ، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی ، سعید چنگیزیان ، حمید جانانه ، تینا پاکروان ، شیرین یزدان پرست و … در آن ایفای نقش کردند.

“سارا و آیدا”, فیلم ایرانی در ژانر درام و اجتماعی به کارگردانی مازیار میری محصول سال ۱۳۹۵ سینمای ایران است که در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۵ به روی پرده رفت. این فیلم در سال ۹۶ برای اولین در سینماهای کشور اکران شد و بازیگرانی چون غزل شاکری ، پگاه آهنگرانی ، مصطفی زمانی ، سعید چنگیزیان ، حمید جانانه در آن ایفای نقش کردند. نویسندگی آن را امیر عربی و موسیقی فیلم بر عهده پیمان یزدانیان و فیلم‌برداری نیز بر عهده حسین جعفریان بوده است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم سارا و آیدا با نقش +داستان کامل و شخصیت ها

این فیلم برای اولین بار در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در رشته های بهترین بازیگر نقش اول زن، تدوین و جلوه های ویژه میدانی نامزد سیمرغ شد.

غزل شاکری برای بازی در این فیلم نامزد جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فجر سال ۹۵ شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم آیدا و سارا با نقش

موضوع و داستان فیلم

دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟…

سارا و آیدا دوستانی صمیمی‌ هستند که در یک شرکت اقتصادی با هم همکار هستند. مادر سارا معلمی بازنشسته است که به دلیل ضمانت چک برگشتی میثاق (فرزند دیگرش و برادر سارا) به زندان می‌افتد. در این بین سارا درصدد آزادی مادرش است. او به واسطه سعید (نامزد آیدا) که جوانی متمول است مادر را از زندان آزاد می‌کند اما درعوض با پیشنهاد سعید برای سرقت برخی از مدارک مناقصه از شرکتی که درآن کار می‌کند روبرو می‌شود

بیوگرافی بازیگران فیلم سارا و آیدا با نقش

  • غزل شاکری (سارا)
  • پگاه آهنگرانی (آیدا)
  • سعید چنگیزیان (علیرضا)
  • میثاق زارع (سرگرد)
  • شیرین یزدان بخش (ناهید)
  • احمد هاشمیان
  • حمیدرضا طوبابی
  • مصطفی زمانی (سعید)
  • تینا پاکروان شیوا
  • عباس احمدی مطلق
  • حمید جانانه ستوان آگاهی

پگاه آهنگرانی

بازیگران فیلم سارا و آیدا

پگاه آهنگرانی بازیگر نقش آیدا در فیلم سارا و آیدا (زاده‌ی ۲ مرداد ۱۳۶۳ ، اراک) در سن ۶ سالگی، با ایفای نقش در فیلم «گربه آوازه‌خوان» (۱۳۶۹) به کارگردانی کامبوزیا پرتوی به سینما راه یافت. پگاه آهنگرانی فرزند منیژه حکمت، از کارگردانان ایرانی و جمشید آهنگرانی، کارگردان سینما است.

او در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم «دختری با کفش‌های کتانی» به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل گشت و توانست جوایز متعددی چون جایزه‎ی بهترین بازیگر زن را از جشن دنیای تصویر و جشنواره‌ی فیلم قاهره به ‌دست آورد. این هنرمند در زمینه‎ی مستندسازی و نوازندگی ساز ویولنسل نیز سابقه‎ی فعالیت دارد.
آهنگرانی همچنین جایزه‎ی ویژه هیات داوران را برای کارگردانی فیلم مستند «تماشاخانه» (۱۳۸۴) از جشنواره‎ی فیلم کوتاه اصفهان دریافت کرده‌ است. از دیگر دستاوردهای این هنرمند، می‌توان به نامزدی جایزه‎ی نقش مکمل زن برای فیلم «زادبوم» (۱۳۸۷) از بیست و هفتمین جشنواره‎ی فیلم فجر اشاره کرد.

مصطفی زمانی

خلاصه داستان فیلم سارا و آیدا

مصطفی زمانی، (زاده‌ی ۳۰ خرداد ۱۳۶۱، فریدون‌کنار) فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ ارشد رشته‌ی مدیریت تکنولوژی است. وی با بازی در نقش حضرت یوسف علیه‌السلام در مجموعه‌ی «یوسف پیامبر (ع)» به چهره‌ای شناخته‌ شده مبدل شد.

او در مجموعه‌‌های «در چشم باد» (۱۳۸۷) و «شهرزاد» (۱۳۹۳)؛ و فیلم‌هایی چون «آل» (۱۳۸۸)، «بوی گندم» (۱۳۸۹)، «پریناز» (۱۳۸۹)، «یک عاشقانه‌ی ساده» (۱۳۸۹)، «قصه‌ی پریا» (۱۳۸۹)، «جیب‌بر خیابان جنوبی» (۱۳۹۰)، «ملکه» (۱۳۹۰)، «قصه‌ی عشق پدرم» (۱۳۹۰)، «من همسرش هستم» (۱۳۹۰)، «آینه شمعدون» (۱۳۹۱)، «خط ویژه» (۱۳۹۲)، «جامه‌دران» (۱۳۹۲) و «ماهی سیاه کوچولو» (۱۳۹۳) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

غزل شاکری

اسامی بازیگران فیلم سارا و آیدا

غزل شاکری (زاده ۲۲ اسفند ۱۳۵۷) بازیگر و طراح صحنه و لباس ایرانی است. او حضور خویش را در سینما از سال ۱۳۶۶ با فیلم ماهی به کارگردانی کامبوزیا پرتوی آغاز کرد. او بیشتر به خاطر بازی در نقش گلنار در فیلمی به همین نام شناخته می‌شود. او این فیلم را در ده سالگی خود بازی کرده‌است.

از جمله سوابق هنری وی می‌توان به ایفای نقش در فیلم‌هایی نظیر «ماهی»(کامبوزیا پرتوی، ۱۳۶۶)، «گلنار»(کامبوزیا پرتوی، ۱۳۶۷)، «وقتی همه خواب بودند» (فریدون حسن پور، ۱۳۸۴) «آینه‌های روبرو» (نگار آذربایجانی) و طراحی صحنه و لباس فیلم‌های «وقتی همه خواب بودند» و «آینه‌های روبرو» اشاره کرد.

غزل شاکری دختر فرشته طائرپور تهیه‌کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلم‌نامه‌نویس است، خانم طائرپور در حال حاضر، مشاور امور مالیاتی خانه سینما است.

سعید چنگیزیان

بازیگران فیلم سارا و آیدا

سعید چنگیزیان نیز از دیگر هنرپیشه های این فیلم است که بیشتر بعنوان هنر پیشه ای بسیار موفق و توانمند در حوزه تئاتر از او نام برده می شود. او در سالهای اخیر در چند اثر سینمایی و تلویزیونی حضوری موفق داشته است . که یکی از آنها ، همکاری با مازیار میری در سریال تلویزیونی گاهی به پشت سرت نگاه کن ، بوده است. ظاهرا این تجربه ، در نظر مازیار میری آنقدر موفق و قابل قبول بوده که از چنگیزیان برای حضور در پروژه سینمایی جدیدش “سارا و آیدا ” نیز دعوت به عمل بیاورد.

برخی عوامل فیلم

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: مازیار میرى، مجری طرح: همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری:حسین جعفریان، طراح صحنه و لباس:شیوا رشیدیان، طراح چهره پردازی:مهرداد میرکیانی، تدوین:احمد مرادپور، دستیار تدوین:علی گورانی، مدیربرنامه ریزی و دستیار کارگردان: مریم هژیروند، صدابردار:ساسان نخعی، مدیر تولید:حسین اکبری، گروه کارگردانی:مهدی لطیفی، نگار جنیدی، منشی صحنه:ندا آصف، فیلمبردار:امیر موسوی، دستیار فیلمبردار:مرتضی سبحانی، عکاس:آرزو اتحاد و مشاور رسانه ای:بیتا موسوی، تبلیغات فضاى مجازى: آریان امیرخان

نظرات