فکت های فیلم بالا رو نگاه نکن Don’t Look Up 2021 + تصاویر و بازیگران

0

بالا رو نگاه نکن (به انگلیسی: Don’t Look Up) محصول کشور آمریکا، در ژانر کمدی و علمی – تخیلی قرار دارد.

این فیلم سینمایی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آدام مک کی (Adam McKay) ساخته شده است.

جالب است بدانید؛ آریانا گرانده و اسکات مسکودی در ساخت یکی از آهنگ های این فیلم به نام فقط بالا رو نگاه کن، با یکدیگر همکاری داشته اند.

کمپانی های فیلمسازی هایپرابجکت ایندستریز و بلوگرس فیلمز ساخت این فیلم خارجی را برعهده دارند.

نتفلیکس هم توزیع این اثر را برعهده دارد.

فیلم بالا رو نگاه نکن

اسامی بازیگران Don’t Look Up

لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، راب مورگان، جونا هیل، مارک رایلنس، تایلر پری، تیموتی شالامی، ران پرلمن، آریانا گرانده، اسکات مسکودی، هیمش پاتل، ملانی لینسکی، مایکل چکلیس، تومه سیسله، پل گویلفویل، رابرت جوی، کیت بلانشت و مریل استریپ در این فیلم خارجی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم بالا رو نگاه نکن

خلاصه داستان فیلم بالا رو نگاه نکن

دو ستاره شناس معمولی و سطح پایین (با بازی لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس) قصد دارند با برگزاری یک تور رسانه ای، درمورد یک ستاره دنباله دار که هر لحظه به سطح زمین نزدیکتر میشود و میتواند کل کره زمین را نابود کند، هشدار دهند.

فیلم بالا رو نگاه نکن

فکت های فیلم

– جنیفر لارن نخستین شخصی بود که برای بازی در این فیلم انتخاب شد.

– در ابتدا قرار بود فیلمبرداری این اثر، در آوریل ۲۰۲۰ در اطراف ایالت ماساچوست در ایالات متحده آغاز شود اما به دلیل همه گیری کووید-۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ به تعویق افتاد. در نهایت تا فوریه ۲۰۲۱ تمام شد.

– بالا رو نگاه نکن به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۱ از طرف هیئت ملی بازبینی فیلم و موسسه فیلم آمریکا معرفی شد.

– این فیلم در هفتاد و نهمین مراسم گلدن گلوب، نامزد دریافت ۴ جایزه از جمله بهترین فیلم موزیکال یا کمدی شد.

– برای ساخت این اثر در حدود ۷۵ میلیون دلار هزینه شده است.

– تیموتی شالامه قرار نبود موهای بلندی در فیلم داشته باشد اما زمانی که فیلمبرداری از آوریل تا نوامبر ۲۰۲۰ به تعویق افتاد، او در طول قرنطینه آن را کوتاه نکرد. سپس در طی یک جلسه زوم، کارگردان از شکل ظاهری او خوشش آمد و از او خواست که قبل از فیلمبرداری آن را کوتاه نکند.

فیلم بالا رو نگاه نکن

– سیارک Chicxulub که جنیفر لارنس در فیلم به آن اشاره میکند، ۶۶ میلیون سال پیش در مکزیک کنونی به زمین برخورد کرد. اندازه تخمینی سیارک ۱۰ کیلومتر عرض بود و منجر به مرگ ۷۵% از کل حیات روی این سیاره شد. این سیارک که به عنوان قاتل دایناسورها شناخته می شود، دهانه ای به قطر ۱۵۰ کیلومتر و عمق ۲۰ کیلومتر بر جای گذاشت.

– جنیفر لارنس بیشتر صحنه ها را با دندان شکسته بازی کرده است زیرا به خاطر همه گیری ویروس کرونا نمیتوانست دندانش را درست کند.

– لئوناردو دی کاپریو برای ایفای قانع کننده شخصیت خود با اخترشناس و مشاور فیلم واقعی امی مینزر صحبت کرد. به گفته آدام مک کی، دی کاپریو گفتگوهای طولانی در مورد ریاضیات واقعی پشت آن داشت و واقعاً حدود شش ماه آموزش با کیفیت در زمینه دینامیک مداری دریافت کرد.

– آدام مک کی در ابتدا قصد داشت این فیلم را برای پارامونت پیکچرز بسازد اما قبل از آوریل ۲۰۲۰ توسط نتفلیکس خریداری شد.

– تیموتی شالامه و کید کودی دوستان صمیمی خارج از سینما هستند.

– رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که هر جا که بخواهد سیگار می کشد. در واقع، او در حال سیگار کشیدن در مقابل یک تابلوی بزرگ “اشتعال پذیر” دیده می شود.

فکت های فیلم بالا رو نگاه نکن Don’t Look Up 2021

نظرات