مدل پیراهن های کبریتی + جدیدترین پیراهن کبریتی مردانه ۲۰۲۳

0

در این پست می توانید انواع مدل پیراهن های مردانه برای پاییز و مدل پیراهن های کبریتی و جدیدترین پیراهن کبریتی مردانه ۲۰۲۳ و بهترین مدل پیراهن مخمل مردانه پاییزه و جدیدترین مدل پیراهن مردانه برای پاییز را مشاهده کنید.

 مدل پیراهن های کبریتی

مدل پیراهن های کبریتی

پارچه مخمل کبریتی Corduroy Fabric به جنس پارچه ای گفته می شود که ظاهری برجسته و بادوام دارد.
این پارچه گرم بالا است و برای سرمای پاییز و زمستان بسیار مناسب می باشد. پارچه مخمل کبریتی عموما از پنبه ساخته می شود, اما می توان این پارچه را با مخلوط پنبه و پلی استر, فقط پلی استر و یا پشم ساخت.
پارچه مخمل کبریتی که با پشم ساخته و پرداخته می شود, برجستگی کمتری خواهد داشت. برای رنگرزی این پارچه گرم از رنگ های مختلفی استفاده می کنند.

مدل پیراهن های کبریتی

مدل پیراهن های کبریتی

مدل پیراهن های کبریتی

نگاهی به تاریخچه پارچه مخمل کبریتی

اگر بخواهیم به تاریخچه پارچه مخمل کبریتی اشاره کنیم باید سری به مصر باستان بزنیم. منبع این پاچه به یک نوع پارچه به نام Al-Fustat که در مصر باستان بافته می شد، بر می گردد. البته لطافت پارچه Al-Fustat متفاوت از پارچه مخمل کبریتی بوده است. با گذشت زمان در قرن ۱۸ در شهر منچستر انگلستان، مخمل کبریتی تولید شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پاچه به دلیل آب و هوای سرد منچستر تولید شده است. لذا در برخی از نقاط اروپا، پارچه مخمل کبریتی، پارچه منچستر نام نهاده شده است.

مدل پیراهن های کبریتی

مدل پیراهن های کبریتی

مدل پیراهن های کبریتی

پارچه مخمل از چه چیزی ساخته شده است؟

مخمل اغلب از پنبه یا مخلوط پنبه (مانند پنبه و پشم) ساخته می شود. برای درست کردن پارچه مخمل تولیدکنندگان از ماشین بافندگی استفاده می‌کنند تا بسیاری از نخ‌های منفرد (نخ‌های تار عمودی و نخ‌های پود افقی) را به هم وصل کنند. نحوه بافته شدن این نخ ها به هم ساختار و دوام پارچه را تعیین می کند. نخ ها در امتداد خطوط مورب به هم وصل می شوند و پارچه مخمل درست می شود.

مدل پیراهن های کبریتی

مدل پیراهن های کبریتی

در قرن بیستم، پارچه‌های مخمل به عنوان یک پارچه مد روز محبوبیت زیادی پیدا کرد و به یکی از الیاف اصلی برای تولید پوشاک روزمره تبدیل شد.

امروزه میبینیم که پارجه مخمل کبریتی از نوع محبوب است برای دوخت و تولید لباس های مختلف بکار می رود.

این پارچه گرم بالا در طول جنگ جهانی اول نیز روی کار آمد و برای سربازان ارتش و لباس فرم مدرسه

مورد استفاده قرار گرفت. هرچند این پارچه در دهه ۵۰ قرن بیستم از مد افتاد, اما قبل از آن محبوبیت خوبی داشت.

نظرات