پیامک و متن تبریک روز سازمان ملل متحد ۲۰۲۱ + عکس نوشته پروفایل و شعار امسال

0

۲۴ اکتبر روز سازمان ملل (United Nations Day) مبارک. سازمان ملل متحد (UN) در سال ۱۹۴۸ برای افزایش فعالیت‌های بین‌المللی به نفع صلح میان ملت‌ها و کشورها، آغاز به کار کرد. شعار امسال این است: «با هم صلح و رفاه را بسازید» . در ادامه متن و پیام تبریک روز سازمان ملل به همراه عکس نوشته تبریک روز سازمان ملل با عکس پروفایل و عکس استوری در این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید.

پیامک و متن تبریک روز سازمان ملل متحد 2021 + عکس نوشته پروفایل و شعار امسال

متن تبریک روز سازمان ملل متحد ۲۰۲۱ عکس نوشته پروفایل و شعار امسال

اکتبر مصادف با ۲ آبان ماه به عنوان «روز جهانی ملل متحد» نام گذاری شده که جشن گرفته میشود. در سال ۱۹۴۵ در چنین روزی با امضای منشور ملل متحد از سوی کشورهای عضو از جمله ۵ عضو دائم، رسماً تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد.

۲۴ اکتبر روز سازمان ملل ۲۰۲۱ مبارک

تاریخچه نامگذاری سازمان ملل متحد

۲۴ اکتبر به عنوان «روز جهانی ملل متحد» نام گذاری شده است. در سال ۱۹۴۵ در چنین روزی با امضای منشور ملل متحد از سوی کشورهای عضو از جمله ۵ عضو دائم، مجمع ملل متحد رسماً تأسیس و جایگزین جامعه ملل شد. از سال ۱۹۴۸، روز ۲۴ اکتبر به عنوان روز سازمان ملل متحد نامگذاری شد. در سال ۱۹۷۱، این سازمان توصیه کرد که این روز توسط کشورهای عضو تعطیل عمومی اعلام شود.

پیامک و متن تبریک روز سازمان ملل متحد 2021 + عکس نوشته پروفایل و شعار امسال

دنیای ما با چالش‌های فراوانی مواجه است. هنگامی که حقوق بشر و کرامت انسانی برای همه مردم جهان قابل حصول باشد، آنگاه جهانی پایدار و مملو از صلح و عدالت خواهیم ساخت.

Happy United Nations Day

ملل متحد به اختصار (UN) یک سازمان بین‌المللی است که در جهت ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی فعالیت می‌کند.

این سازمان در سال ۱۹۴۵ میلادی تأسیس و جایگزین جامعه ملل که در ده ژانویه ۱۹۲۰ تأسیس شده بود شد. این سازمان توسط ۵۱ کشور تأسیس و در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۹۳ کشور عضو داشته‌است. اعضای آن تقریباً شامل همه کشورهای مستقلی می‌شود که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند. مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است و کشورهای عضو و مؤسسات وابسته در طول هر سال با تشکیل جلسات منظم در مورد امور بین‌الملل و امور اجرایی مربوط به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. شورای امنیت قوی‌ترین نهاد سازمان ملل پنج عضو دائمی دارد که در تصمیمات این شورا حق وتو دارند.

عکس نوشته تبریک روز سازمان ملل متحد 2021

 

اصطلاح «ملل متحد» را نخستین بار فرانکلین روزولت، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم برای اشاره به متفقین به کار برد. اولین کاربرد رسمی این اصطلاح در بیانیه اول ژانویه ۱۹۴۲ ملل متحد بود که در آن متفقین از مفاد منشور آتلانتیک پشتیبانی و اعلام کرده‌بودند که از صلح جداگانه با نیروهای محور خودداری خواهند کرد.

همچنین ببینید: پیامک و متن تبریک روز جهانی سیرابی ۲۰۲۱ + عکس نوشته پروفایل و استوری

سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل متحد

سازمان‌های تخصصی سازمان ملل، سازمان‌های مستقلی هستند که با این سازمان کار می‌کنند و ریاست فعلی این سازمان را آنتونیو گوترش برعهده دارد عبارتند:

برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد (UNDP)
یونیسف (UNICEF) یا صندوق کودکان ملل متحد
سازمان تجارت جهانی (WTO)
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)
برنامه‌ی جهانی غذا (WFP)
صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) بزرگترین منبع ذخیره‌ی مالی بین‌المللی
برنامه‌ی محیط زیست ملل متحد (UNEP)
بانک جهانی (World Bank) با هدف کاهش فقر
صندوق بین‌المللی پول (IMF) بر اجرای سامانه پولی بین‌المللی نظارت دارد.
سازمان بهداشت جهانی (WHO)
سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) یونسکو
فائو (FAO) یا سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد
ایکائو (ICAO) یا سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی
یونیدو (UNIDO) یا سازمان توسعه‌ی صنعتی ملل متحد
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در شهر مادرید اسپانیا مستقر است

عکس نوشته تبریک روز سازمان ملل متحد 2022

ارکان

سازمان‌ ملل دارای شش ارگان اصلی است: مجمع عمومی، شورای امنیت، شورای اقتصادی و اجتماعی، شورای قیمومت، دیوان بین‌المللی دادگستری و دبیرخانه. علاوه بر این سازمان شامل سازمان‌های تخصصی، توافقنامه‌ها و برنامه‌های جهانی مانند گروه بانک جهانی، سازمان جهانی بهداشت، برنامه جهانی غذا، یونسکو و یونیسف است. شورای امنیت قوی‌ترین نهاد این سازمان عضو دائمی دارد که در تصمیمات این شورا حق وتو دارند.

عکس نوشته تبریک روز سازمان ملل متحد 1400

عکس برای روز سازمان ملل متحد امسال

عکس نوشته تبریک روز سازمان ملل متحد 2021

نظرات